Gå til innhold

Hva gjorde du feil på oppkjøring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på hva du som strøk på første oppkjøring, gjorde for noe feil? Har snart oppkjøring, og er Veldig stressa! Min største drøm siden jeg var 15 er å ha lappen, er nå 23 år og det har tatt lang tid, så nå lurer jeg på hva jeg må passe meg for :) og husker noen hva de fikk som spørsmål? Og eventuelt svar på spørsmålet?

 

Stryker man hvis man ikke klarer spørsmålet? 

Anonymkode: c41cd...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hadde drøm om og ha lappen siden jeg var 12 år, og er nå 27, har bestått teorien, skal ta oppkjøringa den 3 september.. Skal ta siste delen av trinn 4 nå den 9 august. hadde en kjøretime idag og kjørelæreren sa jeg var utrolig dyktig. Hadde en uvane der jeg alltid holdte clutchen inn til et kryss istedent for og bremse og gire ned (uvane jeg må legge av meg før den 9 august)..

Gleder meg til oppkjøringa, trur jeg blir og bestå!

Ikke vær nervøs, det er det værste du kan være. Om kjørelæreren din sier at du er klar, så er du klar. Ta alt du har lært og bruk det  i oppkjøringa så går alt som klart 😄

Trur man ikke stryker på spørsmålene, men om noen spørsmål er så åpentbart at selv en 2 åring burde kunne det, så kan det sikkert være et minus i boka.. Husk at det er ikke bare spørsmålene som er viktige, det er selve kjøringa. Klarer du vikeplikt, plassering, blinklys og fart så trur jeg at alt kommer til å gå bra! 

 

jeg skal ha min kjørelærer med bare pågrunn av at jeg er så nedstressa når jeg kjører med han, føler meg avslappet, det kan hjelpe! Men bare husk selv om du har kjørelæreren med i oppkjøringa så får du ikke ha dialog med han.

Anonymkode: 020cc...be8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer litt på hva du som strøk på første oppkjøring, gjorde for noe feil? Har snart oppkjøring, og er Veldig stressa! Min største drøm siden jeg var 15 er å ha lappen, er nå 23 år og det har tatt lang tid, så nå lurer jeg på hva jeg må passe meg for :) og husker noen hva de fikk som spørsmål? Og eventuelt svar på spørsmålet?

 

Stryker man hvis man ikke klarer spørsmålet? 

Anonymkode: c41cd...e0c

Kom litt for raskt inn i en rundkjøring. Ingen farlig situasjon oppstod og trafikken fløt, men jeg skulle ha stoppet enda mer opp og sett meg til venstre. Lykke til😊

Anonymkode: 02523...fdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parkerte litt skjevt da jeg skulle rygge inn på en parkerinsplass, lå litt for nærme den gule linja, fikk lappen.

Anonymkode: 537ca...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bil jeg hadde vikeplikt for slapp meg frem, og sensor mente jeg hadde brutt vikeplikten. Strøk pga dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lot være å stoppe for noen som sto ved et gangfelt og pratet. De var ikke vendt slik at det så ut som de skulle over. De sto fremdeles ved feltet etter jeg hadde kjørt forbi. 

Anonymkode: 2fbcd...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, NBA skrev:

En bil jeg hadde vikeplikt for slapp meg frem, og sensor mente jeg hadde brutt vikeplikten. Strøk pga dette.

Samme skjedde med meg! Dette var ikke bra sa han. Bilen stoppet jo for meg, så da trodde jeg det var greit å kjøre, men nei :regler: jeg strøyk 

Anonymkode: 5838d...33a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble stående lenge for å kjøre inn i en rundkjøring. Det ble aldri klart. Og så misset jeg en luke. Da sukket sensor. I neste rundkjøring skukke jeg vise at jeg ikke misset luker, og kjørte på. Sensor måtte bremse for at vi ikke skulle krasje. Da strøk jeg. 

På neste oppkjøring (hvor jeg sto) rygget jeg slik at jeg kom borti noen busker som stakk ut. Svarte helt feil på spørsmålet i starten, men det gjorde visst ikke noe. Fikk spørsmål om hva man gjør om det kommer dugg eller frost på speilene ute. 

Anonymkode: 0a6f9...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Samme skjedde med meg! Dette var ikke bra sa han. Bilen stoppet jo for meg, så da trodde jeg det var greit å kjøre, men nei :regler: jeg strøyk 

Anonymkode: 5838d...33a

Det er fordi at uansett om dem egentlig vinker deg frem, så kan det oppstå farlig situasjoner, en annen bil kan plutselig svinge ut fra den andre bilen og kjøre ut. 

Anonymkode: 020cc...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde ikke nok mengdetrening, så hadde litt skarpe svinger. Ellers var alt topp

Anonymkode: cfa2b...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi at uansett om dem egentlig vinker deg frem, så kan det oppstå farlig situasjoner, en annen bil kan plutselig svinge ut fra den andre bilen og kjøre ut. 

Anonymkode: 020cc...be8

Helt umulig i mitt tilfelle. Kun en kjøreretning, og 100 meter sikt.

Burde være dashcam på oppkjøringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så ikke godt nok inn i en sidegate der jeg hadde vikeplikt om det skulle kommet noen. Dette skjedde ca 1,5 minutter ut i oppkjøringa og jeg bestod - fordi det skjedde så tidlig og de la til grunn at alle er stressa i starten. Hadde det skjedd på slutten av oppkjøringa hadde jeg strøket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...