AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #1 Skrevet 23. juli 2019 Hei, Tre kvelder på rad nå har jeg fått mange tørr hoste anfall, kun om kvelden. Får vondt i bryster, kiler i bryst og hals, og den kjedelige hosten. Jeg er ellers i fin form, og finner det rart at hosten kun kommer på kvelden. Noen som har noen idé om hva det kan komme av? Og lindringsmetoder? Anonymkode: 3b925...e74
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #2 Skrevet 23. juli 2019 Kan godt komme av sure oppstøt. Anonymkode: 532a4...470 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #3 Skrevet 25. juli 2019 Det kan komme av allergener i miljøet ditt, det kan skyldes sure oppstøt (som irriterer halsen og fører til tørrhoste, ofte på kvelden- kan f.eks skyldes GERD (Gastroøfagal Refluxsyndrom) el. øvre/nedre luftveisinfeksjoner, Det er egentlig umulig å si hva årsaken er uten en tilstrekkelig klinisk undersøkelse. Det kan ofte hjelpe å elevere ryggen (noe som gjør respirasjon lettere og øker diffusjonsoverflaten i alveolene i lungene) samt bruke en luftfukter (som lindrer uttørking/irritasjon og bidrar til å styrke luftveienes barriæreforsvar.) Hvis dette fører til vansker med å puste (spesielt når du ligger flatt eller skal puste ut) eller fortsetter i over 7 dager til vil jeg oppfordre deg til å kontakte helsepersonell for en utredning. Anonymkode: dc6a8...2d3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #4 Skrevet 25. juli 2019 På 23.7.2019 den 21.19, AnonymBruker skrev: Kan godt komme av sure oppstøt. Anonymkode: 532a4...470 Men jeg ville jo merket sure oppstøt? 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kan komme av allergener i miljøet ditt, det kan skyldes sure oppstøt (som irriterer halsen og fører til tørrhoste, ofte på kvelden- kan f.eks skyldes GERD (Gastroøfagal Refluxsyndrom) el. øvre/nedre luftveisinfeksjoner, Det er egentlig umulig å si hva årsaken er uten en tilstrekkelig klinisk undersøkelse. Det kan ofte hjelpe å elevere ryggen (noe som gjør respirasjon lettere og øker diffusjonsoverflaten i alveolene i lungene) samt bruke en luftfukter (som lindrer uttørking/irritasjon og bidrar til å styrke luftveienes barriæreforsvar.) Hvis dette fører til vansker med å puste (spesielt når du ligger flatt eller skal puste ut) eller fortsetter i over 7 dager til vil jeg oppfordre deg til å kontakte helsepersonell for en utredning. Anonymkode: dc6a8...2d3 Elevere ryggen? Takk for et utfyllende svar, jeg skal vurdere lege etterhvert. Hosten er der på kveldene enda, samt at jeg ikke har stemme på morgen. Ts Anonymkode: 3b925...e74
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #5 Skrevet 25. juli 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men jeg ville jo merket sure oppstøt? Elevere ryggen? Takk for et utfyllende svar, jeg skal vurdere lege etterhvert. Hosten er der på kveldene enda, samt at jeg ikke har stemme på morgen. Ts Anonymkode: 3b925...e74 Eneste symptomet jeg har på sure oppstøt er hoste faktisk... helt merkverdig, men det blir vel slik med alderen. Anonymkode: 84605...ca9
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #6 Skrevet 25. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Eneste symptomet jeg har på sure oppstøt er hoste faktisk... helt merkverdig, men det blir vel slik med alderen. Anonymkode: 84605...ca9 Åja, jeg trodde man kjente det sure. Kanskje det er det jeg har fått da. Hvordan forhindrer man sure oppstøt da? Anonymkode: 3b925...e74
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #7 Skrevet 25. juli 2019 Spørs litt hva som er grunnen tenker jeg. Hos meg er det en god blanding, er litt for tjukk, bør holde meg unna matvarer med mye gjær og ikke spise meg helt mett. 👍😄 Og av og til vet jeg ikke helt hva som gjør det så da tar jeg en runde og to med Somac. Tenker stress og kan være av betydning for min del... En venninne av meg takler ikke sterkere mat enn tomatsaus med pepper før hun hoster som om hun har kols...😏 Men for sikkerhets skyld så ville jeg nok tatt en gastroskopi bare for å sjekket alt er som det skal. Det gjør nok legen av seg selv når du kommer med disse symptomene. Anonymkode: 84605...ca9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå