Gå til innhold

Hvor Trygdt er munsex/oralsex

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor trygt er det egentlig med Oralsex? 

Noen steder står det er trygdt andre steder lavrisiko andre steder ikke trygt.

Anonymkode: 7d370...a62

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan få klamydia i halsen.. så det er i grunn samme risiko som vanlig sex. 

Anonymkode: f5bcf...a1e

AnonymBruker
Skrevet

Det meste du kan få i underlivet kan du også få i munnen. Så det er like trygt/utrygt som annen sex. 

Anonymkode: 6dc1b...a54

• Liker 1
Skrevet

Kjønnssykdommer kan smitte når man har oralsex. Så om begge parter ikke har testet seg for kjønnssykdom, så bør man bruke kondom når man suger mannen (anbefaler kondomer med smak) og slikkelapper når man utfører oralsex på damen.

AnonymBruker
Skrevet

Sykdom smitter også oralt. Men man er rimelig trygg mot graviditet. 

Dersom det er fast partner som ikke er utro, er det rimelig trygt. Men ons og ff, ikke så mye. 

Anonymkode: 77a47...b3f

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sykdom smitter også oralt. Men man er rimelig trygg mot graviditet. 

Dersom det er fast partner som ikke er utro, er det rimelig trygt. Men ons og ff, ikke så mye. 

Anonymkode: 77a47...b3f

Husk at kondomer ikke beskytter mot graviditet, så pass på at kvinnen bruker prevensjon. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor vanlig er det egentlig at folk har noe guff? Foreksempel jeg fikk en kjappis på byen med en 3 min Blow job. Og etter på sex med kondom.(Dama sa hun ikke hadde noe og jeg kunne ta det med ro. Men stoler egentlig ikke på det .) Var jævlig dritings så normal tilstand har jeg kommet til og stått over tilbudet) Så dette burde testes med andre ord skjønner jeg. Hvor Lang tid burde de ta før testing? 

Skrevet

Noe man kun har ubeskyttet med fast partner, mener nå jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Det er to forskjellige aktiviteter med ulik risiko, selv om begge er relatert til sex. Det er det Risikoen for overføring ved oralsex er så lav at den nærmest er teoretisk.

Gjest Honny99
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke en doktor / helsepersonel her inne som kan bekrefte dette en gang for alle hvor smitte fare er egentlig Oralsex? 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor vanlig er det egentlig at folk har noe guff? Foreksempel jeg fikk en kjappis på byen med en 3 min Blow job. Og etter på sex med kondom.(Dama sa hun ikke hadde noe og jeg kunne ta det med ro. Men stoler egentlig ikke på det .) Var jævlig dritings så normal tilstand har jeg kommet til og stått over tilbudet) Så dette burde testes med andre ord skjønner jeg. Hvor Lang tid burde de ta før testing? 

Lege kontoret kan ordne med tester. D tok 1 uke å få svar for mitt vedkommende. Hvor lenge etter sex vet jeg egentlig ikke. 

Anonymkode: cfe01...382

AnonymBruker
Skrevet

Aha. Okey jeg vil mest sannsynlig bestille hjemme test/ creener . Men er det noe vits egentlig med tanke på jeg fikk en 5 minutters oralsex og så var kondome på. Det er svare jeg er ute etter. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke trygt, masse folk som har herpes...

Anonymkode: ece9a...e56

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Husk at kondomer ikke beskytter mot graviditet, så pass på at kvinnen bruker prevensjon. 

Kondomer beskytter mot graviditet, jo. Men ikke 100 %. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke trygt, masse folk som har herpes...

Anonymkode: ece9a...e56

De fleste har herpes i munnen, faktisk. 

Skrevet (endret)
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ca 80 % har herpes i munnen, det kan smitte også utenom utbrudd. Men sjansen for at hun har andre kjønnssykdommer i munnen eller halsen er ikke veldig stor. Der er vel risikoen større for den som gir oralsex enn for den som mottar, vil jeg tro. 

Endret av Thyra
AnonymBruker
Skrevet

Samme som noen skreiv over her også. At det er ganske lav risko og få noe. Av munnsex/Oralsex.

Skrevet
10 timer siden, Thyra skrev:

Kondomer beskytter mot graviditet, jo. Men ikke 100 %. 

Kan ha 2-10% failure rate avhengig av hvor riktig den bmir brukt. Piller er viktige for å sikre seg

Skrevet
2 timer siden, Sykkelkopp skrev:

Kan ha 2-10% failure rate avhengig av hvor riktig den bmir brukt. Piller er viktige for å sikre seg

Piller er heller ikke 100 % sikkert. Spesielt om man har kastet opp eller glemt å ta en. Du kan heller ikke stole på at partner bruker p-piller (riktig). Det eneste du som mann kan gjøre for å sikre deg, er å bruke kondom. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor trygt er det egentlig med Oralsex? 

Noen steder står det er trygdt andre steder lavrisiko andre steder ikke trygt.

Du kan få HPV virus (det kan gi kreft i munnhule) og syfilis og gonoré smitter lett via oralsex, sopp, herpes.

Herpes (forkjølelses sår) kan også smitte til underlivet (kronisk).
Disse kjønnssykdommene smitter ved oralsex

Anonymkode: c2566...e8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...