Gå til innhold

Forbanna på barnet.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det mest usaklige du har gjort når barnet / barna irriterer vettet av deg?

Jeg pleier å være ganske rolig og sindig, men før i dag så må jeg innrømme at jeg datt over på den idiotiske siden. Vi har en 6 åring som vanligvis er blid og fornøyd, men også ganske sta. Hun er inne i en fase nå hvor hun lukker ørene og overser oss totalt hvis hun ikke liker beskjeden hun får. Vi hadde en diskusjon hvor hun totalt overså meg, og latet som jeg var luft. I tillegg sto hun bare å spratt en badeball på stuegulvet mens jeg snakket. Fryktelig lite ok, og ikke spesielt sjarmerende.

Hun fikk en tydelig beskjed om å legge bort badeballen, og høre etter. Det skjedde ikke. Så jeg ble så lite pedagogisk at jeg reiste meg opp, tok rolig badeballen fra henne, og rev den i to med bare nevene.... Fryktelig lite pedagogisk, men jeg fikk i det minste oppmerksomheten hennes 😂

Så hvilke lignende idiotiske ting har du gjort? Trenger å føle meg mindre alene i idiotien 😂 

Anonymkode: 2c14f...3c1

• Liker 35
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det mest usaklige du har gjort når barnet / barna irriterer vettet av deg?

Jeg pleier å være ganske rolig og sindig, men før i dag så må jeg innrømme at jeg datt over på den idiotiske siden. Vi har en 6 åring som vanligvis er blid og fornøyd, men også ganske sta. Hun er inne i en fase nå hvor hun lukker ørene og overser oss totalt hvis hun ikke liker beskjeden hun får. Vi hadde en diskusjon hvor hun totalt overså meg, og latet som jeg var luft. I tillegg sto hun bare å spratt en badeball på stuegulvet mens jeg snakket. Fryktelig lite ok, og ikke spesielt sjarmerende.

Hun fikk en tydelig beskjed om å legge bort badeballen, og høre etter. Det skjedde ikke. Så jeg ble så lite pedagogisk at jeg reiste meg opp, tok rolig badeballen fra henne, og rev den i to med bare nevene.... Fryktelig lite pedagogisk, men jeg fikk i det minste oppmerksomheten hennes 😂

Så hvilke lignende idiotiske ting har du gjort? Trenger å føle meg mindre alene i idiotien 😂 

😂😂-

Anonymkode: 2dac2...646

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

"Hvis du ikke slår playstation nå så kaster jeg den i søppelet! " 

Utrolig barnslig og slem kommentar men var sliten og lei,å ble ikke bedre humør av "skal bare,skal bare" når jeg ber flere ganger om å slå av. 

Anonymkode: 400ac...f3c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun vil høre bedre etter nå 😂 

Har selv gjort noe liknende. Har også sagt til ungen at dersom hun ikke gjorde ett eller annet (er flere år siden, så ikke hva det var snakk om) så kom de og de lekene til å havne i søpla. Hva skjedde? Hun gikk og kasta de selv 🤣 

Har støvsugd en del leker også. Ikke noe har blitt etterspurt eller levert tilbake. 

Det nytter å gjennomføre det man har sagt, dem gjør som fortalt ved en senere anledning 👍

Anonymkode: 2dba6...21d

• Liker 5
Skrevet

Siste par ukene? 

NEIVELSÅBLIRDETIKKEKAPTEINSABELTANN, DA! 

-

Vi spiste is i kø til en båt (mini-dagscruise) og plutselig beveger køen seg. Minsten spiste sakte og jeg måtte hjelpe til. Dette til protester, men jeg måtte bare for å unngå sølekrise. Så plutselig fikk jeg noen hender for lite og måtte hjelpe barn over landgangen, og irritert og dratt i flere retninger så... slengte isen tvert ut til alle endene og gjessene på vannet (var siste biten av en kroneis, stort sett bare kjeks igjen) da jeg trodde ingen ville se meg. 

Resten av seilasen var med tre barn som anklaget meg for å være en slem, dum mamma som stjal is. Selv om alle fikk ny. 

-

Nå slutter dere å sloss, ellers må mamma ta bort såpeboblene!

Like etter måtte jeg følge opp. Men litt for stressa og klønete så klarte jeg å miste og søle ut alt innhold fra den ene. Krise igjen. 

-

To barn som er klin umulige og trøtte. Jeg like sliten. Etter en lang stund med pedagogisk riktig tilnærming og sammenbitte tenner så hadde jeg to barnehagebarn som trampet i gulvet og hylte "Jeg er sint!!" 

...jeg svarte med å trampe og rope det samme. 

....og trøstet redde barn for en skummel mamma en stund etterpå. Og følte meg ca én cm høy. Snakk om maktmisbruk.

-

Irriterende barn med seks dager gamle, støvete ballonger. Ingen hørte etter, truet med å ta bort ballongene. Ingen hørte etter, jeg gjentar. Så plutselig står jeg foran dem og stikker hull på åtte-ti ballonger, plukker opp bitene og kaster i søpla. Litt småsjokkerte små. 

Ferie er gøy. 😛

Og det er greit å bli sint. Helt greit, og helt normalt. Og en perfekt situasjon til å lære barn hvordan man reparerer, sier unnskyld og forklarer og viser at man er lei seg om man tråkker over streken. 

Har hittil klart å ikke ødelegge ting for barna sånn som TS beskriver. Men jeg har med sadistisk glede støvsuget perler og diverse etter leggetid. 

• Liker 28
Skrevet

Mamma var drittlei å mase på at jeg skulle rydde opp, det var alltid en kamp. Så hun sa at jeg hadde 5 minutt på å starte eller så begynte hun å kaste i vedovnen (det var vinter og det brant godt inni der). Jeg tok henne ikke alvorlig, men etter hun kastet første dukka inni og så etter neste leke å kaste etter så fikk 5 års gamle meg fart på seg 😂 Dukka var gammel og ødelagt, og en jeg sjelden lekte med. Men jeg hadde vrælt som hun brant favorittleken min. Men det var bestandig lettere å få meg til å rydde etter det.

Men lillesøster truet hun med å pakke alle lekene i søppelsekk å plassere den opp på mørkeloftet om hun ikke begynte å rydde opp etter seg. Og hun gjorde alvor på trusselen også. Men hun fikk lekene ned igjen etter kort tid. Men det hjalp, vi viste at om vi tøyde strikken langt nok, så fikk det konsekvenser.

Poenget er, tror alle foreldre har hatt slike opplevelser. Er datteren din lik meg og søster så kommer hun til å klage over ballen, men hun vil også huske hva som skjedde nå neste gang hun trasser,  og forhåpentligvis oppføre seg bedre.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Godt å høre at det er flere😊. Må nesten bare legge til at vi har snakket om det i etterkant, og jeg har forklart hvorfor jeg ble så irritert😊

AnonymBruker
Skrevet

"dra te helvete, forbannade jækelungar"

- Min far på 90tallet😂 

Ble folk av oss likevel.

Søskenbarnet mitt på 10 var ufyselig da han var på besøk hos min mor, altså hans tante. Nekta å takke for et eller annet, så jeg sa han ikke fikk bolle eller noe. Han sneik til seg en bolle og smilte ondt, og prøvde å terge meg flere ganger om at han stjal ei bolle likevel. Til slutt sa jeg at jeg driter i det! Han ble tydelig lei seg av hvor kvass jeg var og har ikke vært frekk siden 

Anonymkode: cb173...0b0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke legge seg, bare tull og tøys. Løp rundt i stua. «Hvis du ikke går og legger deg, så får du sove ute i natt!»

Anonymkode: d3787...122

AnonymBruker
Skrevet

Dette tror jeg ikke på, hvordan kan du rive i to en badeball av plast med bare nevene? Vanskelig nok å lage hull i en sånn med bare nevene. Ikke spretter de noe særlig heller.

Anonymkode: 8df6f...13b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har truet med å kaste leker hvis ikke de ryddet, da jeg fann søppelsekken ble det fart på ryddinga.

Sa at hvis ikke de slutter å krangle om playstationen tar jeg den bort (de kranglet, brølte til hverandre før jeg sa det). Så kastet en av de en kontroll på den andre og jeg gikk bort og tok PlayStationen og satt den på loftet. Lenge...

Samme med eldste da han ble sint hver gang han tapte. Han kastet kontroller i veggen og bannet. Jeg som alltid lar de spille ferdig runden røsket PlayStation ut av kontakter og satt på loftet.. Den ble lenge borte da også.

Det har jeg gjort de to gangene, de har aldri kranglet eller raget etterpå😅 Kommer jo litt tendenser til det, men jeg trenger bare å kremte så slutter de. 

En fredag hadde jeg planlagt kosekveld med ungene. Hadde kjøpt chips, brus og yndlingsmaten deres. Fortalte jeg bare skulle lage maten før vi skulle se film. De begynte å krangle, jeg ga rolig beskjed om at jeg orker ikke at de bråker og krangler, jeg hadde hatt en lang dag på jobb og var ekstremt sliten.. De fortsatte å krangle, løp rundt i stua og kjøkkenet, minste begynte å gråte osv, det var totalt kaos. Jeg lagde maten ferdig, men kun til meg selv, ga beskjed om at det er brødskiver på disken til de, jeg gikk å satt meg på soverommet mitt og spiste og såg film. Der ble jeg lenge... de var 8-14 år, de klarte seg selv, men ble selvfølgelig sjokka. Pleier aldri å klikke på denne måten, alt løser seg etter noen beskjeder og jeg er like blid etter at de har roet seg, men denne dagen hadde jeg en skikkelig dårlig dag og reagerte på en utrolig barnslig måte 🙈

Pleier ikke å ha så store kamper med de, og de vet at jeg gjennomfører hvis jeg gir de en konsekvens. Krangler gjør de som søsken flest, men ellers oppfører de seg eksemplarisk, så tror nok det har hjulpet å alltid gjennomføre «truslene» mine fra de har vært ganske små! 

Kommer på flere...

En gang for mange år siden da eldste var sånn 4? Han nektet å ta på seg støvler da vi skulle gå tur, og dumme meg sa at enten fikk han ta støvler på ellers fikk han gå uten! Folk såg litt rart på leg der jeg gikk med en storfornøyd fireåring som gikk og plasket i regnet på sokkene...🙈😂 Han protesterte ikke flere ganger da, det ble faktisk ganske kaldt på vei hjem (det var på sommeren, så ikke sånn veldig kaldt, men kaldt nok til å lære å høre på mamma!)

Anonymkode: df361...b7b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg knakk vannpistolen til sønnen min i to en gang da han ikke hørte og sprutet vann overalt. Fikk litt sjokk av meg selv etterpå, den var så solid at jeg ikke tror jeg hadde hatt krefter til det hvis jeg ikke var sint 🙄 Veldig lite pedagogisk ja.

Anonymkode: 5fe9f...33e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde planlagt en dagstur og angret oss omtrent det vi satte oss i bilen. 3 barn fra 6 år og oppover som kranglet og småsloss så jeg måtte snu meg i ett sett for å kjefte og mannen måtte konsentrere seg om å kjøre med slossing og skriking. Til slutt roper mannen at det er nok og at han kommer til å kjøre av veien hvis det fortsatte. Det fortsetter og på en ganske øde strekning tok mannen en 180´ og stoppet bilen i veikanten. Barna ble endelig stille. 🤣 

Sånn btw.... Det var ingen biler i nærheten, tørre forhold og mannen er yrkessjåfør. 

Anonymkode: 7b987...cac

• Liker 9
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde planlagt en dagstur og angret oss omtrent det vi satte oss i bilen. 3 barn fra 6 år og oppover som kranglet og småsloss så jeg måtte snu meg i ett sett for å kjefte og mannen måtte konsentrere seg om å kjøre med slossing og skriking. Til slutt roper mannen at det er nok og at han kommer til å kjøre av veien hvis det fortsatte. Det fortsetter og på en ganske øde strekning tok mannen en 180´ og stoppet bilen i veikanten. Barna ble endelig stille. 🤣 

Sånn btw.... Det var ingen biler i nærheten, tørre forhold og mannen er yrkessjåfør. 

Anonymkode: 7b987...cac

Mamma og pappa snudde en gang, når vi skulle et eller annet gøy. Jeg husker ikke hva det var, kanskje en handelsmesse hvor et var et lite tivoli, kanskje kino eller strand eller noe. 

Vi bråka og herja og fikk tilsnakk sikkert er sted mellom tjue og åttifem ganger (i følge min mor) og trusler om at de skulle kjøre hjem om vi ikke skjerpa oss. 

Jaggu snudde ikke pappa på et busstopp, hjemtur i stillhet og forlot oss i bilen og gikk for p låse seg inn igjen i huset. Vi var vel en skokk på 5-6 år og oppover til nesten tenåring på det tidspunktet, men husker vi ble sittende lenge og tro at de skulle komme tilbake og si at de tullet. Men da vi kom inn var mamma i gang med middag og pappa holdt på å pusse på et møbel i kjelleren.... 

Vi tok den trusselen svært alvorlig etter det, og jeg akter å kopiere den der, en gang vi ikke skal så langt avgårde, eller ikke har betalt billetter til noe. Jeg gleder meg nesten. 😂😅

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Stesønnen min hadde så lyst på grønnsak suppe til middag, jeg spurte om det var det han ville ha, for å være sikker. Vi hadde ikke grønnsaksuppe  hjemme, så jeg reiste ned til butikken og kjøpte det så han kunne få det til middag. Jeg kom hjem, Lagde suppa og serverte.

" æsj, liker ikke, æsj hva er det? Æsj denne gulroten ser rar ut  osv" kom det ifra han, med litt barnslig stemme. Han var den gang 7 år. ( han liker egentlig grønnsaker og grønnsak suppe).

Da reiste jeg meg fort opp ifra bordet, tok tak i suppetalerknen hans og helte den ut i vasken. " hvis du nå skal sitte her og klage over maten som du valgte, kan du gå å finne deg egen mat! " sa jeg og satte meg ned igjen. Stesønnen satt der sjokkert i 2 sek, før han nikket og ordnet seg brødmat.  Han har aldri klaget på maten etter det. 

Anonymkode: 376ac...03e

• Liker 6
Skrevet

Eldste her hadde en lang periode med seriøs lakenskrekk da hun var sånn ca 6 år.

Gjengangeren etter at hun hadde lagt seg for natta var at hun var tørst, eller at hun måtte på do. Sa til henne etter nok en tisserunde at nå var det nok dogåing. Men siden hun er jevngod med prinsessa som ingen kunne målbinde så erklærte hun at det var jo ikke noe rart at hun tisset ofte når hun drakk så ofte vann 🙄

Hun fikk grei beskjed at nå var det slutt med vann. 

Etter ei stund, der jeg trodde hun endelig hadde sovna, så ropes det fra barnerommet; «Jeg får ikke sooove, det er for lyst ute»

Da rant det over for ho mor sjøl; hentet et tykt og mørkt ullpledd, spiker og hammer. Marsjerer inn på barnerommet, klatrer opp på en stol og spikrer fast pleddet foran vinduet

»Nå er det ikke for lyst, legg deg og SOV»

• Liker 13
Gjest førstedamen
Skrevet

Dette var en fantastisk morsom tråd 😂

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min har en tendens til å bli høylytt når han spiller playstation,banner og brøler. Han hadde fått streng beskjed flere ganger at hører jeg banning igjen,skrur jeg av nettet. En ettermiddag han satt å spillte kom det stygge ord på løpende bånd,jeg trampet opp trappa å ropte NÅ går nettet ,NÅ er det nok,hørte bare han sa til de han spillte med det er den gale mora mi,ikke ante jeg at gamet var live streamet på youtube🤣🤣 Den videoen ble slettet for å si det sånn!

Anonymkode: 19188...c1a

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvis ikke du slutter å tulle nå, pælmer jeg den dustekaninen til h**** ut herifra og denger kaninen ut av soverommet. (ikke ekte, men kosedyr). 

Mindre pedagogisk etter en time tulling før natta.. 

"jeg vil ha ugle-yoghurt!" (skyrpose) 

"men du liker den ikke?" 

"jo, jeg  vil ha ugle yoghurt, det er så godt! ' hun mor kjøper i god tro. 

10 minutter senere 

" jeg liker ikke, sette den tilbake i butikken"

"nei, vi kan ikke sette den tilbake, den er åpna" 

"men jeg liiiiiker ikke, den er så kjedelig!" 

Mor blir irritert 

"greit, så ikke spis den da!" på sånn irritert måte... 

2 og et halvt. Vet hva hun vil ha! Skal Aldri kjøpe den ugleyoghurten igjen. 

Anonymkode: c57ad...385

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis ikke du slutter å tulle nå, pælmer jeg den dustekaninen til h**** ut herifra og denger kaninen ut av soverommet. (ikke ekte, men kosedyr). 

Mindre pedagogisk etter en time tulling før natta.. 

"jeg vil ha ugle-yoghurt!" (skyrpose) 

"men du liker den ikke?" 

"jo, jeg  vil ha ugle yoghurt, det er så godt! ' hun mor kjøper i god tro. 

10 minutter senere 

" jeg liker ikke, sette den tilbake i butikken"

"nei, vi kan ikke sette den tilbake, den er åpna" 

"men jeg liiiiiker ikke, den er så kjedelig!" 

Mor blir irritert 

"greit, så ikke spis den da!" på sånn irritert måte... 

2 og et halvt. Vet hva hun vil ha! Skal Aldri kjøpe den ugleyoghurten igjen. 

Anonymkode: c57ad...385

Jeg skal love deg verre kamper opp igjennom årene når du allerede nå gir etter for en toåring. :grine:

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...