Brannslangen Skrevet 23. juli 2019 #1 Skrevet 23. juli 2019 Er det ikke bare å gå ut døren først som sist, evt. kicke partneren ut av den samme døren? Det er plenty fisk i havet - hvorfor være besatt på å fikse et frynsete forhold istedenfor å finne en som man har bedre kjemi og felles verdier med? 1
wintergirl Skrevet 23. juli 2019 #2 Skrevet 23. juli 2019 Hadde det bare vært så enkelt. Fint du er sterk nok, men mange blir manipulert , har dårlig selvtillit og tror ikke de kan bedre. Det er nok en del som spiller inn. 5
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #3 Skrevet 23. juli 2019 Virkeligheten er at mange i slike forhold faktisk ville slitt med å finne en ny partner. Eller i det minste tror de ville slitt med det. Så er det og slik at mange blir tiltrukket av psykopatiske trekk - høy selvtillit, sjarm etc. Anonymkode: 1aa54...40e
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #4 Skrevet 23. juli 2019 Mange blir lurt av mishandlere som spiller skuespill og later som om de er omtenksomme og omsorgsfulle osv i starten av forholdet. Etterhvert bryter de sin partner gradvis ned. Man kan lære mye om det fra innlegg og linker i denne tråden: Anonymkode: bddc8...343 6
artigmedsex Skrevet 23. juli 2019 #5 Skrevet 23. juli 2019 De fleste slike forhold starter med mye sjarm og overøsing med kjærlighet. Det er når den emosjonelle tilknyttninger på plass at misbruket oppstår. Spesielt de med lav selvfølse, lite nettverk og lav sosial mobilitet blir lett fanget i slike forhold. Noen blir roboter og nikkedukker og lider livet ut. Du ser de ikke og du hører ikke om de, for de lever et stille liv i konstant frykt. Kjenner du deg igjen? https://dinutvei.no/ 3
Paw Patrol Skrevet 23. juli 2019 #6 Skrevet 23. juli 2019 17 minutter siden, Brannslangen skrev: Er det ikke bare å gå ut døren først som sist, evt. kicke partneren ut av den samme døren? Det er plenty fisk i havet - hvorfor være besatt på å fikse et frynsete forhold istedenfor å finne en som man har bedre kjemi og felles verdier med? Hands up!! Er akkurat på vei ut av slikt forhold. De fleste jeg snakker med synes det er tøft gjort, men får som regel «skryt» fordi jeg tørr og gjøre det. Tydeligvis ikke vanlig at menn gjør det. Mange årsaker til brudet, men føler jeg vil bli gammel med noen som setter pris på mine verdier istedenfor å hakke på meg hver dag. 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #7 Skrevet 23. juli 2019 Heller et dysfunksjonelt forhold enn singel og ensom. Anonymkode: 1e2c7...6f2 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #8 Skrevet 23. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Heller et dysfunksjonelt forhold enn singel og ensom. Anonymkode: 1e2c7...6f2 Du høres veldig desperat ut. Det er ikke bra i det hele tatt å være i et dysfunksjonelt forhold. Anonymkode: 5fc63...9ff 5
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #9 Skrevet 23. juli 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Heller et dysfunksjonelt forhold enn singel og ensom. Anonymkode: 1e2c7...6f2 Triste ord fra din side. Vet du virkelig hva som beveger seg ute i den store vide verden? Anonymkode: 030b3...243 4
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #10 Skrevet 23. juli 2019 Godt spørsmål. I teorien er det så enkelt og jeg brukte tenke slik selv men etter min erfaring er det enklere sagt enn gjort - særlig når man blir veldig glad i et annet menneske. Anonymkode: 55b53...ada 4
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #11 Skrevet 23. juli 2019 For min del er det en avveining av fordeler og ulemper. På mange måter fungerer vi fantastisk sammen, og 90% av tiden har vi det bra. Fra helt ok til veldig bra. Vi er imidlertid ganske sære begge to, og når disse sidene ved oss blir vanskelig blir det veldig vanskelig. Når vi krangler er det virkelig ufint (3-4 ganger i året), og ganske ofte kjenner vi begge på at det er vanskelig å få oss til å fungere knirkefritt. Ingen av oss bøyer unna. År etter år er det ting som ligger og gnikker mellom oss, og det synes umulig å finne kompromiss på disse tingene. Ikke så gode at vi begge kan være fornøyd, kun såpass at begge gir litt, og begge er litt misfornøyd. Som derfor fører til våre ufine krangler med ujevne mellomrom. Vi passer ikke sammen, tenker jeg hver gang vi sliter med dette. Han også. Så klarer vi likevel å ri det av, på grunn av alle de tingene som fungerer, men det ligger der. Vi halter, år etter år. Får ikke forholdet til å fungere jevnt og fint. Ingen av oss hadde hatt problemer med å finne ny partner. Problemet ligger ikke der verken for meg eller ham. Begge er imidlertid så klare over at vi er noe sære, og i mye av det som er sært har vi full forståelse for hverandre. Klarer både å akseptere og sette pris på at vi holder hverandre i ørene. Ja selv angående de tingene vi aldri blir enige om vet vi vel egentlig innerst inne begge to at vi har en fordel i det at vi må begrense og tilpasse oss litt. At ovenfor en mer medgjørlig partner ville vi fort ha blitt ufint egoistisk. Trampet rett over og gjennom. Men det er vanskelig, og jeg regner oss som et dysfunksjonelt par. Et par som har store svingninger, og hvor kjærligheten vi har for hverandre grenser mot hat når vi smeller sammen. Et par der begge til tider vil ut, og begge henger fast. Et forhold der det å planlegge fremtiden alltid har en skygge av "om vi holder sammen". Hvor det ikke synes sikkert. Når jeg tenker på å gå er det mine egne sære sider som får meg til å nøle. Senest for et par uker siden var det en mann jeg har kjent hele livet som fleipet med at vi burde ha blitt et par da vi hadde sjansen tidligere. En fantastisk snill, klok og god mann. "Kanskje det, men jeg hadde nok trampet rett over deg. Du er for mild og snill. Jeg hadde blitt for dominerende." var det jeg tenkte da. Så jeg blir med den vanskelige. Han jeg må stange imot. Det er trygt på en merkelig måte. Jeg risikerer ikke å bli slemt dominerende. Anonymkode: a228d...281 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #12 Skrevet 23. juli 2019 Jeg hadde ikke selvtillit nok til å tro at jeg var verdt noe bedre. Anonymkode: 98381...7b3 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #13 Skrevet 23. juli 2019 Dette forstår ikke jeg heller. Jeg har selv ikke familie, hatt en svært traumatisk oppvekst, lite venner. Men jeg har gått da ting ikke er bra i forholdet. Gikk og fra mannen min, selv om jeg var syk, og vi hadde 2 barn. For jeg har det mye bedre alene, enn i et dårlig forhold. Anonymkode: 447d6...4c1 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #14 Skrevet 23. juli 2019 Sånn kort oppsummert vil jeg tro det er fordi at i omtrent alle andre relasjoner er det forventet at man skal være raus, vise forståelse osv. Anonymkode: 9b94e...5f9 1
Thyra Skrevet 23. juli 2019 #15 Skrevet 23. juli 2019 4 timer siden, wintergirl skrev: Hadde det bare vært så enkelt. Fint du er sterk nok, men mange blir manipulert , har dårlig selvtillit og tror ikke de kan bedre. Det er nok en del som spiller inn. Et dysfunksjonelt forhold betyr ikke automatisk at den ene blir manipulert, misbrukt eller mishandlet. Det kan også handle om at de ikke passer sammen. Men hvorfor folk blir? Gammel vane, økonomi, pga barna, blir tiltaksløs, vil ikke reise fra bikkja, redd for at man får det verre alene, for å ikke skuffe øvrige familie, osv osv. Sikkert nesten like mange grunner som det er mennesker i slike forhold. I dag mener enkelte at det har blitt for "lettvindt" å gå fra hverandre, at folk gir opp med en gang. Likevel blir mange år etter år i ulykkelige forhold, kanskje livet ut... 2
wintergirl Skrevet 23. juli 2019 #16 Skrevet 23. juli 2019 7 minutter siden, Thyra skrev: Et dysfunksjonelt forhold betyr ikke automatisk at den ene blir manipulert, misbrukt eller mishandlet. Det kan også handle om at de ikke passer sammen. Men hvorfor folk blir? Gammel vane, økonomi, pga barna, blir tiltaksløs, vil ikke reise fra bikkja, redd for at man får det verre alene, for å ikke skuffe øvrige familie, osv osv. Sikkert nesten like mange grunner som det er mennesker i slike forhold. I dag mener enkelte at det har blitt for "lettvindt" å gå fra hverandre, at folk gir opp med en gang. Likevel blir mange år etter år i ulykkelige forhold, kanskje livet ut... Derfor jeg skrev at det er mye som spiller inn. Og ja, selv om mange burde gått for lenge siden så er det også mange som gir opp for lett. Det kan ikke sammenlignes da det er mange grunner til litt av hvert i hver eneste forhold.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #17 Skrevet 23. juli 2019 5 timer siden, Paw Patrol skrev: Hands up!! Er akkurat på vei ut av slikt forhold. De fleste jeg snakker med synes det er tøft gjort, men får som regel «skryt» fordi jeg tørr og gjøre det. Tydeligvis ikke vanlig at menn gjør det. Mange årsaker til brudet, men føler jeg vil bli gammel med noen som setter pris på mine verdier istedenfor å hakke på meg hver dag. Kan du forklare mer, jeg går igjennom et brudd sjølv.. Anonymkode: 84e11...7f2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #18 Skrevet 23. juli 2019 Grunner kan være: - Jævlig vanskelig å finne en ny og bedre - Frykt for å bli alene og ensom - Felles historie - Felles barn - Økonomi - Øvrige familie og mye annet Anonymkode: f09ef...d5a 2
RoH Skrevet 23. juli 2019 #19 Skrevet 23. juli 2019 5 timer siden, Brannslangen skrev: Er det ikke bare å gå ut døren først som sist, evt. kicke partneren ut av den samme døren? Det er plenty fisk i havet - hvorfor være besatt på å fikse et frynsete forhold istedenfor å finne en som man har bedre kjemi og felles verdier med? Da må du neste definer et hva du legger i begrepet. Alle forhold og vennskap over tid har utfordringer 1
Paw Patrol Skrevet 23. juli 2019 #20 Skrevet 23. juli 2019 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du forklare mer, jeg går igjennom et brudd sjølv.. Anonymkode: 84e11...7f2 Hva vil du ha forklart? 😊
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå