Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har prøvd alt mulig, butikk, barnehage, fabrikk, vaskehjelp, kafe, salg osv men ingen av dem passer for meg, blir alltid sagt opp etter prøvetiden. Hva gjør jeg ?

Anonymkode: 32125...6c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da gir jo du tydeligvis er jævlig dårlig inntrykk hvis du blir sagt opp. Og husk at noen ganger så er det viktigere å ha en betalt jobb,  enn at man skal like den så godt. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Jojo jojo skrev:

Da gir jo du tydeligvis er jævlig dårlig inntrykk hvis du blir sagt opp. Og husk at noen ganger så er det viktigere å ha en betalt jobb,  enn at man skal like den så godt. 

Jeg lærer ikke fort nok og jobber for tregt, er begrunnelsen, det er grunnen.

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å ta en utdannelse først?

Anonymkode: 68572...53b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lærer ikke fort nok og jobber for tregt, er begrunnelsen, det er grunnen.

Da er det nok ikke greia at du ikke finner noe som passer deg, Det virker som du har dårlig innstilling og rett og slett ikke gidder, Lærer fort nok og jobber for tregt ? Selv ungdommer som ikke er myndige får seg jobber og beholder disse i tillegg. Har selv en på 18 som hadde en flott sommerjobb ifjor, da 17, og side fått jobbe i skoleferiene sine og nå igjen i sommer. Dette er en attraktiv jobb. Så du bør faktisk bare ta seg sammen 

Anonymkode: 7b157...911

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva med å ta en utdannelse først?

Anonymkode: 68572...53b

Har utdannelse.

AnonymBruker
Skrevet

Har utdannelse.

Som hva ? Siden du har vært borti så mye forskjellig så er det tydelig ikke jobbe rsom faller under en type utdannelse

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Som hva ? Siden du har vært borti så mye forskjellig så er det tydelig ikke jobbe rsom faller under en type utdannelse

Helsefagarbeider, men klarer ikke jobben så skulle aldri tatt den utdannelsen, ble dårlig da jeg var utplassert på sykehjem kom meg igjennom med et nød skrik. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det nok ikke greia at du ikke finner noe som passer deg, Det virker som du har dårlig innstilling og rett og slett ikke gidder, Lærer fort nok og jobber for tregt ? Selv ungdommer som ikke er myndige får seg jobber og beholder disse i tillegg. Har selv en på 18 som hadde en flott sommerjobb ifjor, da 17, og side fått jobbe i skoleferiene sine og nå igjen i sommer. Dette er en attraktiv jobb. Så du bør faktisk bare ta seg sammen 

Og du bør slutte å være så frekk.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan tenker du at en som lærer sent skal ta seg sammen ifht å lære fortere? Altså, konkret, siden du er så pedagogisk klok mener jeg

Anonymkode: 9187b...3b3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ettersom du opplever å være treig, med langsom læringsevne i mange ulike jobber er det naturlig å tenke at du kanskje burde utredes. Hvordan fungerte du på grunnskolen og Vgs? Er du noengang blitt utredet i løpet av skolegangen?

Anonymkode: 7363d...64a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ettersom du opplever å være treig, med langsom læringsevne i mange ulike jobber er det naturlig å tenke at du kanskje burde utredes. Hvordan fungerte du på grunnskolen og Vgs? Er du noengang blitt utredet i løpet av skolegangen?

Aldri blitt utredet, fungerte ikke så bra på skolen ble en del mobbet og skulket en del på grunn av mobbingen lærer brydde seg ikke selv om hen fikk det med seg. Hadde gjort det bedre om jeg ikke ble mobbet.

Tror du jeg feiler noe ? 

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være lurt med en utredning pga det virker som at du fungerer ganske dårlig på enkelte områder. Veldig synd at ikke lærere har tatt tak i det. Dersom utredning viser at du har utfordringer kan det føre til at du kan få tilrettelegging og støtte, feks vernet bedrift

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være lurt med en utredning pga det virker som at du fungerer ganske dårlig på enkelte områder. Veldig synd at ikke lærere har tatt tak i det. Dersom utredning viser at du har utfordringer kan det føre til at du kan få tilrettelegging og støtte, feks vernet bedrift

Hva må jeg gjøre for å få en utredning?

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva må jeg gjøre for å få en utredning?

Ring fastlegen. 

Så uvitne folk er om alt, også de som kommenterer. «Ta en utdanning» klisje klisje klisje. Ts er like langt om ingen utd passer. Og det er fremdeles like mange om jobbene

Anonymkode: 82ae1...527

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og du bør slutte å være så frekk.

Om det er den innstillingen du har så er det ikke rart du får sparken

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du havner nok på trygd med tiden, også er det vi som faktisk kan jobbe som må betale for ditt triste liv. Der ser man hvor rettferdig dette livet kan være.

Anonymkode: b2464...e0e

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker at du heller burde utredes med tanke på sykdom her. Det kan feks være uoppdaget adhd, add, asperger, psykisk utviklinghemming etc. En del sykdommer innebærer blandt annet treghet til å lære, eller oppfattelse av ting.

Å få samme beskjed i alle type jobber du har fått tyder på at problemet ligger hos deg, og ikke i yrkene du har prøvd ut.

Første steg er å ta kontakt med fast legen din, og forklare situasjonen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, tussi84 skrev:

Jeg tenker at du heller burde utredes med tanke på sykdom her. Det kan feks være uoppdaget adhd, add, asperger, psykisk utviklinghemming etc. En del sykdommer innebærer blandt annet treghet til å lære, eller oppfattelse av ting.

Å få samme beskjed i alle type jobber du har fått tyder på at problemet ligger hos deg, og ikke i yrkene du har prøvd ut.

Asperger har jeg ikke, fungerer sosialt. Og jeg er ikke hemmet psykisk klarer meg 100% selv i hverdagen.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, tussi84 skrev:

Hvorfor skal man utredes så fort man har dårlig arbeidsmoral?

Tenker med gru på kommende generasjoner som består av arbeidskye mennesker, og det blir funnet opp diagnoser til disse. Jeg mener, er det bare en liten brøkdel som skal sørge for velferden her i landet? Norges pengebinge blir snart tom, og det vil ikke bli mulig å fylle den før dagens unge endrer holdningene sine og tør å ta i et tak og jobbe. 

Anonymkode: 86d7b...ccb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...