Gå til innhold

Menn, kunne dere datet/blitt sammen med en vaskedame?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg bor i en by, og nettopp derfor har jeg sett mange. Hvor mange vaskedamer er det på bøgda der du bor da? 

Her er det mange renholdere, ingen er innvandrere og over halvparten har fagbrev. Slik er det i bygdene rundt og. SÅ det er et byfenomen at bare innvandrere er vaskedamer. 

Anonymkode: 0337b...868

Anonymkode: e75d1...140

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare hvis hun ikke droppet ut.

Om hun av ulike årsaker ikke fikk muligheten er det innafor

Skrevet

Nei, kunne ikke blitt sammen med noen damer for jeg er homofil 😊 men om jeg hadde vært heterofil, så ja, hvorfor ikke?

AnonymBruker
Skrevet

Vaskedame, ufør, gartner, husmor, klovn... ja alt så lenge jeg hadde blitt lykkelig med hun 😉

Anonymkode: 0c0bf...6e7

Skrevet

Virker som at det er en del fordommer ute og går. Mitt inntrykk er at f. eks. de østeuropeiske damene som vasker for det meste er veldig oppegående og intelligente. Det er tak i dem, noe som kanskje ikke er så unaturlig siden de har tatt initiativ til å flytte til et annet land for å jobbe. Noen bruker vaskejobben som et springbrett for å lære norsk før de fortsetter med studier eller en annen jobb. 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det er så alt for for gammeldags. Men hvis hun tok jobb som vaskehjelp istedet, derimot.

Anonymkode: a727c...52c

Eller renholdsoperatør som det egentlig heter 😉

Skrevet

Hvis jeg var singel kunne jeg nok det. Jeg tenker også at det ikke nødvendigvis er negativt om den ene parten i forholdet har krevende jobb med mye ansvar at den andre ikke har det, slik at en utfyller hverandre. 

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Anonymkode: e75d1...140

...og hva så? Hvilken betydning har det at det finnes norske vaskedame på bygdene? Tror du det betyr at de er i flertall? 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, selvsagt. Jeg er ikke interessert i penger og status.

Vil bare bo enkelt, og ha så jeg klarer meg. Synes Nordmenns pengejag er groteskt og usexy. Føler meg ikke hjemme i denne landet.

Anonymkode: f18f1...04d

• Liker 1
Skrevet

Ikke diskvalifiserende på noe måte

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne aldri blitt sammen med en som forhåndsdømmer kvinner og menn pga yrke. Jeg behandler folk likt om de så er vaskepersonell eller høyt utdannede. Det er mennesket jeg er opptatt av. 

Anonymkode: 2bc72...cf2

AnonymBruker
Skrevet
På 22.7.2019 den 23.14, KapteinJ skrev:

Nei jeg tror faktisk ikke jeg kunne det, underbevisst hadde jeg nok forhåndsdømt en person med dette yrket som «ikke intelligent nok» osv. Nå tror jeg også sannsynligheten for å finne en vaskedame som forstår seg på og interesserer seg for politikk, vitenskap og samfunn på mitt nivå som er et krav for å ha noe å snakke om er ganske lav. Kunne kanskje strukket meg til å date noen som har studert statsvitenskap.

Tror heller du liker å se på deg selv som mer intelligent en du er. Samtidig ser ned på andre, og går glipp av kansje den beste matchen pga fordommene dine.

Anonymkode: 9188d...bd1

• Liker 2
Gjest ThotSlayer
Skrevet (endret)

Jeg gir faen så lenge du er kul og avslappet. Ikke vær feit (altså prøv å ta vare på kroppen så godt du kan). Vær kåt og glad i pikk. Ikke ha store problemer med forbruket ditt og klar deg med det du har.

Noen av de mest intelligente menneskene jeg har møtt har vært vanlige arbeidere. Utdanning garanterer ikke intelligens, det viser bare at du klarer å jobbe med noe over tid og avlegge en eksamen. Wow, så smart man er. Not.

Endret av ThotSlayer
AnonymBruker
Skrevet
På 22.7.2019 den 23.15, AnonymBruker skrev:

Jeg vil heller si at det er unntaket. Har ikke møtt en eneste vasker med fagbrev, det er stort sett innvandrere som jobber for alt for dårlig lønn. Sosial dumping på høyt nivå. 

Jeg har heller ikke fagbrev som renholder, siden jeg ville måtte jobbet endel år med renhold for å rettferdiggjøre lønnshopp/kursavgift. Ser jo også på det som litt bortkastet tidsinvestering når jeg ikke planlegger å jobbe som renholder over en lengre periode. De utenlandske jeg kjenner gjennom yrket har samme mentalitet, og 80%  sv de jeg kjenner har jobben til de kan kvalifisere seg i Norge med utdanningen de har fra hjemlandet. 

Og etter å ha tidligere jobbet i detaljhandel kan jeg si det er tusen ganger koseligere å vaske dritt, enn å ta i mot dritt fra folk 🤣

Anonymkode: 81454...a6f

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Etter det jeg har sett så har vaskedamer fin kropp. Fine rumper. Er vel den fysiske jobben som sørger for det? Et stort pluss med damer som har en fysisk jobb. Kontordamer har som regel dvaske tjukke rumper. 

Anonymkode: 77724...450

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror heller du liker å se på deg selv som mer intelligent en du er. Samtidig ser ned på andre, og går glipp av kansje den beste matchen pga fordommene dine.

Anonymkode: 9188d...bd1

Det kan hende jeg ser på meg selv som mer intelligent enn jeg er, men i forhold til nivå av allmennkunnskap og generell intelligens har jeg aldri møtt noen uten utdanning som holder nivå med hverken meg eller min indre omgangskrets som alle også er høyt utdannet. 

Om vi skal dra litt statistikk inn i det så er også oddsen for at du finner en vaskedame med intelligens over top 1% særdeles lav. I Norge er det veldig få med den typen akademiske evner som ender opp som vaskedame. I andre land hvor man kanskje ikke får muligheten er det nok annerledes, men om du har en geni-nivå intelligens kommer du deg lenger gjennom skolesystemet enn at du blir vaskedame (eventuelt er du totalt uinteressert i å lære som er like ille).

En litt arrogant holdning er det nok, men den blir ikke mindre sann av den grunn.

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, KapteinJ skrev:

Det kan hende jeg ser på meg selv som mer intelligent enn jeg er, men i forhold til nivå av allmennkunnskap og generell intelligens har jeg aldri møtt noen uten utdanning som holder nivå med hverken meg eller min indre omgangskrets som alle også er høyt utdannet. 

Om vi skal dra litt statistikk inn i det så er også oddsen for at du finner en vaskedame med intelligens over top 1% særdeles lav. I Norge er det veldig få med den typen akademiske evner som ender opp som vaskedame. I andre land hvor man kanskje ikke får muligheten er det nok annerledes, men om du har en geni-nivå intelligens kommer du deg lenger gjennom skolesystemet enn at du blir vaskedame (eventuelt er du totalt uinteressert i å lære som er like ille).

En litt arrogant holdning er det nok, men den blir ikke mindre sann av den grunn.

Syns ikke at det er arrogant holdning. Mye sant i det du sier. Utfordringen er litt mer komplisert. Det handler ikke bare om selve utdannelsen men også om mennesker man omgås i hverdagen. Lite utfordrende mentalt  arbeid. Litt og litt kommer man ned både med intelligense og kunnskap, så kan det bli plutselig lavere nivå av interesser osv.

Jeg sier ikke at det må være slik. Det finnes nok tilfeller hvor dette ikke stemmer men det er stor sannsynlighet at det du beskriver faktisk skjer når man utfører fisysk arbeid. 

Om man setter slike krav til partneren som du gjør så er det helt klart at forholdet med fisysk arbeider hadde nok ikke fungert.

Hilsen 

Renholdarbeider eller om noen foretrekker: vaskedama.

Anonymkode: 6592c...9ca

AnonymBruker
Skrevet

Gutter og menn bryr seg sjelden om hva dama jobber med. 

Det er en kvinnegreie noe du greit beviser med å overhode lure på det. 

Anonymkode: d127c...786

Skrevet

Så klart. Er damer som er opptatt av jobb, inntekt osv. 

AnonymBruker
Skrevet

Ville ha bare legget merke til at livet er mye mer enn jobb, prestering, forhold som må se bra ut på insta osv..

Mennesker er forskjellige- det er ikke noe nytt men det som er for mange vanskelig å forstå er at ikke alle kan være en ledere, ikke alle kan være en statsminister, ikke alle kan være en lege men absolutt alle kan være lykkelige.

Det som er ganske viktig er å finne balanse i livet, sette opp prioriteringsliste og prise verdiene ( helst lage en prisliste på verdier). For eksempel Familie/ kjærlighetsforhold- 10.000.000 NOK, ut på byen og ta en pils med venner- 250.000 NOK. Gå en tur om kvelden uten store bekymringer eller tunge tanker- 300.000 osv. For oss alle, kommer hver ting,  aktivitet,  verdien ha en annen verdi i penger. Det er veldig individuelt selvfølgelig. 

Når man har gjort det kan man vurderer det som lønner seg for deg og vurdere om man er lykkelig og eventuelt tenke over hva hadde gjort deg lykkelig. Sette opp budsjett og regnskap på lykke. Kjempe omfattende tema men skal prøve å komme til poenget så rask som mulig. 

Eksempel:

Prøv å tenke at du er høyt utdannet leder. Du har et fastlønn med bonus ordning. La oss si at du jobber hardt for å levere de resultatene som er krevet fra deg, la oss si at du har vært kjempe flink. Lange,stressende dager på jobb med en del press på deg har gitt resultat på 30 mil. overskudd for selskapet. La oss si at av de 30 mil har du fått 3 mil i bonus. La oss si at du er kvinne i 30 årene. 

Du priser kjærlighet på 10 mil 

Du har tjent 3 mil i bonus la oss si 3.6 med lønn. Du har ikke hatt tid og overskudd av energi til å ta en pils med venner på en fredag så er dett ikke snakk om tid for å fokusere på kjærlighet osv.

Regnskap på lykke da er 

Minus 10 mil - mangel på kjærlighet 

Pluss 3.7 mil - penger inkludert klapp på skulderen fra din leder.

Minus 700 000- mangel av utepils i løpet av året.

Resultat: underskudd av lykke på 7 mil.

Før du begynner å lure på om noen vil date deg som renholdsmedarbeider/ fastlege/ advokat eller bussjåfør gjør regnskap av din lykke, lag ny budjett om du leverer underskudd. Lag budjett på verdier som beskriver drømmemannen din, handlingsplan og kjør på.

Husk. For alle pris i Nok blir forskjellige for ulike verdier, ting, aktiviteter. Og dette er bra! Det er knallbra, helt fantastisk og spennende. 

Anonymkode: 6592c...9ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...