AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #1 Skrevet 22. juli 2019 Greit nok man ikke vil opp kl 10, men å ligge å sove til klokken 4 når man er på besøk hos andre synes jeg er litt frekt. Kjedelig å vente på at de skal stå opp. For spurte jeg fint om når de kom opp, så bare glefset han til meg. Han viftet meg bort med armen Har besøk av broren min, dama hans og nevøen min på 7 denne helgen. På lørdagen sto de ikke opp før kl 4. Vi hadde planer på lørdag (De sa de ville være med dagen før), men måtte gjøre ting med nevøen min uten de. Gidder ikke å vente på at de står opp. De har ikke jobb. Virker som han kun kom ned hit for å sove og få barnevakt. Joda hyggelig å finne på ting med nevøen min, men dumt de ikke ble med oss. Verken på lørdag eller søndag. De bor 10 timer unna. De drar videre til et vennepar senere i dag , men de sover enda. Så har ikke vært veldig mye med de. På lørdagskvelden, så stakk de bare ut kl 18 Tenkte å ta en prat med han når han står opp. Ikke greit å overlate sønnen til meg Synes du det er greit at overnattingsgjester sover til langt på dag? Anonymkode: 631f2...377 12
Gjest bienvilleparish Skrevet 22. juli 2019 #2 Skrevet 22. juli 2019 Syns kl 10 er helt greit. Hverken tidlig eller veldig sent. Er ikke noe stas når gjestene sitter å venter i stua kl 5 på morraen heller.
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 Populært innlegg #3 Skrevet 22. juli 2019 De har en 7 år gammel sønn, har ikke jobb og sover bort hele dagen? Spør nevøen din om foreldrene hans pleier å sove hele dagen til vanlig og? Det er jo helt uansvarlig. Anonymkode: 203a1...2b0 53
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #4 Skrevet 22. juli 2019 Nei, ikke så lenge! Det er jo hyggelig å kunne prate med folk man har på besøk og det burde jo være hyggelig for de også. Jeg skjønner meg ikke på folk som vil ødelegge dagen sin på den måten, - selv liker jeg å stå opp tidlig for å få mest mulig ut av dagen. Anonymkode: 20d3b...c9d 8
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #5 Skrevet 22. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De har en 7 år gammel sønn, har ikke jobb og sover bort hele dagen? Spør nevøen din om foreldrene hans pleier å sove hele dagen til vanlig og? Det er jo helt uansvarlig. Anonymkode: 203a1...2b0 Ja, det reagerte jeg også på! Anonymkode: 20d3b...c9d 12
SoWhat? Skrevet 22. juli 2019 #6 Skrevet 22. juli 2019 Det hadde jeg ikke godtatt, jeg hadde blitt sint. Alt de omtrent gjør er å sove og overlate barnet til deg. Frekt og så egoistisk at jeg hadde smelt klart ifra! Helt ok om de hadde spurt en kveld om de kunne gå ut og om du ville passe barnet dagen etter. Det har jeg med glede gjort. Men det der er bare så respektløst at jeg hadde bedt de dra om de ikke holdt avtaler og tok ansvar for sønnen. Makan. Du er en veldig tålmodig sjel må jeg si. Men du har lov til å bli sint 15
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #7 Skrevet 22. juli 2019 Om de sover til 7, 10 eller 12 eller 14. er noe som bør avtales på forhånd/kvelden før tenker jeg. Og at man da vekker hvis de ikke har stått opp til avtalt tid. f.eks når man har avtalt at frokosten er. Elsker å sove leeeeenge selv, men hadde jeg hatt små barn hadde jeg virkelig stått opp med de, eller satt på en vekkerklokke rundt den tiden barnet pleide å stå opp! Å forvente at du stiller som barnevakt og tar deg av ungen er meget frekt synes jeg! Sier som noen andre her; spør barnet om dette er vanlig, og ring evt barnevernet! Anonymkode: 94133...085 4
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #8 Skrevet 22. juli 2019 Han sier ingenting og koser seg med meg, men må være slitsomt når pappa og stemoren bare sover. Vet ikke hvordan det er hjemme. Vanskelig å snakke med broren min. Han går alltid veldig i forsvar og blir sur om han får noe kritikk 🙄 men kjedelig når de bare sover. I går sa han hun hadde mensen og han vondt i hodet. Er nok kun en unnskyldning Ts Anonymkode: 631f2...377 6
Kitcat Skrevet 22. juli 2019 #9 Skrevet 22. juli 2019 Dette er altfor drøyt! Langt utenfor normal høflighet. Men veldig flott at du tok hånd om nevøen din og ga ham noen gode opplevelser! Ikke sikkert han opplever det så ofte. Hvis jeg var deg ville jeg engstet meg for hvordan dette barnet blir fulgt opp til daglig 😢 14
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 22. juli 2019 #10 Skrevet 22. juli 2019 (endret) Hadde jeg ikke tolerert, hadde bedt den flytte inn på hotell, men har du prøvd å vekke dem? Eller bare lar du de sove uten å si noe ? Endret 22. juli 2019 av AthenaRavenLuna
minister-mio Skrevet 22. juli 2019 #11 Skrevet 22. juli 2019 Sover de til klokken 16? Og barnet er overlatt til de som måtte forbarme seg over ham? 5
deedee_ Skrevet 22. juli 2019 #12 Skrevet 22. juli 2019 Blir helt ærlig veldig irritert når jeg har besøk og de sover hele dagen. Tidligere hadde vi ikke gjesterom i leiligheten heller, så hadde besøk av en venninne som sov på en madrass i stuen. Jeg og samboeren min kunne ikke gjøre noe annet enn å sitte på soverommet. Når hun endelig stod opp kl 12 fordi vi prøvde å bråke litt ekstra mye, så spurte hun om hun kunne legge seg nedpå litt i sengå vår og sove litt til. Og slik holdt hun på i fire dager. Aldri igjen 😜 6
Skravla Skrevet 22. juli 2019 #13 Skrevet 22. juli 2019 Jeg ville plassert barnet på soverommet deres og gått ut alene. Om det hadde blitt kommentert så ville de fått svar. Jeg går ut fra at det ikke er en omsorgssviktsak og at de ikke holder på sånn hjemme, men passer på når de har barnevakt tilgjengelig. 4
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #14 Skrevet 22. juli 2019 Da jeg var alene med barna da de var små fikk jeg ofte sove lenge når vi var på hytta, mens besteforeldre tok seg av barna. Lenge er til kl 12, og det er virkelig lenge når man har barn. Etter å ha sovet slik en eller to netter var jeg et nytt menneske. Her var dette også avklart, og mine foreldre visste at jeg hadde behov for å få sovet ut innimellom, fordi jeg ellers sto opp kl 05 hver morgen, og hadde lange travle dager. Å dumpe barnet på andre og sove til kl 16 er absolutt ikke greit. Som andre skriver hadde jeg blitt bekymret for hvordan barnet ellers har det, og jeg hadde nok vært klar på at dette ikke er ok. Anonymkode: fd148...423 11
Sirah Skrevet 22. juli 2019 #15 Skrevet 22. juli 2019 Nei dette er overhodet ikke greit. Man bør kunne stå opp til rimelig tid med mindre man er syk. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #16 Skrevet 22. juli 2019 Syns det er greit å avtale et felles frokosttidspunkt neste morgen før man legger seg. Men det er frekt å sove hele dagen på besøk hos andre ja. Jeg har dog som regel motsatt problem, noen jeg pleier å besøke sover til laaaangt utepå dagen. Så går jeg og venter til kl 13-14 på at de gidder å stå opp. Kjedelig. Anonymkode: 65641...937 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #17 Skrevet 22. juli 2019 Nå er han mest hos mora. Hun jobber og er oppegående, men håper ikke de bare sover sånn hjemme. Jeg vekket de nå istad og han sa de kom snart nå. Makan til trøtte folk. Skjønner ikke at noen kan sove så lenge Nevøen min er heldigvis veldig snill og lett å ha med å gjøre. Anonymkode: 631f2...377 4
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #18 Skrevet 22. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nå er han mest hos mora. Hun jobber og er oppegående, men håper ikke de bare sover sånn hjemme. Jeg vekket de nå istad og han sa de kom snart nå. Makan til trøtte folk. Skjønner ikke at noen kan sove så lenge Nevøen min er heldigvis veldig snill og lett å ha med å gjøre. Anonymkode: 631f2...377 Tenker at jeg kanskje vil luftet dette med moren. Muligens det er et 1 ganske tilfelle men er det var samværshelg er det ikke bra. Anonymkode: 0cc35...058 5
Gjest ti10 Skrevet 22. juli 2019 #19 Skrevet 22. juli 2019 Hvis det ikke går utover de man bor hos, og de ordner seg selv, synes jeg det er greit at de sover lenge, men å dra seg til langt utpå ettermiddagen er jo litt spesielt av voksne folk. Og at de forventer at du skal være barnevakt helt uten videre, er jo bare frekt. Med mindre det er avtalt på forhånd at de bare kommer for å få tak over hodet, er det veldig dårlig gjort å bare behandle deg som en slags couchsurfing-tjeneste.
SoWhat? Skrevet 22. juli 2019 #20 Skrevet 22. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er han mest hos mora. Hun jobber og er oppegående, men håper ikke de bare sover sånn hjemme. Jeg vekket de nå istad og han sa de kom snart nå. Makan til trøtte folk. Skjønner ikke at noen kan sove så lenge Nevøen min er heldigvis veldig snill og lett å ha med å gjøre. Anonymkode: 631f2...377 Ville ikke bekymret meg så mye for hvordan de har det hjemme. Tull å skrive at en skal kontakte BV her 🙄 tror heller de utnytter deg og situasjonen til å "slappe av" Men overhodet ikke akseotabelt 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå