AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #1 Skrevet 22. juli 2019 Jeg har lenge vurdert å flytte til utlandet for en periode, men veldig usikker på hvor. Har tenkt Spania - enten fastlandet eller noen av øyene - i første omgang. Hvor ville du flyttet? Gjerne også en plass hvor man får igjen litt for pengene og kan leve billig. Om noen lurer så har jeg hjemmekontor gjennom jobben og har også noen konsulentoppdrag ved siden av, så håper å kunne be min overordnede om fullt hjemmekontor fremover. Det er folk på kontoret som i praksis sjekker innom kun hver andre måned. Om ikke kan jeg kanskje frilanse litt og se om jeg kan øke oppdragsmengden der. I første omgang blir det et prøveprosjekt om jeg gjør det, så tenker ikke permanent flytting i første omgang, men turistvisum og inn/ut av landet etter tre måneder. Kanskje noen som leser har gjort noe lignende eller bor i utlandet nå? Anonymkode: d861c...9bc
SPOCA Skrevet 22. juli 2019 #2 Skrevet 22. juli 2019 (endret) Nei, ikke i lengre perioder, men kunne godt tenkt meg det for en periode. Gjerne i Storbritannia, i sør. Skal sies jeg har bodd kortere perioder i nord, samt vært mye på ferie generelt i England/Skottland osv. Elsker Storbritannia, føles som mitt andre hjem, så kunne godt bodd der for en periode. Liker sør godt pga godt klima, det er relativt billig, mange fine steder og mye god mat (skal sies at dette selvfølgelig kan sies om hele Storbritannia altså, men har en ekstra forkjærlighet for sør). Endret 22. juli 2019 av SPOCA 3
Aragorn ll Elessar Skrevet 22. juli 2019 #3 Skrevet 22. juli 2019 Om jeg skulle flytte til utlandet så hadde jeg flyttet til Sveits. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #4 Skrevet 22. juli 2019 Hvorfor skal du ha turistvisum til Spania?. Anonymkode: 621d6...f14
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #7 Skrevet 22. juli 2019 52 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev: Om jeg skulle flytte til utlandet så hadde jeg flyttet til Sveits. Sveits ser veldig ut som Norge, haha! Men ja. Sveits eller Skottland kanskje. Anonymkode: ec38a...a81
Blue Berry Skrevet 22. juli 2019 #8 Skrevet 22. juli 2019 1 time siden, Aragorn ll Elessar skrev: Om jeg skulle flytte til utlandet så hadde jeg flyttet til Sveits. Sveits er jo kjempe dyrt! Hun vil jo gjerne flytte en plass hun kan leve rimelig
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #9 Skrevet 22. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Valencia Spania. Anonymkode: fd890...7b2 Skal undersøkes! Har ikke vært der selv, men har vært litt ellers i Spania og liker meg godt. Snakker også litt spansk. Innbiller meg at Spania kan være en gylden middelvei. Ikke det mest spennende, men samtidig kanskje spennende nok og ikke blant de dyreste landene. Tenkte litt på Barcelona også. Anonymkode: d861c...9bc
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #10 Skrevet 22. juli 2019 1 time siden, Absurdah skrev: Sveits er jo kjempe dyrt! Hun vil jo gjerne flytte en plass hun kan leve rimelig Går fint! Må ikke være et billig forslag. Hadde bare vært en fordel Anonymkode: d861c...9bc
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 22. juli 2019 #11 Skrevet 22. juli 2019 Barcelona, hadde jeg flyttet til eller kanskje København.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #12 Skrevet 22. juli 2019 Bodde noen år i Spania, rundt albir (nærheten av altea, benidorm, alfaz). Nydelig sted, hadde flyttet tilbake dit. Man klarer seg fint med engelsk, lett å komme seg til forskjellige steder, enkelt og oversiktelig og mye å finne på. Anonymkode: 220cd...7e4
Aragorn ll Elessar Skrevet 22. juli 2019 #13 Skrevet 22. juli 2019 1 time siden, Absurdah skrev: Sveits er jo kjempe dyrt! Hun vil jo gjerne flytte en plass hun kan leve rimelig Danmark er jo ganske rimelig, om jeg skulle vagt noe annet en Sveits så ville det blitt enten Danmark eller Storbritannia som begge er ganske mye rimeligere enn Sveits. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #14 Skrevet 23. juli 2019 På 22.7.2019 den 15.15, AnonymBruker skrev: Bodde noen år i Spania, rundt albir (nærheten av altea, benidorm, alfaz). Nydelig sted, hadde flyttet tilbake dit. Man klarer seg fint med engelsk, lett å komme seg til forskjellige steder, enkelt og oversiktelig og mye å finne på. Anonymkode: 220cd...7e4 Kan jeg spørre hva du gjorde der og hvorfor du flyttet tilbake? Virker som du likte deg veldig godt? Kjenner noen som bodde i området selv og tror de likte seg bra, men flyttet hjem når barna ble eldre. Var du/dere del av noe norsk miljø der nede? Har fått inntrykk av at enkelte plasser i Spania er omtrent som norske kolonier å regne. Anonymkode: d861c...9bc
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #15 Skrevet 23. juli 2019 Vil etablere meg i Tyrkia. Men hvordan gjør man liksom det, når man ikke har særlig til nettvekr der ? Anonymkode: ef4b7...536
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #16 Skrevet 23. juli 2019 Hva med Gran Canaria? Plassen har jo et veldig frynsete rykte blant mange i Norge, men hovedstaden Las Palmas er vel ikke så verst? Og kanskje er Gran Canaria bedre enn sitt rykte? Har selv kun vært på Tenerife og det er så lenge siden at jeg knapt husker det. Har vært en del i Mallorca og synes hovedstaden er fin, men begynner bli en stund siden det også. Anonymkode: d861c...9bc
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #17 Skrevet 23. juli 2019 På 22.7.2019 den 12.09, SPOCA skrev: Nei, ikke i lengre perioder, men kunne godt tenkt meg det for en periode. Gjerne i Storbritannia, i sør. Skal sies jeg har bodd kortere perioder i nord, samt vært mye på ferie generelt i England/Skottland osv. Elsker Storbritannia, føles som mitt andre hjem, så kunne godt bodd der for en periode. Liker sør godt pga godt klima, det er relativt billig, mange fine steder og mye god mat (skal sies at dette selvfølgelig kan sies om hele Storbritannia altså, men har en ekstra forkjærlighet for sør). Hvordan mat har de egentlig der? Har bare sett på TV osv at de har bearbeidet mat som pølser, loff, bønner i tomatsaus, fish and ships osv😅 Anonymkode: 02e36...3b9
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #18 Skrevet 23. juli 2019 Jeg har bodd i Spania i 10 år, og forsøker å reise så lite som mulig på ferie til Norge. Vil heller bruke penger og feriedager på å reise og utforske andre steder. Norge har jeg erfart mye, og jeg klarer meg veldig fint uten, selv om det naturligvis er flere ting jeg savner. Anonymkode: d787f...9d9
SPOCA Skrevet 23. juli 2019 #19 Skrevet 23. juli 2019 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan mat har de egentlig der? Har bare sett på TV osv at de har bearbeidet mat som pølser, loff, bønner i tomatsaus, fish and ships osv😅 Anonymkode: 02e36...3b9 Det er mye comfort food, men det er jo litt av greia. Personlig synes jeg de får ufortjent mye kritikk, og de har jo flust av restauranter som selger mye av den samme maten man får alle andre steder. Noen av de beste biffrestaurantene er for meg i Storbritannia, men de er også flinke på sjømat (ikke bare fish and chips) og annen mat. Spesielt desserter (apple crumble med custard, nam nam!) Ellers er det jo mat som paier i alle varianter (steak & ale pie/shepherd's pie osv), fantastiske gode potetmoser osv. Mye av maten er jo faktisk ikke så veldig ulik norsk husmannskost, hvis man går på en skikkelig engelsk pub. Min store favoritt er Hunter's chicken, forøvrig (baconsurret kylling med cheddarost). Endret 23. juli 2019 av SPOCA
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #20 Skrevet 23. juli 2019 Jeg har bodd og arbeidet i Irland (Dublin) og det var helt fantastisk. NB! Lengre arbeidstid og lavere lønn enn hjemme, men en helt unik by, og mennesker som er sosiale og inkluderende. Anonymkode: 47e49...32a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå