Gå til innhold

Hvordan burde man søke barnehage egentlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Vi skal søke bhg for toåringen vår. Situasjonen har endret seg på hjemmeområdet, så vi ser at det vil bli bedre med bhg fremover, så vi må søke løpende opptak.. Men jeg er så usikker hvordan det hele fungerer. 

Burde man besøke barnehagen først før man søker for å sjekke ut hvordan den er, hvordan de ansatte er og stille spm om det man lurer på? Eller burde man søke først? 

Er det noe annet jeg burde huske på? 

Hvordan fungerer det hele? 

Vet det kan ta tid med løpende opptak, men det er en mindre kommune, så tar vel ikke et helt år 😂

Anonymkode: 86e71...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må bare søke med en gang...

I vår lille kommune er det umulig å få barnehageplass om en ikke søker innen fristen i vår...  

Anonymkode: b4774...e62

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på kommunen. Vi må smiske og mase og helst kjenne noen der fra før av. Helt sprengt i denne lille kommunen. 

Anonymkode: 690ee...043

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Vi skal søke bhg for toåringen vår. Situasjonen har endret seg på hjemmeområdet, så vi ser at det vil bli bedre med bhg fremover, så vi må søke løpende opptak.. Men jeg er så usikker hvordan det hele fungerer. 

Burde man besøke barnehagen først før man søker for å sjekke ut hvordan den er, hvordan de ansatte er og stille spm om det man lurer på? Eller burde man søke først? 

Er det noe annet jeg burde huske på? 

Hvordan fungerer det hele? 

Vet det kan ta tid med løpende opptak, men det er en mindre kommune, så tar vel ikke et helt år 😂

Anonymkode: 86e71...1ea

Ring nå bhg kontoret i kommunen diin og spørr alle dine spørsmål der. De vet hvordan alt dette fungerer i din kommune. Vi andre får jo ikke engang vite hvilken av landet over 300 kommuner vi her snakker om. 

Barnehageansatte bytter jobber, så om du finner en du liker, så kan hun være borte før du får plass i bhg hun jobber i. 

Generelt, vis forståelse for at nå er det oppstart av mange barn i bhg. Da har de lite tid å ta i mot foreldre på informasjonstur. Barna bør komme først. 

Anonymkode: 65889...5a4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg og det var viktig med barnehageplass plutselig, hadde jeg ringt kommunen og hørt om det var plass noe sted. Så søkt der det var plass. 

Anonymkode: add4d...6a0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange kommuner har årlige brukerundersøkelser for alle barnehagene. Da får du sett score og kan vurdere hva de som bruker den synes.

Men altså, i mange kommuner må man bare stå med luen i hånden og være glad til om man får plass i det hele tatt...

Vi fikk sto uten plass fra februar til august i år. Da fikk vi ikke plass i noen av de tre vi søkte i, men ble tildelt en random barnehage vi aldri hadde hørt om, helt idiotisk plassert i forhold til både heim og jobb.. blir avhengig av å ha to biler. Så da hjalp det fint lite å lese brukerundersøkelser på forhånd..

Anonymkode: f7a73...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...