Gå til innhold

Ville du hatt en amerikansk partner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nysgjerrig på hva folk tenker. Hvis du hadde møtt noen du likte, tror du det kunne fungert når man er fra 2 forskjellige kontinenter?

Er de veldig annerledes fra norske? Jeg er av den oppfattningen at sånne ting sjeldent fungerer på sikt... men hva vet jeg.. bare det jeg har fått inntrykk av. Men er vel ikke alltid så enkelt å finne en man er kompatibel med når vi bare er 5 millioner her i landet...

Anonymkode: 6ad20...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen liker kanskje å prate engelsk også.

Anonymkode: 6ad20...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en amerikansk partner. Vi er veldig forskjellige på de små tingene, men enige når det kommer til de store. Småting som hvordan man tar oppvasken, mat, tradisjoner, høylydthet, utadventhet og konfliktskyhet feks er ting vi er veldig forskjellige på. Noe er såklart personavhengig også, men jeg opplever dette mer som kulturforskjeller enn personforskjeller. De store tingene som kjønnsroller, oppgaver i hjemmet, barneoppdragelse, verdier, ryddighet og rutiner er vi enige om.

Begge er enige om at de små tingene kan vi leve med og vi tuller og småkrangler om det i en spøkefullt tone. 

Vi er ganske sære begge to.

Anonymkode: 69e82...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en amerikansk partner. Vi er veldig forskjellige på de små tingene, men enige når det kommer til de store. Småting som hvordan man tar oppvasken, mat, tradisjoner, høylydthet, utadventhet og konfliktskyhet feks er ting vi er veldig forskjellige på. Noe er såklart personavhengig også, men jeg opplever dette mer som kulturforskjeller enn personforskjeller. De store tingene som kjønnsroller, oppgaver i hjemmet, barneoppdragelse, verdier, ryddighet og rutiner er vi enige om.

Begge er enige om at de små tingene kan vi leve med og vi tuller og småkrangler om det i en spøkefullt tone. 

Vi er ganske sære begge to.

Anonymkode: 69e82...eaf

Du skrev at dere er forskjellige på hvem som skal ta oppvasken, men har likt syn på kjønnsroller og oppgaver i hjemmet? Kanskje jeg misforstod.

 

Anonymkode: 6ad20...e01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du skrev at dere er forskjellige på hvem som skal ta oppvasken, men har likt syn på kjønnsroller og oppgaver i hjemmet? Kanskje jeg misforstod.

 

Anonymkode: 6ad20...e01

Ja du misforstod. Hvordan man tar oppvasken. Jeg bruker børste, han bruker svamp eller klut. Jeg mener børsten er til å vaske opp bestikk, tallerkener, glass og annet, han mener børsten er til å vaske selve vasken.

Anonymkode: 69e82...eaf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er et større problem at noen befinner seg på en diamentralt motsatt side av politikken (i Norge) enn at han er fra USA.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja du misforstod. Hvordan man tar oppvasken. Jeg bruker børste, han bruker svamp eller klut. Jeg mener børsten er til å vaske opp bestikk, tallerkener, glass og annet, han mener børsten er til å vaske selve vasken.

Anonymkode: 69e82...eaf

Bor du i USA eller han i Norge?

Anonymkode: 6ad20...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000

Nei, jeg har ingen ønsker om å bli sammen med en amerikaner. Synes amerikanerne er noen av de verste innvandrerne vi har i landet. Typisk at de bruker lang tid på å lære norsk fordi de synes det er greit å snakke engelsk i Norge.

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bor du i USA eller han i Norge?

Anonymkode: 6ad20...e01

Han bor her.

Anonymkode: 69e82...eaf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nysgjerrig på hva folk tenker. Hvis du hadde møtt noen du likte, tror du det kunne fungert når man er fra 2 forskjellige kontinenter?

Er de veldig annerledes fra norske? Jeg er av den oppfattningen at sånne ting sjeldent fungerer på sikt... men hva vet jeg.. bare det jeg har fått inntrykk av. Men er vel ikke alltid så enkelt å finne en man er kompatibel med når vi bare er 5 millioner her i landet...

Anonymkode: 6ad20...e01

Hva er galt med en Amerikaner? Gift med en og har barn med Amerikaneren. 

Anonymkode: d3a5e...f71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er galt med en Amerikaner? Gift med en og har barn med Amerikaneren. 

Anonymkode: d3a5e...f71

Ingenting? Er bare et spørsmål inspirert av de andre trådene om stereotyper her. Vi er jo kanskje litt annerledes når det kommer til politiske syn og visse lover.

Anonymkode: 6ad20...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

3 minutter siden, Nimbus2000 skrev:

Nei, jeg har ingen ønsker om å bli sammen med en amerikaner. Synes amerikanerne er noen av de verste innvandrerne vi har i landet. Typisk at de bruker lang tid på å lære norsk fordi de klarer seg jo med engelsk. 

Hvorfor synes du det? Mange som ikke gidder å lære språket her, så de er nok ikke de eneste. Hjelper ikke at vi alltid snakker engelsk fordi vi tenker at det blir enklere.

Anonymkode: 6ad20...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Hvorfor synes du det? Mange som ikke gidder å lære språket her, så de er nok ikke de eneste. Hjelper ikke at vi alltid snakker engelsk fordi vi tenker at det blir enklere.

Anonymkode: 6ad20...e01

Det er deres eget ansvar å lære seg norsk. At amerikanerne melker den norske gjestfriheten hvor vi godtar å snakke engelsk med dem gjør amerikanerne bare enda frekkere.

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Nimbus2000 skrev:

Der er deres eget ansvar å lære seg norsk. At amerikanerne melker den norske gjestfriheten hvor vi godtar å snakke engelsk med dem gjør amerikanerne bare enda frekkere.

Enda frekkere? Høres ut som de har hatt dårlige erfaringer med enkelte personer. Alle er vel ikke frekke.

Men kanskje de gjør litt mer utav seg enn nordmenn generellt, det er mulig. Men igjen dette har jo med kulturforskjeller å gjøre

Anonymkode: 6ad20...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En amerikaner kunne gått ann for min del, bare han ikke var kristen. Jeg akter ikke å be før mat og takke Gud for alt her i livet. Ikke skal jeg i kjerka heller, så sant det ikke er dåp, konfirmasjon etc, vanlig gudstjeneste går jeg ikke i.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gift med en amerikaner, nå bor vi i Norge. Som en annen bruker sier er det de små tingene som det er størst forskjell på for oss, mens vi er enige om de store og viktige tingene i livet. Vi står relativt likt politisk, og deler verdier og menneskesyn. Mannen min har lært seg norsk. 

Anonymkode: 3de59...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er gift med en amerikaner, nå bor vi i Norge. Som en annen bruker sier er det de små tingene som det er størst forskjell på for oss, mens vi er enige om de store og viktige tingene i livet. Vi står relativt likt politisk, og deler verdier og menneskesyn. Mannen min har lært seg norsk. 

Anonymkode: 3de59...193

Er det bedre for dere å bo i Norge enn USA? Var det ikke vanskelig å bestemme hvilket land dere ville bo i siden en må ofre familie, venner osv når man flytter? Synes det er interessant å lese om folk som får det til å fungere.!

Anonymkode: 6ad20...e01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken nasjonalitet det står i passet kan jeg med hånden på hjertet si at jeg gir en lang f*** i.

Anonymkode: 8bcda...46e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge kjemi og kommunikasjon klaffer, så kunne jeg ikke brydd meg mindre om partner's nasjonalitet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kunne jeg om kjemien ellers stemte godt :) Kunne ikke hatt avstandsforhold i lang tid så en av oss må flytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...