Gå til innhold

Diane


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 17 år gammel, for to år siden gikk jeg på isotretinoin som gjorde huden min helt perfekt, men siden jeg har fått kviser, ikke mye, men nok til at det plager meg, lurer jeg på om å bytte p-piller vil gjøre huden min fin igjen. Jeg har gått på loette i 4mnd, usikker på om kvisene jeg har skyldes denne p-pillen, men jeg var hvertfall hos legen og fikk resept på diane som jeg da skal starte på om en uke. Men jeg er veldig redd og trenger erfaringer fra dere som har gått eller går på diane. Det jeg er aller mest redd for er og få utbrudd, at huden blir verre før bedre... det hadde jeg aldri takla.. Dere som går på diane, ble huden deres verre før bedre? Hvor lang tid gikk det før dere merket bedring? Og hvilke andre erfaringer har dere av denne p-pillen? Vektøkning, nedstemthet? Setter så stor pris på svar!! 

Anonymkode: dd228...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått på Diane og huden ble mye bedre. Men det bidro til mer hormonbalansen som i senere tid har gitt mye uren hud. I tillegg ble humøret mitt veldig ustabil, så jeg måtte slutte på det. 

Den beste og sunneste måten å få fin hud på er å spise sunt, hold deg mest mulig unna sukker, drikk vann, tren/mosjoner og ha det bra med deg selv. Har du sex så finnes det prevensjon uten masse hormoner. Mye bedre for kroppen 😊

Anonymkode: 28936...467

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, okei, tusen takk for svar! Jeg trenger jo et prevensjonsmiddel men også gjerne noe om hjelper for huden, fordi jeg har så angst for å få mye kviser etter hvor uren hud jeg hadde da jeg måtte starte på Isotertinoin kuren... Men husker du om du ble verre før bedre når du startet på Diane??

Anonymkode: dd228...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åå, okei, tusen takk for svar! Jeg trenger jo et prevensjonsmiddel men også gjerne noe om hjelper for huden, fordi jeg har så angst for å få mye kviser etter hvor uren hud jeg hadde da jeg måtte starte på Isotertinoin kuren... Men husker du om du ble verre før bedre når du startet på Diane??

Anonymkode: dd228...64e

Fin hud kan du få på andre og sunnere måte. Men det krever selvfølgelig litt mer innsats. 😉

Fikk et lite utbrudd før det ble bedre. 

Anonymkode: 28936...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også gått på isotretinoin, og bruker nå diane (eller Zyrona, men det er nøyaktig samme virkestoff). Har ikke noe problemer med huden lenger, men jeg startet på Diane bare et par mnder før isotretinoin, så jeg vet ikke om ppillene var noe av grunnen til at huden ble bedre. De gjorde den ikke noe verre i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på Diane i to omganger. Begge gangene ble huden verre innen den ble helt fin, uten kviser. Siste omgang brukte jeg Diane i ca. 1,5 år og kvisene har ikke kommet tilbake. Gang nummer ett brukte jeg de sannsynligvis i for kort tid da kvisene kom tilbake igjen (da ca. 1 år) så sannsynligvis må man gå på de en stund for å få varig forandring. 

Anonymkode: cf6c4...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble verre før det ble bedre hos meg også. Jeg fikk litt mindre og færre kviser, men huden ble aldri feilfri. Dessuten ble jeg skikkelig nedstemt; ja rett og slett deppa og nærtagende av dem. På toppen av det hele mistet jeg sexlysten totalt, og den ble aldri helt den samme igjen. 

Anonymkode: 5d9d4...bc6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg gikk på Diane så fikk jeg både fin hud og gikk ned i vekt, ingen negative erfaringer med Diane. Både vekten og huden holdt seg når jeg sluttet med Diane siden jeg ville ha barn, etter svangerskapet derimot... 🙄

Hadde ikke våget å prøvd Diane igjen, bivirkningene og det at de faktisk ikke brukes  i flere land gjør meg meget skeptisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det ble verre før det ble bedre hos meg også. Jeg fikk litt mindre og færre kviser, men huden ble aldri feilfri. Dessuten ble jeg skikkelig nedstemt; ja rett og slett deppa og nærtagende av dem. På toppen av det hele mistet jeg sexlysten totalt, og den ble aldri helt den samme igjen. 

Anonymkode: 5d9d4...bc6

ååh, hørtes ikke så positivt ut.. hvor mye verre hud er det snakk om? Et par kviser liksom som går over etter noen uker eller veldig mye verre?

Anonymkode: dd228...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, FrøkenMånestråle skrev:

Når jeg gikk på Diane så fikk jeg både fin hud og gikk ned i vekt, ingen negative erfaringer med Diane. Både vekten og huden holdt seg når jeg sluttet med Diane siden jeg ville ha barn, etter svangerskapet derimot... 🙄

Hadde ikke våget å prøvd Diane igjen, bivirkningene og det at de faktisk ikke brukes  i flere land gjør meg meget skeptisk.

Wow! Hyggelig og høre at du hadde så positive opplevelser, håper det går den veien for meg å.. hvor lang tid gikk det ca før du merket bedring?

Anonymkode: dd228...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Kalmie skrev:

Jeg har også gått på isotretinoin, og bruker nå diane (eller Zyrona, men det er nøyaktig samme virkestoff). Har ikke noe problemer med huden lenger, men jeg startet på Diane bare et par mnder før isotretinoin, så jeg vet ikke om ppillene var noe av grunnen til at huden ble bedre. De gjorde den ikke noe verre i alle fall.

Tusen takk!!

Anonymkode: dd228...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og døtrene mine (sånn 15-20ish år senere) gikk på Diane PGA kviser. Vi ble alle mye bedre 😊

Anonymkode: 8393f...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Både jeg og døtrene mine (sånn 15-20ish år senere) gikk på Diane PGA kviser. Vi ble alle mye bedre 😊

Anonymkode: 8393f...bd3

Åå så godt å høre!! Tusen takk for svar

Anonymkode: dd228...64e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Wow! Hyggelig og høre at du hadde så positive opplevelser, håper det går den veien for meg å.. hvor lang tid gikk det ca før du merket bedring?

Anonymkode: dd228...64e

Det husker jeg ikke men var ikke lange tiden det tok, rundt 2 måneder tror jeg... Jeg har PCOS så for meg så stabiliserte alt seg når jeg begynte på Diane, s0 det kan jo være at det var derfor jeg fikk så god virkning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
På 22.7.2019 den 14.21, AnonymBruker skrev:

Både jeg og døtrene mine (sånn 15-20ish år senere) gikk på Diane PGA kviser. Vi ble alle mye bedre 😊

Anonymkode: 8393f...bd3

Hvordan gikk det da dere sluttet på Diane? Merket dere noe til hårtap/fett hår? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler på det sterkeste å ikke gå på Diane. Mange får hormonubalanse, nedstemthet og liten sexlyst som kan ta år å bli bedre av. Det er en grunn til at det ikke er lov i mange land. 

Spis sunt, tren, hold deg unna sukker, rens huden godt osv. Det er ingen vits å utsette helsa si for å få renere hud med en lettvindt løsning. Jeg gjorde det selv og angret som bare det. 

Anonymkode: f1172...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler på det sterkeste å ikke gå på Diane. Mange får hormonubalanse, nedstemthet og liten sexlyst som kan ta år å bli bedre av. Det er en grunn til at det ikke er lov i mange land. 

Spis sunt, tren, hold deg unna sukker, rens huden godt osv. Det er ingen vits å utsette helsa si for å få renere hud med en lettvindt løsning. Jeg gjorde det selv og angret som bare det. 

Anonymkode: f1172...b97

Grunnen for at den ble forbudt er vel på grunn av fare for blodpropp og at det har vært flere dødsfall på grunn av pillen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...