Gå til innhold

Beste lakken som tåler et trykk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med lakk som tåler et støkk? Evt zink eller noe?

 

Testa hamerite og bengalakk på et hammerhode. Skrella av når hamret litt. Må da være noe som sitter stuck?

Anonymkode: f70fe...d1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grunnarbeid er viktig for at lakk skal sitte. Av 1-k lakk er power coat det jeg foretrekker. 

Epoxy-primer fra Biltema er også veldig bra og fullstendig potte tett slik at ikke rusten får tak.  1-komponent kan aldri måle seg mot 2-komponent selv om mange liker å tro det.

skal du lakke en hammer og bruke den så må du regne med riper uansett. 

Anonymkode: c16ec...28a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har erfaring med lakk som tåler et støkk? Evt zink eller noe?

 

Testa hamerite og bengalakk på et hammerhode. Skrella av når hamret litt. Må da være noe som sitter stuck?

Anonymkode: f70fe...d1c

Var det på siden av hammerhodet eller på selve "hammerflaten", altså der spikeren treffer? Det første burde være mulig å få til å sitte, det siste kan jeg ikke tenke meg det finnes lakk som tåler. 

Anonymkode: 99241...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grunnarbeid er viktig for at lakk skal sitte. Av 1-k lakk er power coat det jeg foretrekker. 

Epoxy-primer fra Biltema er også veldig bra og fullstendig potte tett slik at ikke rusten får tak.  1-komponent kan aldri måle seg mot 2-komponent selv om mange liker å tro det.

skal du lakke en hammer og bruke den så må du regne med riper uansett. 

Anonymkode: c16ec...28a

Har vel ikke forsøkt epoxy primer enda, kan vurdere det ja. Nei skal lakke deler av en traktor.

 

Husker at noen testa å lage riper i lakken på en stridsvogn en gang med en hakke uten resultat. Så det må da finnes noe som er ustoppelig, ca.

Anonymkode: f70fe...d1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har vel ikke forsøkt epoxy primer enda, kan vurdere det ja. Nei skal lakke deler av en traktor.

 

Husker at noen testa å lage riper i lakken på en stridsvogn en gang med en hakke uten resultat. Så det må da finnes noe som er ustoppelig, ca.

Anonymkode: f70fe...d1c

Pulverlakk ja

Anonymkode: c16ec...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...