Gå til innhold

Er jeg uegnet til å bli sykepleier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet i 2 måneder på en bolig som assistent. Da jeg var på vakt i forrige uke glemte jeg å gi medisin til to beboere. Det ble oppdaget i løpet av vakten så de fikk da medisinene på et senere tidspunkt enn den egentlig skal gies. 

Vi skulle være to på jobb denne vakten, men personen jeg skulle jobbe sammen med kom ikke på jobb og jeg var dermed helt alene i rundt 1 time før jeg fikk tak i noen andre som kunne komme. Jeg var derfor en del på etterskudd med det som skulle gjøres da jeg begynte med medisinene. Ikke at det er noen unnskyldning, men det er i alle fall en del av grunnen til at det ble glemt. 

Jeg skal egentlig begynne på sykepleierstudie nå i august, men nå er jeg usikker på om jeg kanskje ikke burde bli sykepleier likevel. Det å glemme å gi medisin kan potensielt føre til alvorlige konsekvenser og det å kunne takle stress er jo en stor del av det arbeidsdagen når man jobber som sykepleier.

Jeg tenker at som sykepleier vil man jo oppleve mye mer stress, ansvar og muligheter for å gjøre feil med både medisiner og annet viktig enn det jeg gjør som assistent der jeg jobber nå. Som sykepleier er det jo også mye mer man skal ha kontroll på. Så når jeg gjør feil allerede, kanskje jeg ikke egner meg til å bli sykepleier?

Jeg trenger litt råd og noen som kanskje kan hjelpe meg å sortere litt tanker. 

Anonymkode: 1792a...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:
Jeg har jobbet i 2 måneder på en bolig som assistent. Da jeg var på vakt i forrige uke glemte jeg å gi medisin til to beboere. Det ble oppdaget i løpet av vakten så de fikk da medisinene på et senere tidspunkt enn den egentlig skal gies.