Gå til innhold

Hjelp til valg av bmw 1 serie, haster!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei må nå skaffe meg en ny bil og valge har falt på bmw 1 serie da de er best priset og egnet for meg. Har 330 tusen å bruke på bil, så vil ha en som er 2015 eller nyere. Jeg er i midten av 20 årene så selve tøff bil opplegget er over, nå vil jeg ha den driftsikker og komfortabel. 

Jeg ser litt på finn og har noen i mine øyne gode valg. Den første er en 2017 mod 150 hk diesel som er kjørt 44 500 km og koster 269 000.

Og en annen som er 2016 mod 190 hk diesel som er kjørt 37 000 km og koster 329 000.

Vet noen om disse bilene er driftssikre og ikke har noen sykdommer? Kan være interessert i en 3 serie om disse er mer driftssikre og mindre sykdommer men mitt ønske er 1 serie.

Vil jeg merke stor forskjell på 190 hesteren kontra 150 hesteren?

Her er linken til 2017 modellen

https://www.finn.no/152665543

Her er linken til 2016 modellen

https://www.finn.no/151549328

 

Anonymkode: 5bb5e...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er ikke jeg noe ekspert på BMW, men biter merke i at 2016 modellen allerede har hatt to eiere på 3 år, selvfølgelig kan det være en unnskylding som at de ønsket seg en el-bil istedet, men likevel noe jeg ville ha spurt om. Begge bilene har jo garanti igjen, 2017 har mer km, men har bilen vært brukt til langkjøring, kontra 2016 med lavere tall? Du vil nok merke noe forskjell, men spørsmålet er om du virkelig trenger 190hk til bruk i Norge, med mindre du skal ut på autobahn i Tyskland, eventuelt trekke med henger, dog jeg har et inntrykk av at bilene ikke har feste på seg. 

Ville ha hørt med begge om de begge har fulgt servicer som de skal etc, om det har vært noe problemer. Om begge to kommer likt ut av det, ville nok valget mitt ha vært på 17-modellen, selv om den har mer på kilometeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, dillyduzit skrev:

Nå er ikke jeg noe ekspert på BMW, men biter merke i at 2016 modellen allerede har hatt to eiere på 3 år, selvfølgelig kan det være en unnskylding som at de ønsket seg en el-bil istedet, men likevel noe jeg ville ha spurt om. Begge bilene har jo garanti igjen, 2017 har mer km, men har bilen vært brukt til langkjøring, kontra 2016 med lavere tall? Du vil nok merke noe forskjell, men spørsmålet er om du virkelig trenger 190hk til bruk i Norge, med mindre du skal ut på autobahn i Tyskland, eventuelt trekke med henger, dog jeg har et inntrykk av at bilene ikke har feste på seg. 

Ville ha hørt med begge om de begge har fulgt servicer som de skal etc, om det har vært noe problemer. Om begge to kommer likt ut av det, ville nok valget mitt ha vært på 17-modellen, selv om den har mer på kilometeren. 

Hei og takk for svar :)

Ser det med 2 eiere nå ja, det kan være litt mistenksomt. Jeg må i såfall spørre om det ja:) 

Det er det spørsmålet jeg også stiller meg, kanskje jeg bare må prøvekjøre andre 1 serier rundt her jeg bor med både 150 og 190 hesteren. Jeg bor i et område med mange bratte bakker, så kanskje 190 hesteren passer best til akuratt det? 

Ja jeg får spørre om det med servicer og alt ellers er bra

Anonymkode: 5bb5e...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, dillyduzit skrev:

men spørsmålet er om du virkelig trenger 190hk til bruk i Norge, 

190hk gir langt tryggere forbikjøringer og akselerasjoner enn 150hk. Motoren går også roligere i motorveihastighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, NBA skrev:

190hk gir langt tryggere forbikjøringer og akselerasjoner enn 150hk. Motoren går også roligere i motorveihastighet.

Det er det jeg har lurt litt på og derfor jeg vurderer 190 hk. Hvor fortere og tryggere klarer den forbikjøring kontra 150 hk? 

Er 190 hesteren mer komfortabel i høye hastigheter slik som e6 osv?

Anonymkode: 5bb5e...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 95 hester ford fiesta og klarer forbikjøringer jævlig bra, så om du ikke greier det med mindre enn 195 hk så kanskje revurdere bilen....

 

Anonymkode: a0774...c5b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville kanskje heller forhørt meg i et bilforum, bilgruppe eller bmw-gruppe på fb enn her ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 95 hester ford fiesta og klarer forbikjøringer jævlig bra, så om du ikke greier det med mindre enn 195 hk så kanskje revurdere bilen....

 

Anonymkode: a0774...c5b

🤦‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er det jeg har lurt litt på og derfor jeg vurderer 190 hk. Hvor fortere og tryggere klarer den forbikjøring kontra 150 hk? 

Er 190 hesteren mer komfortabel i høye hastigheter slik som e6 osv?

Anonymkode: 5bb5e...d9b

Hvor mye fortere kan jeg ikke svare på, henvend deg på et BMW-forum.

190hk vil holde fx. 110 km/t på et mye lavere turtall enn 150HK, og dermed vil det føles mindre masete og forbruket ditt vil faktisk være lavere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fjugur skrev:

Ville kanskje heller forhørt meg i et bilforum, bilgruppe eller bmw-gruppe på fb enn her ...

Har du noen anbefalinger til hvilke/hvilket bilborum jeg bør spørre på? Vil være anonym så helst ikke FB

Anonymkode: 5bb5e...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, NBA skrev:

Hvor mye fortere kan jeg ikke svare på, henvend deg på et BMW-forum.

190hk vil holde fx. 110 km/t på et mye lavere turtall enn 150HK, og dermed vil det føles mindre masete og forbruket ditt vil faktisk være lavere.

Søkte på bmw forum nå å kom frem til bimmers, får bli medlem der:) 

Takk for svar. Jeg har egentlig mest lyst på 190 hesteren, så det blir nok kanskje den eller en annen med 190 hk, får se litt mer på finn:)

Anonymkode: 5bb5e...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, NBA skrev:

190hk gir langt tryggere forbikjøringer og akselerasjoner enn 150hk. Motoren går også roligere i motorveihastighet.

Joa et godt poeng, men jeg har hittil klart meg fint med mine 105hk opp og ned Oslo Arendal, hovedsakelig liggende i venstrefeltet. Siste er jeg dog enig i, men igjen, jeg har ikke merket så mye med 105 vs 140 i forskjell. 

Så en nevnte forbruk her også, i støy merker jeg kanskje en ørlite forskjell, men i forbruk (diesel) bruker jeg mistenksomt lite. 

(Skal bare legge til for å ikke virke helt kverulant her at jeg vurderer en bil med langt flere krefter når vi skal se på ny bil)

Men TS har et godt poeng dog, med bratte bakker. 

Endret av dillyduzit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er innkjøpspris og en annen ting er kostnader med vedlikehold, 1 serien fra BMW er ikke akkurat kjent for å være billig i drift eller særlig holdbar. Forsikringen er relativt dyr, service er dyrt og eventuelle reparasjoner kan bli veldig dyrt. Dessuten så er 1 serie en "fattigmans BMW".

Anonymkode: 52583...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, NBA skrev:

Hvor mye fortere kan jeg ikke svare på, henvend deg på et BMW-forum.

190hk vil holde fx. 110 km/t på et mye lavere turtall enn 150HK, og dermed vil det føles mindre masete og forbruket ditt vil faktisk være lavere.

Det går faktisk helt fint med bare 75dieselhester å ta en forbikjøring! Du har uansett ikke lov til å bryte fartsgrensen for komme deg forbi! Du har visst mye å lære om å ferdes i trafikken!! Og dessuten koster det mer enn det smaker å ha en bil med stor motor, noe du også må tenke på!

Anonymkode: f37d2...37d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer deg nok fint med 150 hk, spørsmålet er hvorfor du vil ha en 1-serie, med mindre det er snakk om coupe-versjonen er det en grisestygg bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det går faktisk helt fint med bare 75dieselhester å ta en forbikjøring! Du har uansett ikke lov til å bryte fartsgrensen for komme deg forbi! Du har visst mye å lære om å ferdes i trafikken!! Og dessuten koster det mer enn det smaker å ha en bil med stor motor, noe du også må tenke på!

Anonymkode: f37d2...37d

Klarer meg helt fint jeg, Gunda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"tøff bil oppleget er over" men går enda til bmw XD

Anonymkode: 80655...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"tøff bil oppleget er over" men går enda til bmw XD

Anonymkode: 80655...daf

1-serie er ikke akkurat tøff, så på det punktet traff TS blink :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 modellen er en 118d aut. 16-modellen er en 120d xDrive M-Sport aut. Den har også soltak, men ikke skinn. Om du setter pris på xDrive, M-sport, soltak og 40 hk mer så er vel valget enkelt. For de som ikke helt forstår hva som skrives her så er den billigste det opplagte valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...