Gå til innhold

Referanser og hyppig jobbytte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hater å spørre folk om de kan være referanser, synes det er så mye til bry. Må det være en leder som er referanse? Sjefen er på ferie en måned og tenker det kan bli litt problematisk.

Et annet spørsmål. Jeg er akkurat ferdig utdannet som sykepleier, og har derfor kortere ansettelsesforhold bak meg. Jeg trives best med å bytte jobb ofte da jeg blir fort lei av samme jobben. Så jeg tenker å gjøre dette fram til jeg finner en jobb hvor jeg kan bli værende noen år. Tar det seg dårlig ut på CV med mange småjobber? Jeg mener at om jeg er ansatt i et vikariat og jobber ut det vikariatet, så har jeg jo gjort det arbeidsgiver ønsket. Kanskje jeg burde jobbe for et vikarbyrå, da jobber man jo periodevis, men samtidig er ikke dette noe for en nyutdannet sjel tror jeg. Takker for alle innspill på disse to spørsmålene! 

Hilsen K25

Anonymkode: e5a2d...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hater å spørre folk om de kan være referanser, synes det er så mye til bry. Må det være en leder som er referanse? Sjefen er på ferie en måned og tenker det kan bli litt problematisk.

Et annet spørsmål. Jeg er akkurat ferdig utdannet som sykepleier, og har derfor kortere ansettelsesforhold bak meg. Jeg trives best med å bytte jobb ofte da jeg blir fort lei av samme jobben. Så jeg tenker å gjøre dette fram til jeg finner en jobb hvor jeg kan bli værende noen år. Tar det seg dårlig ut på CV med mange småjobber? Jeg mener at om jeg er ansatt i et vikariat og jobber ut det vikariatet, så har jeg jo gjort det arbeidsgiver ønsket. Kanskje jeg burde jobbe for et vikarbyrå, da jobber man jo periodevis, men samtidig er ikke dette noe for en nyutdannet sjel tror jeg. Takker for alle innspill på disse to spørsmålene! 

Hilsen K25

Anonymkode: e5a2d...01d

Bytter du jobb ofte, utrn å klare å holde på en jobb, dvs. går fra vikariat til vil vikaiat uten å få noe stabilt og fast, så blir det til sist stilt spørsmålstegn med din fungering på en arbeidsplass og hvorfor du ikke klarer å få/holde på en  fast jobb.

Du blir ansett som ustabil, og en ingen vil satste på tilslutt uansett hvor gode referanser noen gir deg. 

Så lykke til. 

Anonymkode: 3c3e0...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bytter du jobb ofte, utrn å klare å holde på en jobb, dvs. går fra vikariat til vil vikaiat uten å få noe stabilt og fast, så blir det til sist stilt spørsmålstegn med din fungering på en arbeidsplass og hvorfor du ikke klarer å få/holde på en  fast jobb.

Du blir ansett som ustabil, og en ingen vil satste på tilslutt uansett hvor gode referanser noen gir deg. 

Så lykke til. 

Anonymkode: 3c3e0...021

Dette er bare tull. Men det er gjerne sånn mange vil det skal framstå så de skremmer folk fra å gjøre det de har lyst til. Ingenting av de typiske normene for hva man gjør eller ikke gjør er særlig gjeldende egentlig, så framt du har gode referanser, skriver gode søknader og framstår som en seriøs og god arbeidstager. 

Anonymkode: 4c30d...2f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bytter du jobb ofte, utrn å klare å holde på en jobb, dvs. går fra vikariat til vil vikaiat uten å få noe stabilt og fast, så blir det til sist stilt spørsmålstegn med din fungering på en arbeidsplass og hvorfor du ikke klarer å få/holde på en  fast jobb.

Du blir ansett som ustabil, og en ingen vil satste på tilslutt uansett hvor gode referanser noen gir deg. 

Så lykke til. 

Anonymkode: 3c3e0...021

Du har et poeng, men likevel synes jeg det er trist. Jeg er ung og uten barn og forpliktelser. Jeg vil reise rundt i landet å jobbe på forskjellige plasser og også jobbe i forskjellige land. Om dette skal stoppe meg fra å få en fast jobb til slutt er det trist, men det får så være! Da får jeg jobbe meg fra tilkallingsvikar og opp til en fast stilling for å gjøre meg "fortjent". Har lyst til å leve nå når jeg kan, ingen anger. 

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er bare tull. Men det er gjerne sånn mange vil det skal framstå så de skremmer folk fra å gjøre det de har lyst til. Ingenting av de typiske normene for hva man gjør eller ikke gjør er særlig gjeldende egentlig, så framt du har gode referanser, skriver gode søknader og framstår som en seriøs og god arbeidstager. 

Anonymkode: 4c30d...2f4

Takk for motsvar! Håper det kan redd meg ja, men vi får se hva det blir til. Jeg orker ikke bli værende på samme plass i 5+ år bare for at det skal se bra ut for andre.. Heldigvis har jeg ikke verdens vanskeligste yrke når det kommer til å få vikariater, hvert fall.

-TS

Anonymkode: e5a2d...01d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ufrivillig byttet jobb ca 7 ganger på 5 år. Korte vikariater alt sammen. På intervju har jeg snudd det til at jeg har lært veldig mye, samarbeidet med en rekke ulike folk og vet hva som er viktig for meg for at et arbeidsforhold skal fungere. I ditt tilfelle tror jeg ikke det er så viktig, det er jo manko på sykepleiere.

Har vært ganske tydelig på et intervju om hvordan jeg liker å jobbe og hva slags kultur jeg passer inn i. Nå er jeg på et sted jeg digger, som virkelig passer for meg. Kanskje du kan forsøke det, og se litt ann responsen? Hvis målet ditt er å finne et sted du kan bli lenger.

Anonymkode: 82eb1...a72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...