Gå til innhold

Referanser og hyppig jobbytte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hater å spørre folk om de kan være referanser, synes det er så mye til bry. Må det være en leder som er referanse? Sjefen er på ferie en måned og tenker det kan bli litt problematisk.

Et annet spørsmål. Jeg er akkurat ferdig utdannet som sykepleier, og har derfor kortere ansettelsesforhold bak meg. Jeg trives best med å bytte jobb ofte da jeg blir fort lei av samme jobben. Så jeg tenker å gjøre dette fram til jeg finner en jobb hvor jeg kan bli værende noen år. Tar det seg dårlig ut på CV med mange småjobber? Jeg mener at om jeg er ansatt i et vikariat og jobber ut det vikariatet, så har jeg jo gjort det arbeidsgiver ønsket. Kanskje jeg burde jobbe for et vikarbyrå, da jobber man jo periodevis, men samtidig er ikke dette noe for en nyutdannet sjel tror jeg. Takker for alle innspill på disse to spørsmålene! 

Hilsen K25

Anonymkode: e5a2d...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hater å spørre folk om de kan være referanser, synes det er så mye til bry. Må det være en leder som er referanse? Sjefen er på ferie en måned og tenker det kan bli litt problematisk.

Et annet spørsmål. Jeg er akkurat ferdig utdannet som sykepleier, og har derfor kortere ansettelsesforhold bak meg. Jeg trives best med å bytte jobb ofte da jeg blir fort lei av samme jobben. Så jeg tenker å gjøre dette fram til jeg finner en jobb hvor jeg kan bli værende noen år. Tar det seg dårlig ut på CV med mange småjobber? Jeg mener at om jeg er ansatt i et vikariat og jobber ut det vikariatet, så har jeg jo gjort det arbeidsgiver ønsket. Kanskje jeg burde jobbe for et vikarbyrå, da jobber man jo periodevis, men samtidig er ikke dette noe for en nyutdannet sjel tror jeg. Takker for alle innspill på disse to spørsmålene! 

Hilsen K25

Anonymkode: e5a2d...01d