Gå til innhold

Ødelegger jeg svigermors fiskevann?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hytte på et mellomstort vann på Østlandet.. Vi har alle bada og vasket oss med såpe det i alle år, helt fra besteforeldrene mine bygde hytta.. ca. 20 hytter ved samme vann! Fisk det får vi fortsatt masse av, og med god størrelse også.. Svigermor er overdramatisk :)

Anonymkode: eaba1...ac1

• Liker 1
Skrevet

Forresten så er ikke svigermor på villspor her. Siloksaner, som det er i de fleste shampoer, såper ol, er en miljøgift og det er ikke bra for hverken den som spiser fisken eller for organismene i vannet. Men som sagt, økologisk er greit. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde kjøpt meg en ny shampoo og tatt den med. Jeg hadde vasket håret på hytten, men tatt vann i en bøtte og vasket håret med det. Svigermoren din er overhysterisk og bør roe seg ned. Hun kunne sagt i fra på en fin og skikkelig måte enn å kjefte på deg og stjele tingene dine. Hun oppfører seg som en barnslig unge med den oppførselen. Samboeren din bør også se at moren hans oppfører seg barnslig.

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det dømmende å svare på et spørsmål noen stiller? Noen spurte om svigermor hadde noen kvalifikasjoner, og TS svarte på dette. Hun svarte ganske nøytralt og greit også etter min mening, ikke noe om at svigermor var "bare renholder" e.l. heller. 

Anonymkode: 18a2d...c8e

Har du prøvd å vaske håret med natron? Jeg også får fett hår fort, men syns dette renser bra. Men jeg vasker det uansett hver andre eller tredje dag for det, men det var virkelig fint for både hodebunn og håret en periode. Som balsam brukte jeg eplecidereddik som var blandet ut med vann. Kan jo prøve ut det i de dagene dere skal være der. Det forurenser  ihverfall ikke. Ellers skjønner jeg deg godt altså. Ikke noe gøy å føle seg fæl på håret i hele ti dager.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det dømmende å svare på et spørsmål noen stiller? Noen spurte om svigermor hadde noen kvalifikasjoner, og TS svarte på dette. Hun svarte ganske nøytralt og greit også etter min mening, ikke noe om at svigermor var "bare renholder" e.l. heller. 

Anonymkode: 18a2d...c8e

Personlig syns jeg det lyste litt i mellom at svigermor ikke har utdannelse, og 'bare' var renholder, så dette kan hun ingenting om. Det hender at folk kan litt om en tematikk, uten å ha en mastergrad i det :)

Anonymkode: 0b854...d17

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke hvorfor det er så dødens viktig for dere som vasker håret sjeldent å få oss andre til å gjøre det samme? Om jeg vil vaske håret mitt annenhver dag så gjør jeg det. 

Anonymkode: 5e4b6...bb0

Det er ikke dødens viktig for min del! Var bare et råd! Og håret ditt har det faktisk mye bedre med litt sjeldnere vask enn annenhver dag, er ikke verre enn det!😊

Anonymkode: 49633...a7e

AnonymBruker
Skrevet

Hvor heller svigermor ut zalovannet etter koppvaskingen på hytten?

Hvis du heller sjampovannet på samme sted, så har hun vel ikke noe hun skulle ha sagt?

Anonymkode: ec62b...ad9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Såpe har en gjødseleffekt, så det er ikke sikkert at det er så tullete at svigermor ikke vil ha det i vannet, særlig ikke hvis det er lite. Det kan tenkes at det er en forhistorie her, hvor vannet har hatt mye algevekst og det nå, etter mye strev, har blitt bedre.

Så gå for hårvask i balje/vaskefat, og slå vannet ut på en egnet plass. Bruk gjerne gammeldags såpe, som grønnsåpe.

Anonymkode: a2f71...367

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Svigermor skaper en del trøbbel ja, så her svelger jeg en hel bråte kameler for husfredens skyld. Men at hun skal stikke av med sjampoen min og brøle meg i ansiktet synes jeg er litt for vanskelig å bare overse. Jeg kunne gitt tusen eksempler på ting hun har gjort, dere hadde ikke trodd meg :lol: 

Jeg kan ikke ta med vann, på grunn av avstanden. Det er over to timers gange fra parkeringen til hytta, stort sett oppover hele veien. Dermed kan jeg ikke dra på en masse vann. Det er også omtrent en halvtime å gå til vannet, så jeg kan ikke bære bøtter med vann derfra til hytta. Eller, jeg KAN jo, men det er litt vel strabasiøst å drasse tilitersbøtter frem og tilbake. Da er det enklere å skylle håret ved vannet. 

Vi skulle egentlig dra i dag, men jeg nektet. Av prinsipp. I morgen må jeg til frisøren og kjøpe ny sjampo, og ta med meg. Økologisk sjampo er et godt alternativ, men jeg har akkurat begynt med en ny type for fett hår, og bør ikke vaske med noe annet akkurat nå. Tørrsjampo bør jeg egentlig også unngå, men... Jeg skal gå et stykke unna vannet og holde meg unna tilsiget. Bøtta står klar og skal henge på sekken når jeg går opp. Så sier jeg ikke mer om den saken, lurer på hva svigermor kommer til å si... Kanskje det blir krig der oppe :sukk: 

Du som reagerte på min bemerkning om svigermors manglende utdannelse: jeg svarte på et spørsmål. Hun har ingen formell utdannelse, og har jobbet som renholder mesteparten av sitt yrkesaktive liv. Jeg ser ikke ned på renholdere i det hele tatt. Hva skulle vi gjort uten dem? 

Det finnes mange grunner til å se ned på min svigermor. Hennes yrkesvalg er definitivt ikke en av de. Dama er gærn, og dette har bekreftet det for min del. :overrasket: 

Anonymkode: 044c9...935

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nå mest skeptisk til at dere skal ha vann fra en så liten bekk som drikkevann? En natt med sig for å få en bøtte? Det høres ikke bra ut. Kalles dette i det hele tatt en bekk?

Anonymkode: 2408a...33a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...