Gå til innhold

Er Isbjørn-is "billig-is"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Denne NRK-artikkelen sier at Isbjørn-is er "billig is":

https://www.nrk.no/sorlandet/is-salget-gar-ned-pa-grunn-av-_billig-is_-1.14628441

Men...vi kjøper denne her i Bergen fordi isen er laget med fløte istdf skvippet til bl.a. Henning-Olsen. Isbjørn-is er rett og slett kolossalt mye bedre på smak. Jeg har aldri sett på prisen, antatt at det er dyrere, og er nå kjempeoverrasket.

Flere som tenker likt her?

Anonymkode: ab7c4...98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kjøper det som er billigst da vi har 4 barn og må se på prisen. Merker tenker jeg ikke over. Heller ikke smak når det kommer til is. Så mye betyr ikke is for oss, men forståelig at en kjøper den varen en liker best på smak når en først oppdager forskjellen. Eneste jeg vet er at jeg liker best dem krone-isen som har nøttene over isen når en tar av papiret på toppen og ikke den som har nøttene trykket nedi isen på toppen, men aner ikke hvilket merke som har den versjonen jeg liker best for den informasjonen har ikke satt seg i hodet hver gang jeg oppdager og tenker: yes, denne er den beste 😅

Anonymkode: 920ac...ed9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt krone is fra isbjørn, rema og coop lenge nå fordi de er billige og fordi de faktisk smaker aller best..!

Anonymkode: 7c067...774

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel det samme om det kalles billig-is eller ikke så lenge det er den dere liker best? Personlig er jeg faktisk veldig glad i vann-isen til first price og det at den er kjempebillig ser jeg bare på som en bonus :P Jeg tenker ikke "huff tenk om naboene ser at jeg spiser fattigmannsis" når jeg sitter å spiser en vann-is i hagen min lissom.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av Isbjørnisen er jo ikke produsert på Askøy lengre men i Latvia(?). 

Jeg foretrekker Hennig-Olsen fremfor Isbjørn når som helst, men det er jo selvsagt en smakssak

Anonymkode: 19bc3...80c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne NRK-artikkelen sier at Isbjørn-is er "billig is":

https://www.nrk.no/sorlandet/is-salget-gar-ned-pa-grunn-av-_billig-is_-1.14628441

Men...vi kjøper denne her i Bergen fordi isen er laget med fløte istdf skvippet til bl.a. Henning-Olsen. Isbjørn-is er rett og slett kolossalt mye bedre på smak. Jeg har aldri sett på prisen, antatt at det er dyrere, og er nå kjempeoverrasket.

Flere som tenker likt her?

Anonymkode: ab7c4...98f

Du mener oppriktig at isbjørn-is er bedre kvalitet og smak enn Hennig-Olsen. 

Der er jeg sterkt uenig, Isbjørn-is er helt ok, men ikke samme standard som Hennig-Omsen eller diplom-is.

Anonymkode: 0bbf6...3cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde aldri hørt om Isbjørn-is før den lå i en frysedisk på min nærmeste Rema og kostet nesten ingen ting. Den har fått et par sjanser. Den er helt grei, men ikke mer enn det. Synes den smaker mye mindre enn de vanlige merkene, og tenkte at dette er stusselige greier laget på margarin og vann. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har smakt Sandwich-isen fra Isbjørn-is, og den var virkelig ikke god.

Anonymkode: a0fc7...437

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har smakt Sandwich-isen fra Isbjørn-is, og den var virkelig ikke god.

Anonymkode: a0fc7...437

Den synes faktisk jeg er veldig god 😁

Anonymkode: 920ac...ed9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har smakt Sandwich-isen fra Isbjørn-is, og den var virkelig ikke god.

Anonymkode: a0fc7...437

Enig. Super-skuffa, for jeg liker sandwich-is så godt! Skal aldri kjøpe isbjørn-is igjen. Kroneisen var helt grei, men kjeksen virker «billig», og all jordbæren satt igjen på lokket. 

Anonymkode: 50c10...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker said:

Har smakt Sandwich-isen fra Isbjørn-is, og den var virkelig ikke god.

Anonymkode: a0fc7...437

Enig,

husker vi skulle kjøpe vanlig sandwich-is, da det var på tilbud, men de var utsolgt, så vi kjøpte isbjørn-is i stedet, da de var billige,

og fysj, for en skuffelse. FirstPrice-is minus minus spør du meg.

Anonymkode: e6c7f...f44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne NRK-artikkelen sier at Isbjørn-is er "billig is":

https://www.nrk.no/sorlandet/is-salget-gar-ned-pa-grunn-av-_billig-is_-1.14628441

Men...vi kjøper denne her i Bergen fordi isen er laget med fløte istdf skvippet til bl.a. Henning-Olsen. Isbjørn-is er rett og slett kolossalt mye bedre på smak. Jeg har aldri sett på prisen, antatt at det er dyrere, og er nå kjempeoverrasket.

Flere som tenker likt her?

Anonymkode: ab7c4...98f

Har du lest i innhomdsfortegnelsen? Det er mindre fløte i Isbjørn isen enn i hennig olsen og diplom is. 

Isbjørn isen er vannet ut.  

Anonymkode: 64d93...33d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hennig-Olsen har faktisk fløte i isen sin de og. Isbjørn is er jo billig is da, bl.a. de som lager is til isbilen. Og jeg syns ikke den smaker videre godt nei. Selv fortrekker jeg Movenpick sin is, men den blir for dyre i det lange løp. 

Anonymkode: 5491c...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne NRK-artikkelen sier at Isbjørn-is er "billig is":

https://www.nrk.no/sorlandet/is-salget-gar-ned-pa-grunn-av-_billig-is_-1.14628441

Men...vi kjøper denne her i Bergen fordi isen er laget med fløte istdf skvippet til bl.a. Henning-Olsen. Isbjørn-is er rett og slett kolossalt mye bedre på smak. Jeg har aldri sett på prisen, antatt at det er dyrere, og er nå kjempeoverrasket.

Flere som tenker likt her?

Anonymkode: ab7c4...98f

Her har noen dels hengt seg opp i tidligere tiders, 60 -  70 tallsfordommer, og dels funnet å ville fremsnakke et bestemt ismerke i Kristiansand. 

Kvalitetskravene til iskrem er i dag så høye hos bevisste forbrukere at isprodusentene neppe bruker billigere råvarer eller på andre måter sparer inn på produktet. 

Men det jeg merket meg forleden i en radioreportasje, er at mange store og dyre iskjeder pumpet mengder av luft inn i iskrem. Iskrem i Norge selges i ml og liter, ikke i kg. Hadde man begynt å veie iskrem så ville man raskt avslørt juksemakerne med mye luft og lite is ,i boksene. Neste isboks skal veies her i huset. 

Anonymkode: 2510b...fc5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...