Gå til innhold

Koffein og amming

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har aldri brydd meg særlig om hvor mye kaffe jeg drikker når jeg ammer pga at baby virker upåvirket av det. Nå drikker jeg bare 1 kopp om morgenen men drikker ofte cola eller Pepsi Max i løpet av dagen... 

nå har jenta begynt å våkne kl 4.30 hver morgen og behovet for kaffe begynner å bli merkbart. 

Kan jeg drikke mer koffein enn vanlig om barnet ikke virker påvirket? Og hvordan vet man at barnet blir påvirket av koffein? Jeg er trøøøøøtt 😴

Anonymkode: 45765...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg prøvde en måned med koffeinfri kaffe for å se om det påvirket baby, og det gjorde ikke det. Han sov like dårlig. Så jeg drikker med god samvittighet. Tror du bare må teste? Trenger sikkert ikke å bruke en måned da 😛

Anonymkode: 44658...94e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg drikker masse kaffe og Pepsi Max og baby sover til 7-8. 

Anonymkode: f11f1...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg drikker også masse kaffe og Pepsi max, pg ungen min sover til 10. Legger henne 22 da. 

Anonymkode: 748fd...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøs på. Nyere studier viser at man kan drikke 15 kopper kaffe før det er merkbart nivå kofein i melka 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, Potatopotato skrev:

Pøs på. Nyere studier viser at man kan drikke 15 kopper kaffe før det er merkbart nivå kofein i melka 

Kilde?

Anonymkode: 1d5d8...f7e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nhi sin anbefaling (som du finner om du gidder skrive "koffein amme" i søkefeltet på googld...) er max 300 mg koffein i døgnet. Så du kan trygt drikke 3-4 kopper daglig..

Anonymkode: 828a7...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nhi sin anbefaling (som du finner om du gidder skrive "koffein amme" i søkefeltet på googld...) er max 300 mg koffein i døgnet. Så du kan trygt drikke 3-4 kopper daglig..

Anonymkode: 828a7...d9d

«Om jeg gidder»? Hvorfor skriver du på den måten? Jeg er klar over anbefalingene (visste ikke at det var 3-4 kopper men Ok) men lurte bare på om jeg kunne drikke mer enn det.... 

Anonymkode: 45765...b2a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HerLink

Kaffe, te och energidrycker

Koffein från kaffe och te förs över till barnet via bröstmjölken i så små mängder att det inte skadar barnet. Därför behöver du inte dra ner på kaffe eller te när du ammar.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Kilde?

Anonymkode: 1d5d8...f7e

Finner ikke artikkelen som i all hovedsak handlet om alkohol og amming hvor også koffein ble nevnt. Hovedpoenget var at det kommer mye mindre ut i melken enn antatt og at man trygt kan drikke kaffe i store mengder og at to glass vin ikke gir noe utslag i melka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...