Gå til innhold

Hjelp - Almina 28 og loette 28?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har hørt mye om at loette og almina er den samme p-pillen, bare at almina er billigere. Så jeg lurer på om det er greit å bytte loette og almina om hverandre? At man bruker almina 3 måneder, også henter man ut loette neste gang, også almina igjen etter det, så loette osv. Har noen av dere erfaringer med dette? evt om dere har opplevd annerledes bivirkninger på den ene, og om man kan oppleve å få mer bivirkninger av den ene enn den andre. :)  Tenker det burde jo gå fint om disse er de samme p-pillene (??!).

Jeg går for tiden på loette og har aldri prøvd almina før jeg ble anbefalt det hos apoteket, men jeg var redd og nektet det. Helt ny på dette med å bytte til annerledes p-piller, og har hatt dårlig erfaring med dette 1 gang så jeg har aldri turt å prøve noe nytt. :) 

Tusen takk for svar på forhånd!

Anonymkode: db0e3...de4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De er såkalt synonympreparater, med akkurat samme virkestoff men laget av ulike produsenter. Loette og Almina er altså akkurat det samme. Når det er sagt så er det noen veldig få mennesker som synes de kan reagere litt annerledes på et synonympreparat, men da er det jo ikke verre enn å bytte tilbake. Det vil i tilfelle være veldig sjeldent. Synonympreparater lages jo for at legemidler skal bli billigere for folk og samfunn. Så prøv Almina og aller mest sannsynlig merker du ingenting. 

Anonymkode: 4cd7b...c7f

Skrevet (endret)

Loette og Almina er generiske legemidler. Det vil si at de inneholder akkurat det samme virkestoffet i akkurat lik mengde. Det spiller derfor ingen rolle om du bruker den ene eller den andre. De virker på akkurat samme måte og vil også kunne gi akkurat de samme bivirkningene. Det er altså ikke noe i veien for å bytte frem og tilbake i mellom de to. 

Det er mange som mener at de merker forskjell på generiske legemidler, men så godt som alltid skyldes dette en kombinasjon av placebo- og noceboeffekt. 

Endret av Sitronpai

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...