Gå til innhold

Høner i hagen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er veldig opptatt av dyrevelferd...

Så lurer jeg bare på om det er dårlig å ha høner i Hagen? Liksom er det dårlig på noen måte med tanke på hønen?

Har ikke lest meg så mye opp om høner enda, men tenker å lese meg skikkelig opp slik at de får best mulig...

 

Anonymkode: 8c47d...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er veldig opptatt av dyrevelferd...

Så lurer jeg bare på om det er dårlig å ha høner i Hagen? Liksom er det dårlig på noen måte med tanke på hønen?

Har ikke lest meg så mye opp om høner enda, men tenker å lese meg skikkelig opp slik at de får best mulig...

 

Anonymkode: 8c47d...7c0

Går helt fint å ha høner i hagen. Det er bare koselig. De spiser insekter og ugress. Ha gjerne minst to. 

Husk da på at de må ha hus så de ikke fryser, få godt fôr hver dag/tilgang på vann og at du ikke har tjukt med rovdyr rundt omkring. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hønene bare skal spnakulere fritt rundt i hagen din, må du i alle fall ta høyde for at de blir tatt av rovdyr. Men om det kun er mennesker som ikke får spise dem: kjør på!

Anonymkode: 92c52...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er veldig opptatt av dyrevelferd...

Så lurer jeg bare på om det er dårlig å ha høner i Hagen? Liksom er det dårlig på noen måte med tanke på hønen?

Har ikke lest meg så mye opp om høner enda, men tenker å lese meg skikkelig opp slik at de får best mulig...

 

Anonymkode: 8c47d...7c0

Høner skal ha hønsehus enten du har høner i hagen eller på et gårdsbruk.

Hønene sksl kunne gå innendørs når de vil, og i den mørkere årstiden skal de ha hus med lys for å få skikkelige egg. Utelukker heller ikke at du skal ha godkjenning fra diverse myndiheter på å holde høns i hagen. 

Kan du slakte ei høne dersom det blir nødvendig? Kan du beskytte fuglene mot angrep av andre dyr i hagen? 

Anonymkode: 25323...322

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...