AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #1 Skrevet 20. juli 2019 Jeg har hele livet mitt foran meg.. Jeg har vært på ferie i syden, og etter alt for mye alkoholinntak så ble jeg voldtatt, + hadde en annen med ubeskyttet sex.. voldtekten var min egen feil. Jeg skulle ikke ha drukket så mye at jeg ikke klarte å ta vare på meg selv, men det er for sent å tenke slik nå første sydenturen alene uten familien.. og muligens er livet mitt over uten å ha såvidt startet, jeg som skulle utdanne meg, reise rundt i verden og hadde drømmer og planer.. det er kanskje over nå, jeg får ikke sove pga dette! Har klart å bestille meg en sånn hurtigtest på nettet, får svar i løpet av minutter bare et par dager igjen til jeg får vite svaret... isåfall kommer jeg ikke til å klare å leve... hele familien blir ødelagt og vennene mine kommer til å synes at jeg er ekkel jeg gråter nå mens jeg skriver dette! Jeg har lovet meg selv at om testen er negativ, så har jeg fått livet i gave, skal aldri drikke alkohol igjen og skal aldri ha sex i utlandet eller ha ubeskytta sex igjen... hvis det er en Gud der oppe, så gi meg en ny sjanse... jeg vet ikke hva jeg vil med dette, men siden jeg ikke kan snakke med noen andre om det, kan noen her bare vær så snill å fortelle meg at det ordner seg?? Selvom det ikke gjør det kanskje? Jeg kommer ikke til å få sove i natt, har tenkt alt for mye idag og lest på nettet Anonymkode: 41432...f22 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #2 Skrevet 20. juli 2019 Det ordner seg. Der. Fornøyd? Anonymkode: 8d0e0...1cc
Joppeline Skrevet 20. juli 2019 #3 Skrevet 20. juli 2019 Sjansen for at du er smittet av HIV på bakgrunn av dette er svært liten. Det er få som har det, det er ikke så smittsomt at en garantert får det om noen har det, og det er praktisk talt ikke smittsomt om de som har det tar medisinene de skal. Snakk heller med noen i fam, eller venner evt psykolog ang voldtekten, slik at du får bearbeidet det på en god måte🤗 19
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #4 Skrevet 20. juli 2019 Hvorfor sier overskriften du er HIV positiv? Reis til legen å sjekk deg når du har hatt ubeskyttet sex. Anonymkode: 3be2c...482 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #5 Skrevet 20. juli 2019 Hei, vet en del om hiv og sannsynligheten for at du er smittet er nesten null. Selv om de du hadde sex med har hiv skal det faktisk svært mye til å bli smitta. Det er vanlig å få panikk slik du får nå, men hiv er veldig lite smittsomt Anonymkode: db032...462 10
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #6 Skrevet 20. juli 2019 Det går nok mest sannsynlig helt bra og ingen HIV. Det dør man uansett ikke av men med i dag, så det er ikke verdens undergang uansett. Nå har du lært. Ikke bra at du ble voldtatt! Dette skal gå bra. Anonymkode: 0ffc8...95b 8
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #7 Skrevet 20. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor sier overskriften du er HIV positiv? Reis til legen å sjekk deg når du har hatt ubeskyttet sex. Anonymkode: 3be2c...482 Det står ikke det, det står med spørsmålstegn... Anonymkode: 41432...f22
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #8 Skrevet 20. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det ordner seg. Der. Fornøyd? Anonymkode: 8d0e0...1cc Fy faen for et svar.. Tenk å være så empatiløs.. TS: HIV er ikke lengre en dødsdom. Det er mye hjelp å få Nei, voldtekten var ikke din skyld. Det er aldri din skyld om noen bruker deg mot din vilje. Anonymkode: a3e3e...141 19 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #9 Skrevet 20. juli 2019 Huff kjenner til den følelsen, been there done that. Skjønner at du er bekymret men det ordner seg nok. Anonymkode: 108ec...c4e 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #10 Skrevet 20. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huff kjenner til den følelsen, been there done that. Skjønner at du er bekymret men det ordner seg nok. Anonymkode: 108ec...c4e Det er helt forferdelig det å ikke vite var du negativ? Klarer ikke å se for meg et liv med tabletter hver eneste dag resten av livet.. da er det vel bedre å dø jeg håper ikke de dumme valgene jeg gjorde når jeg var full kommer til å påvirke meg for resten av livet, håper jeg får en andre sjanse til å lære av feilene mine Anonymkode: 41432...f22
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #11 Skrevet 20. juli 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fy faen for et svar.. Tenk å være så empatiløs.. TS: HIV er ikke lengre en dødsdom. Det er mye hjelp å få Nei, voldtekten var ikke din skyld. Det er aldri din skyld om noen bruker deg mot din vilje. Anonymkode: a3e3e...141 Tusen takk ❤️❤️ Sånne snille mennesker som deg vi skulle hatt flere av Anonymkode: 41432...f22 1
snoren Skrevet 20. juli 2019 #12 Skrevet 20. juli 2019 Ikke ta noen sorger på forskudd, hvis du har blitt smittet finnes det gode medisiner der de fleste ikke opplever noen bivirkninger. Vi lever heldigvis ikke på 70-tallet. 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #13 Skrevet 20. juli 2019 En voldtekt er aldri offeret sin skyld ❤️ Anbefaler deg å bestille deg time til fastlegen eller gå på legevakten. Fortell at du ble voldtatt og er redd for å ha blitt smittet av hiv. Det er viktig at du får testet deg for kjønnssykdommer, man får ikke alltid symptomer med en gang og hvis man ikke får behandling kan man i verstefall bli steril. Helsepersonell har taushetsplikt og kan dermed ikke fortelle det du sier til familien din eller andre. Det hjelper å snakke med noen så hvis du ikke ønsker å snakke med familie eller venner så vil jeg ha oppsøkt fastlege eller voldtektsmottaket. Og husk, det var IKKE din skyld ❤️ Anonymkode: 04ea6...628 13
HalldirV2 Skrevet 20. juli 2019 #14 Skrevet 20. juli 2019 Du har ikke HIV, det kan jeg love deg. Slapp av, pust ut, og bestill en time til legen bare slik at du får ro i sjela Men du har IKKE HIV. 1
Gjest Mysticgirl Skrevet 20. juli 2019 #15 Skrevet 20. juli 2019 Veldig liten sjanse selv om voldteksmannen har det. Har ei venninne som hadde sex med kjæresten sin flere ganger uten å vite at han hadde HIV. Litt senere etter bruddet får hun en tlf fra en lege om at hun må sjekke seg pga pasienten hans har HIV og hun er i risikogruppen for å ha blitt muligens smittet. Han hadde hatt HIV mens de var sammen. Han var homofil og hadde hatt masse sex med menn. Hun testet seg flere ganger og var ikke smittet. Selv etter å ha hatt sex med han flere ganger. Så sjansen er uansett liten for at du skal ha det. Det går sikkert bra ❤️ Klem til deg ❤️
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #16 Skrevet 20. juli 2019 Nr.1: Det er ikke så mange som har HIV i Europa, så sannsynligheten for at du traff noen med det er liten. Nr.2: HIV smitter faktisk ikke så lett, så det er større sannsynlighet for å IKKE bli smittet enn å bli smittet, når man har ubeskyttet sex med noen som har HIV. Nr.3: I dag er HIV nå man dør med, og ikke av. Det er nok mer sannsynlig at du kan ha pådratt deg en mindre farlig kjønnssykdom, de florerer det nemlig av. Disse kan også gi alvorlige konsekvenser hvis du går med de lenge uoppdaget, så du bør nok absolutt få testet deg for diverse kjønnssykdommer. Du får antibiotika og blir helt fin igjen etter det hvis du har blitt smittet. Eller er det forferdelig å høre at du har blitt voldtatt, for en grusom opplevelse det må ha vært! Du bør om mulig prøve å anmelde mannen, i tillegg til at du bør oppsøke profesjonell hjelp for å få bearbeidet dette. Anonymkode: ccdd0...abd 5
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #17 Skrevet 20. juli 2019 11 minutter siden, AnonymBruker said: Det er helt forferdelig det å ikke vite var du negativ? Klarer ikke å se for meg et liv med tabletter hver eneste dag resten av livet.. da er det vel bedre å dø jeg håper ikke de dumme valgene jeg gjorde når jeg var full kommer til å påvirke meg for resten av livet, håper jeg får en andre sjanse til å lære av feilene mine Anonymkode: 41432...f22 Nei, det er det selvfølgelig ikke. Du har mest sannsynlig ikke HIV, og hvis du har det så går det an å leve veldig fint med det, gifte seg og få barn som her helt friske. Dette går så bra TS! Anonymkode: be01c...33b 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #18 Skrevet 20. juli 2019 seriøst, les deg opp om smitte av HIV, deretter om behandling av HIV. HI, du virker fullstendig kunnskapsløs. Sorry, men alvorlig talt! Vær heller redd for hep C, derper flere mennesker i året på verdensbasis enn HIV Anonymkode: a1709...c92 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #19 Skrevet 20. juli 2019 Ikke lenge siden jeg leste om en pasient som var blitt erklært friskmeldt av hiv, så utviklingen har kommet langt. Pust med magen, ro deg ned og snakk med noen ift hva du har vært gjennom. Gå gjerne til fastlegen din. Jeg har også blitt så full at jeg ble utnyttet. Jeg var 17 år og fryktelig skamfull lenge i etterkant. Ikke lukk deg inne med dette slik jeg gjorde. Snakk med en profesjonell. Anonymkode: f9980...892 3
Radon Skrevet 20. juli 2019 #20 Skrevet 20. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: seriøst, les deg opp om smitte av HIV, deretter om behandling av HIV. HI, du virker fullstendig kunnskapsløs. Sorry, men alvorlig talt! Vær heller redd for hep C, derper flere mennesker i året på verdensbasis enn HIV Anonymkode: a1709...c92 Du fikk med deg at innlegget er skrevet av en person som er blitt voldtatt og er redd? Skammelig å være så utrolig ekkel med andre mennesker... Ts, det er ikke din feil at du ble voldtatt! Håper du får den hjelpen du trenger ❤️ 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå