Gå til innhold

Har barn flere mødre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan det bli slutt på at barn skal forholde seg til flere mødre? Et barn har bare en mor. Bonusbarn, stemor etc. Er rett og slett hjernedødt. 

Sorry du kom for sent. 

Anonymkode: d9118...4d8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja,min erfaring er at barn klarer å skille disse rollene fint, men at det er mor som ikke tåler trynet eller tanken på en stemor.

Anonymkode: 8842a...c21

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er ikke automatisk mamma fordi man har født ett barn.

Å være mamma er noe man må gjøre seg fortjent til. Man må være der for barnet, støtte det, oppdra det osv.

Jeg har en biologisk mor og en mamma. Og nei de er ikke samme person.

Anonymkode: 820e7...9db

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn har bare en biologisk mor uansett hvordan man vrir og vender på det. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, KittyNose skrev:

Barn har bare en biologisk mor uansett hvordan man vrir og vender på det. 

Ingen som har sagt noe annet.

Men man er ikke automatisk mamma fordi man er biologisk mor.

Anonymkode: 820e7...9db

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som har sagt noe annet.

Men man er ikke automatisk mamma fordi man er biologisk mor.

Anonymkode: 820e7...9db

Det mente jeg ikke heller 🙂 Men TS spør om man har flere mødre og man har bare en biologisk mor, men hun trenger ikke nødvendigvis å være den barnet ser på som moren sin. 

Endret av KittyNose
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bonusmamma er jo et begrep. Det er ufortjent honnør

Anonymkode: d9118...4d8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig klarer barna å skille stemor/mor, de fleste vet jo hvem de kommer fra (håper jeg!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bonusmamma er jo et begrep. Det er ufortjent honnør

Anonymkode: d9118...4d8

Dummeste jeg har hørt i dag. Tidlig på dagen da, så kan jo komme noe verre. Men jeg tviler..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anim92 skrev:

Dummeste jeg har hørt i dag. Tidlig på dagen da, så kan jo komme noe verre. Men jeg tviler..

Nja...  Foreløbig har denne tråden potensiale til å by på mye rart...  :fnise:

Anonymkode: e36b5...128

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg presentere meg som kjæresten til far. Vi er særboere og har vært sammen i 5,5 år. 

Hans ungdommer presenterer meg som sin bonusmamma.

Det anser jeg som en ære. Vi har aldri trykket dette begrepet nedover ørene på barna. De har valgt å bruke det selv.

Jeg omtaler dem også som mine bonusbarn. 

De er en bonus som beriker mitt liv, jeg er glad i de og heldig som får være en del av deres hverdag.

Anonymkode: 95009...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en biologisk mor, en mamma og en stemor. Jeg er glad i min biologiske mor, men jeg forstår hvorfor jeg ikke bor sammen med henne. Søskenbarnet til mamma er den jeg kaller mamma og min far er gift på ny og hun er også fantastisk. De ble sammen noen år etter jeg ble født, men min far ante ikke at han var far før jeg var 10 år. Da valgte an å flytte hit, og jeg hadde samvær. Takknemlig for han ikke prøvde å dra meg ut av hjemmet mitt bare fordi han fikk omsorg. 

Anonymkode: c0fbb...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 hours ago, AnonymBruker said:

Bonusmamma er jo et begrep. Det er ufortjent honnør

Anonymkode: d9118...4d8

Som den voksne tar til seg, da hun ofte synes ordet stemor klinger gammeldags og fælt i ørene sine. Barnet det gjelder, som får en bonusmor, har gjerne lite det skulle ha sagt.

 

TS virker bitter.

 

Personlig synes jeg det norske språk er mangelfullt når det gjelder slike titler. 

 

For øvrig kjenner jeg til et barn som i praksis har fire mødre. Barnets foreldre er lesbiske. Ergo er det mor og medmor. De er skilt, og har begge nye partnere. Ergo to nye stemødre på barnet. Slå den du!

Anonymkode: ff09e...2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordet stemor har dessverre fått en negativ klang, mye takket være noen eventyr med onde stemødre. 

Min stemor var fantastisk og jeg er veldig glad i henne og alt hun har vært for meg. 

Ordet bonusmor var ikke funnet på når jeg var liten, men jeg synes det passer fint på henne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det ene barnet vårt er er ikke biologisk vårt. Men barnet har bodd hos oss siden det var 4 mnd, og er nå i tenårene. Jeg er helt sikker på at barnet tenker på meg som mamma, og ikke på den biologiske moren. På akkurat samme måte som jeg ikke tenker på at dette barnet er noe mindre mitt enn de andre biologiske barna våre.

Anonymkode: dc9b7...4b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...