Gå til innhold

Moren til en gutt sa noe helt utrolig..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun sa åpent blant masse folk at sønnen min har mikropenis, og han skal ikke være med noen jenter, bare med meg. Hun mente ikke at de skulle være kjærester, men at hun skulle beskytte han fra slemme jenter.

Var masse folk der, og stusset over hvorfor hun legger ut om dette til en haug med folk og unger som hører på. Han var forøvrig i skolealder. Må jo ha vært utrulig flaut for han gutten når moren sier sånn..

Anonymkode: daf87...110

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette kvalifiserer jo til å skrive en ekte bekymringsmelding til Barnevernet. Har sett og hørt mye mindre saker blitt startet i BV, så dette er jo faktiske forhold som jeg er sikker på at kan starte 2 års etterforskning.

Anonymkode: 9f2f5...e3b

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen din? Lær deg å skrive LITT forståelig ihvertfall. Makan 

Rare tanker du driver og kverner på må jeg si. Ikke heelt innafor. Eller, ikke innafor i det hele tatt. Men what ever. Ditt hode 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er hvordan moren vet dette.

Er noe veldig urovekkende med en mor som studerer kjønnsorganet til sønnen sin, og at på til kommenter at han skal være med mor og ikke andre jenter.

Fikk bare en veldig ufyselig og ekkel følelse av dette. Ikke feil å rapportere til barnevernet her nei, for her er det noe som virkelig skurrer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av alle ting som aldri er skjedd så er denne aldri skjedd som mest.

Anonymkode: 1389b...e8a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elseby13

Men hvordan vet hun hvordan din sønn ser ut nedentil? Hvor gammel er sønnen din? Tydeligvis gammel nok til å ha kjæreste. 

Skal han ikke ha kjæreste? Kun være sammen med deg? Dette er enten veldig bekymringsverdig, eller så har du fortalt historien helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fortalt henne at sønnen din har liten penis?? Hvorfor har du fortalt henne det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Kvelertak skrev:

Tror TS mener at denne moren sa «sønnen min» Altså ikke sønnen til TS.

Noen som har skjønt det.

Skjønner ikke hvordan noen klarer å få det til at det var snakk om sønnen til ts.

Vi kan ta en enkel setningsanalyse: 

«Hun sa åpent blant masse folk at sønnen min har mikropenis«

Subjektet i setningen er Hun, og objektet i setningen er sønnen. Eiendomspronomet i setningen er min, som betyr at subjektet (hun) snakker om sin sønn, fordi min er eiendomspronomet til subjektet i setningen. Dette har med hvordan setningen er bygd opp, og plasseringen av eiendomspronomet.

Trodde man lærte dette på grunnskolen. Hadde det vært snakk om sønnen til ts, skulle setningen sett slik ut:

»Hun sa åpent blant folk at min sønn har en mikropenis» For da blir ts direkte subjekt, og hun, den andre moren indirekte subjekt. Som vil si at eiendomspronomet hører til det direkte subjektet som ville vært ts.

Anonymkode: 956df...fb0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har skjønt det.

Skjønner ikke hvordan noen klarer å få det til at det var snakk om sønnen til ts.

Vi kan ta en enkel setningsanalyse: 

«Hun sa åpent blant masse folk at sønnen min har mikropenis«

Subjektet i setningen er Hun, og objektet i setningen er sønnen. Eiendomspronomet i setningen er min, som betyr at subjektet (hun) snakker om sin sønn, fordi min er eiendomspronomet til subjektet i setningen. Dette har med hvordan setningen er bygd opp, og plasseringen av eiendomspronomet.

Trodde man lærte dette på grunnskolen. Hadde det vært snakk om sønnen til ts, skulle setningen sett slik ut:

»Hun sa åpent blant folk at min sønn har en mikropenis» For da blir ts direkte subjekt, og hun, den andre moren indirekte subjekt. Som vil si at eiendomspronomet hører til det direkte subjektet som ville vært ts.

Anonymkode: 956df...fb0

Du har helt rett, men folk skriver som idioter her inne, så man vet aldri. Det kunne vært skrevet på en bedre måte. Hele HI er rotete og vanskelig å forstå.

Anonymkode: 7b7fa...ff4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har skjønt det.

Skjønner ikke hvordan noen klarer å få det til at det var snakk om sønnen til ts.

Vi kan ta en enkel setningsanalyse: 

«Hun sa åpent blant masse folk at sønnen min har mikropenis«

Subjektet i setningen er Hun, og objektet i setningen er sønnen. Eiendomspronomet i setningen er min, som betyr at subjektet (hun) snakker om sin sønn, fordi min er eiendomspronomet til subjektet i setningen. Dette har med hvordan setningen er bygd opp, og plasseringen av eiendomspronomet.

Trodde man lærte dette på grunnskolen. Hadde det vært snakk om sønnen til ts, skulle setningen sett slik ut:

»Hun sa åpent blant folk at min sønn har en mikropenis» For da blir ts direkte subjekt, og hun, den andre moren indirekte subjekt. Som vil si at eiendomspronomet hører til det direkte subjektet som ville vært ts.

Anonymkode: 956df...fb0

Alltid deilig med folk som skriver med brei tusj! Ikke bare "hallo, hør på meg hva jeg syns". Mer en faktabasert analyse for å ty-de-lig-gjøre hva som er eller burde vært krystallklart!

Pirk, men vi liker pirk!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har skjønt det.

Skjønner ikke hvordan noen klarer å få det til at det var snakk om sønnen til ts.

Vi kan ta en enkel setningsanalyse: 

«Hun sa åpent blant masse folk at sønnen min har mikropenis«

Subjektet i setningen er Hun, og objektet i setningen er sønnen. Eiendomspronomet i setningen er min, som betyr at subjektet (hun) snakker om sin sønn, fordi min er eiendomspronomet til subjektet i setningen. Dette har med hvordan setningen er bygd opp, og plasseringen av eiendomspronomet.

Trodde man lærte dette på grunnskolen. Hadde det vært snakk om sønnen til ts, skulle setningen sett slik ut:

»Hun sa åpent blant folk at min sønn har en mikropenis» For da blir ts direkte subjekt, og hun, den andre moren indirekte subjekt. Som vil si at eiendomspronomet hører til det direkte subjektet som ville vært ts.

Anonymkode: 956df...fb0

:sjokkbla:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper en androlog og en endokrinolog hadde klart å ordne dette barnets situasjon på 3-6 måneder. Alt annet babbel er avsporing og lite pragmatisk for å løse hans situasjon. TS, si det til guttens mor. Hvis hun etter du har luftet det med henne ikke gjør noe, lever en bekymringsmelding til barnevernet. Hvorfor? Jo for da utøver hun omsorgssvikt mot barnet sitt. Mennesker har rett til å kunne motta nødvendig helsehjelp. Normal seksualfunksjon er en del av menneskers helse. Vi lever i 2019. Dette burde barnets mor ha gjort noe med for lenge siden. 

Anonymkode: 00534...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har skjønt det.

Skjønner ikke hvordan noen klarer å få det til at det var snakk om sønnen til ts.

Vi kan ta en enkel setningsanalyse: 

«Hun sa åpent blant masse folk at sønnen min har mikropenis«

Subjektet i setningen er Hun, og objektet i setningen er sønnen. Eiendomspronomet i setningen er min, som betyr at subjektet (hun) snakker om sin sønn, fordi min er eiendomspronomet til subjektet i setningen. Dette har med hvordan setningen er bygd opp, og plasseringen av eiendomspronomet.

Trodde man lærte dette på grunnskolen. Hadde det vært snakk om sønnen til ts, skulle setningen sett slik ut:

»Hun sa åpent blant folk at min sønn har en mikropenis» For da blir ts direkte subjekt, og hun, den andre moren indirekte subjekt. Som vil si at eiendomspronomet hører til det direkte subjektet som ville vært ts.

Anonymkode: 956df...fb0

Wow! M+ til deg👏

Anonymkode: 3a09f...106

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2019 den 19.38, AnonymBruker skrev:

Noen som har skjønt det.

Skjønner ikke hvordan noen klarer å få det til at det var snakk om sønnen til ts.

Vi kan ta en enkel setningsanalyse: 

«Hun sa åpent blant masse folk at sønnen min har mikropenis«

Subjektet i setningen er Hun, og objektet i setningen er sønnen. Eiendomspronomet i setningen er min, som betyr at subjektet (hun) snakker om sin sønn, fordi min er eiendomspronomet til subjektet i setningen. Dette har med hvordan setningen er bygd opp, og plasseringen av eiendomspronomet.

Trodde man lærte dette på grunnskolen. Hadde det vært snakk om sønnen til ts, skulle setningen sett slik ut:

»Hun sa åpent blant folk at min sønn har en mikropenis» For da blir ts direkte subjekt, og hun, den andre moren indirekte subjekt. Som vil si at eiendomspronomet hører til det direkte subjektet som ville vært ts.

Anonymkode: 956df...fb0

Helt feil. Hadde det vært snakk om sønnen hennes, så hadde det stått sønnen hennes og ikke sønnen min. For at min skulle referere til henne, så måtte hele sitatet bli markert som sitat. 

Anonymkode: 3416f...97a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ville vært korrekt:

Hun sa åpent blant masse folk at sønnen hennes har mikropenis, og han skal ikke være med noen jenter, bare med henne.

eller

Hun sa åpent blant masse folk at ‘Sønnen min har mikropenis, og han skal ikke være med noen jenter, bare med meg’.

Anonymkode: 3416f...97a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, TS droppet tegnsetting, og derfor ble setningen helt annerledes enn det hun mente. Jeg brukte lang tid på å forstå hvorfor en annen mor sa dette om hennes sønn. Ikke bare er det en rar ting å si, men hvordan vet hun om dette?

Uansett, jeg tipper at hun prøvde å være morsom. Det er helt vanlig å spøke med at "han kan ikke få seg kjæreste, for da vil han bare være med henne", men den penisgreia var ganske langt over streken. Tipper hun skjønte det sekundet det kom ut av munnen (eller på venninnenes reaksjon).

Men at folk råder TS til å ringe Barnevernet synes jeg er vel ekstremt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...