Gå til innhold

Nav meldekort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har vært så distre i det siste og helt glemt at jeg skal fylle ut meldekortet idag. Det jeg er litt usikker på er hva jeg skal fylle ut på hva jeg har deltatt i forhold til aktiviteter  . Mine eneste aktiviteter pr dags. dato er psykolog , men han er på ferie, og da vet jeg ikke hva jeg skal skrive. For jeg kan jo ikke noe for at han er på ferie , og vil jo gjerne ha de pengene jeg skal ha.

Anonymkode: e7d44...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skriver "ja". Du har fulgt opp aktivitetsplan selv om det er ferie.

Anonymkode: 7a462...d8a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du gjør ditt, altså gjennomfører behandling hos psykolog og møter til timene, med tanke på de aktivitetene som er satt opp så skal du krysse av på meldekortet som vanlig selv om psykologen har ferie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om psykologen er tiltaket/aktiviteten din, så skal du krysse av for at du har gjort det, selv om det er ferie. Ellers så får veilederen din beskjed at meldekortet ikke stemmer med det som er avtalt. Også må du ned på ditt lokale nav kontor og fylle ut et nytt meldekort der. 

Anonymkode: d4453...20f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om psykologen er tiltaket/aktiviteten din, så skal du krysse av for at du har gjort det, selv om det er ferie. Ellers så får veilederen din beskjed at meldekortet ikke stemmer med det som er avtalt. Også må du ned på ditt lokale nav kontor og fylle ut et nytt meldekort der. 

Anonymkode: d4453...20f

Neida, ts kan enkelt gå inn på nav sine sider å endre det der om det blir feil. 

Anonymkode: 4ef8f...140

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om psykologen er tiltaket/aktiviteten din, så skal du krysse av for at du har gjort det, selv om det er ferie. Ellers så får veilederen din beskjed at meldekortet ikke stemmer med det som er avtalt. Også må du ned på ditt lokale nav kontor og fylle ut et nytt meldekort der. 

Anonymkode: d4453...20f

Det stemmer ikke helt! Ukene psykologen min hadde ferie krysset jeg av på nei, for om du sier ja må du jo fylle ut dag og det går jo ikke når du ikke har time hos psykologen mens den har ferie! NAV kan finne på å sjekke med psykologen om du har møtt opp og da får du jo et problem når du sier at du har vært der men egentlig ikke har det! NAV har aldri påpekt at jeg har valgt nei til tross for at psykologen har hatt ferie og jeg da av naturlige årsaker ikke har kunnet fulgt aktivitetsplanen min! Og jeg gjorde det sånn i de fire årene jeg var under dem!

Anonymkode: 443fb...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke helt! Ukene psykologen min hadde ferie krysset jeg av på nei, for om du sier ja må du jo fylle ut dag og det går jo ikke når du ikke har time hos psykologen mens den har ferie! NAV kan finne på å sjekke med psykologen om du har møtt opp og da får du jo et problem når du sier at du har vært der men egentlig ikke har det! NAV har aldri påpekt at jeg har valgt nei til tross for at psykologen har hatt ferie og jeg da av naturlige årsaker ikke har kunnet fulgt aktivitetsplanen min! Og jeg gjorde det sånn i de fire årene jeg var under dem!

Anonymkode: 443fb...3ac

Hjelpes, så mye utropstegn. 

Da ligger ikke psykolog som et tiltak hos deg. Men psykolog behandling står som en aktivitet i aktivitetsplanen din. Det er forskjell på tiltak og aktivitet. En aktivitet kan være så mangt og behøver ikke å føres opp på meldekortet, hvis ikke det er avtalt at man skal.

Anonymkode: d4453...20f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelpes, så mye utropstegn. 

Da ligger ikke psykolog som et tiltak hos deg. Men psykolog behandling står som en aktivitet i aktivitetsplanen din. Det er forskjell på tiltak og aktivitet. En aktivitet kan være så mangt og behøver ikke å føres opp på meldekortet, hvis ikke det er avtalt at man skal.

Anonymkode: d4453...20f

Joda, det gjorde hun, hun var nemlig det eneste tiltaket og den eneste aktiviteten jeg hadde. Så når hun hadde ferie sa jeg nei til at jeg hadde utført tiltak/aktivitet.

Anonymkode: 443fb...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk følgende beskjed fra NAV da jeg spurte om akkurat det samme: kryss av på nei på alt unntatt det siste spørsmålet (det som handler om du fortsatt vil være registrert hos NAV). Der krysser du ja. 

Anonymkode: 0d715...223

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk følgende beskjed fra NAV da jeg spurte om akkurat det samme: kryss av på nei på alt unntatt det siste spørsmålet (det som handler om du fortsatt vil være registrert hos NAV). Der krysser du ja. 

Anonymkode: 0d715...223

Samme beskjed fikk jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Lady Lovelylocks skrev:

Samme beskjed fikk jeg.

Jepp, nav prøver å spare på kronene der det går👍

Anonymkode: 7a45b...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man ikke mottar noen ytelser fra Nav, men er arbeidssøkende, trenger man da å krysse av for meldekort? 

Anonymkode: 6cbc0...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, nav prøver å spare på kronene der det går👍

Anonymkode: 7a45b...a94

Jeg vet ikke helt hva du mener, for jeg får full utbetaling av AAP på den måten. 

Anonymkode: 0d715...223

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke helt hva du mener, for jeg får full utbetaling av AAP på den måten. 

Anonymkode: 0d715...223

Enig, skjønner heller ikke hva som menes. Får også full utbetaling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man har registrert et tiltak og fått vedtak om dette i posten, krysser man ja på tiltak. Avtalte aktiviteter som kun ligger i aktivitetsplanen teller ikke som tiltak på meldekortet.

Tiltak man krysser ja for er de som gir rett til tiltakspenger og/eller reise, overnatting, undervisningsmateriell.

Dersom tiltaket har ferie er det ikke nødvendig å krysse ja, men veileder får opp en oppgave om å kontrollere dette. Det samme om man ikke har fått vedtak om psykolog, da får veileder opp melding hver gang du sender meldekort om at du allikevel krysser ja, og må sjekke dette ut.

Til deg som mener NAV vil spare penger - ingen utbetalinger avhenger av om man krysser ja eller nei på tiltak. Selv for tiltakspenger får man full utbetaling selv om man ikke krysser av noen dager - der må man aktivt krysse for ferie for ikke å få utbetaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...