Gå til innhold

Underlivsbarbering og helse

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Helsepersonell advarer unge jenter mot å fjerne alt kjønnshåret.

Det er ikke like sunt alt, selv om det er en trend. I alle fall om jeg skal dømme etter det jeg fant i Nettavisen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gulltopp
Skrevet

:o Usannsynlig, etter min mening.

Gjest seroxata
Skrevet

hmmm... jeg har fjernet alt med unntak av en stripe i flere år nå, og jeg har aldri vært plaget av verken det ene eller det andre?

Gjest Milah
Skrevet

Uff, ble litt skremt jeg da.. Spesiellt av de kroniske smertene hun snakket om.. Har vært en del plaget av soppinfeksjoner.. Og hva er skjedearr???

Iiik.. Vil ikke slutte å barbere meg, føler meg så ufresh da..

Gjest gjest1
Skrevet

Har mine tvil om hvor farlig det er å barbere seg i underlivet. Har fjernet det meste av hår i snart femten år, og har ikke vært plaget av hverken sopp eller katar. Hadde ett par omganger i forbindelse med graviditet, men det er vel gangske normalt?

Skrevet

jeg har hatt sopp før, men det var før jeg begynte å barbere, tror det hadde mer med trange, syntetiske bukser å gjøre, og undertøy i syntet.

men det er klart, dette SAMMEN med helbarbering er sikkert ikke bra.

men om det er en stor sak, så blir den sikkert tatt tak i nå som det er satt spørsmålstegn ved det.

ser frem til mer informasjon med mer faktaopplysninger.

Gjest gjest1
Skrevet

Den helsesøsteren burde holde kjeft om ting hun tydeligvis ikke kan noe om.

At barbering ikke er lurt hvis man er mye plaget av sopp er gammelt nytt. Men å kalle sopp for farlig, det er drøyt.

Gjest the imp
Skrevet

Reagerer også litt på at hun sier at betente hårsekker MÅ behandles med antibiotika? Regner med at det i såfall er hvis du har utrolig mange, du kan jo ikke fly til legen hver gang du får en betent hårsekk.

Gjest gjest1
Skrevet

I mitt tilfelle er dette helt riktig, jeg fikk skjedekatarr (ikke arr altså :sjarmor: ) av å total barbere.

Men nå bruker jeg alltid å ha igjen en liten stripe rett forran og da har jeg ingen problemer. Så jeg tror denne artikkelen er veldig overdrevet!

Ja kjønnshårene er der for å beskytte, men man trenger ikke å ha en skikkelig skog heller da :-)

Gjest Anonymous
Skrevet
Den helsesøsteren burde holde kjeft om ting hun tydeligvis ikke kan noe om.

At barbering ikke er lurt hvis man er mye plaget av sopp er gammelt nytt. Men å kalle sopp for farlig, det er drøyt.

Å du er en ekspert på emne skjønner jeg? Jeg mener og at man bør holde kjeft om tin man ikke har greie på :wink:

Gjest gjest1
Skrevet

Å du er en ekspert på emne skjønner jeg? Jeg mener og at man bør holde kjeft om tin man ikke har greie på :wink:

Trenger ikke å være ekspert for å forstå at hun ikke vet hva hun snakker om :ler:

Gjest Annen gjest
Skrevet

Trenger ikke å være ekspert for å forstå at hun ikke vet hva hun snakker om :ler:

Kan du utdype / begrunne?

Gjest Anonymous
Skrevet

Ok, nå har jeg lest artikkelen og jeg finner ikke noe der som er usannsynlig eller at hun sier at sopp er farlig.

Hun kommer egentlig med ganske grei informasjon.

Jeg barberer meg selv, men merker stor forskjell om jeg lar det vokse litt (ja, ikke utover sidene..) med en gang jeg barberer meg igjen blir jeg plaget av sopp.

Selv om ting kan skje er det ikke dermed sagt at ALLE vil få det.

• 4 år senere...
Gjest Gjest_Marte_*
Skrevet

jeg barberer meg selv hele tiden orker ikke alt det håret nedi der ukonfortabelt. GLØMTE og barbere meg en gang og da begynte det og klø pga alt håret. uff av meg hu lega kan ikke ei dritt. La oss bestemme selv.

Skrevet
Helsepersonell advarer unge jenter mot å fjerne alt kjønnshåret.

Det er ikke like sunt alt, selv om det er en trend. I alle fall om jeg skal dømme etter det jeg fant i Nettavisen.

Bare tull, har lest en kar (å er han samme som sier det hver gang) som advarer mot barbering nedentil. Han er lege og begrunner det med at det i kjønnshåret sitter visse luktstoffer som virker opphissende på partneren, og at barberer man seg hele tiden kan disse forsvinne...For min del tenner jeg null på et hårete kjønn, og tenner på et barbert et, så da spiller det liten rolle om det er "luktstoffer" i kjønnshårene eller hva det er .....

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Kjønnshår sørger jo for at det blir litt luft der nede da. Ikke så rart at man har større sjanse for å få sopp dersom man barberer. I tillegg beskytter kjønnhår mot en del bakterier. Heldigvis er det ikke så veldig moderne å barbere alt lenger. Ingen grunn til å stresse med det synes jeg, når det føles mye mer behagelig å slippe.

Skrevet
Kjønnshår sørger jo for at det blir litt luft der nede da. Ikke så rart at man har større sjanse for å få sopp dersom man barberer. I tillegg beskytter kjønnhår mot en del bakterier. Heldigvis er det ikke så veldig moderne å barbere alt lenger. Ingen grunn til å stresse med det synes jeg, når det føles mye mer behagelig å slippe.

Deg om det.

Skrevet
Heldigvis er det ikke så veldig moderne å barbere alt lenger.

Mitt inntrykk er at det er mer moderne enn noengang,både og barbere alt, og å eventuelt fjerne alt med brasiliansk voksing...Er absolutt en "mote" jenter gjerne kan følge for min del hehe...men såklart en enkel stripe og er jo sexy da!

Skrevet

Ikke for å kuppe tråden, men hvordan merker man at man har sopp? Ser man noen forskjell, eller føler man noe? Er det vanlig å få det ofte lissom? Tror ikke jeg har hatt det.. eller så har jeg bare ikke merket det :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...