Gå til innhold

Instagram skjuler antall likes


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Instagram tester nå i noen land å skjule antall likes. Er dere for eller i mot? Vil det hjelpe på presset de unge føler? Hva tror dere vil skje med appen? Presset vil vel bare flytte seg fra likes til f.eks antall kommentarer? 

 

Anonymkode: 90297...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt greit. Men jeg tipper kommentarer med emoji eller noe blir mer vanlig da, fordi det er ikke bare de som får likes som kan ønske at det synes. Men om jeg legger ut et bilde av min datters bakhode foran solnedgangen så vil trolig begge bestemødrene legge igjen hjerte eller noe i kommentar dersom likes ikke lengre er synlig. Fordi de synes av en eller annen grunn at det er viktig at alle som ser bildet også skal se deres anerkjennelse. 

Teit. 

Anonymkode: 31e3e...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt greit. Men jeg tipper kommentarer med emoji eller noe blir mer vanlig da, fordi det er ikke bare de som får likes som kan ønske at det synes. Men om jeg legger ut et bilde av min datters bakhode foran solnedgangen så vil trolig begge bestemødrene legge igjen hjerte eller noe i kommentar dersom likes ikke lengre er synlig. Fordi de synes av en eller annen grunn at det er viktig at alle som ser bildet også skal se deres anerkjennelse. 

Teit. 

Anonymkode: 31e3e...d95

På lik måte som det er viktig for deg å få anerkjennelse på bildet du har lagt ut?

Teit. 

Anonymkode: 6ca6d...442

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man legger ut et bilde, om det så er på Facebook eller Instagram, vil man jo ha respons i form av likes og kommentarer. Man kan se likes på sine egne innlegg, men ikke andres. Dette ser ikke jeg problemet med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke likes som er problemet, men det faktum at man hele tiden utsettes for det "perfekte liv". Når man ser glansbildene til 0.001% av de mest vellykkede av verdens 7500 millioner innbyggere så blir livet trist. 

Det blir som om de fattigste i afrika så på sin mobil hva vi spiste til middag hver dag. Hvor ofte sier vi ikke at det ikke er så synd på de, fordi de vet ikke bedre. Slik har ungdom det i dag når det gjelder matriell velstand.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bryr meg ikke, kjenner jeg, for jeg er så føkkings lei av all reklamen på Instagram at jeg har sluttet å bruke appen.

Anonymkode: 51b16...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser for meg at enkeltes verden kan rystes i sine grunnvoller av dette. For meg som ligger på 5-10 likes i snitt er det helt greit. 😄

Anonymkode: 5d98f...6cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt skeptisk til om Instagram kommer til å gjennomføre dersom de ser at aktiviteten går ned i testlandene. De tenker vel først og fremst på seg selv. 

Anonymkode: 90297...399

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Supert. Selv har jeg aldri brukt Instagram, men når folk måler livsvetdien sin i antall likes så er det på tide med tiltak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...