Gå til innhold

Strøm og betalingsanmerkning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan jeg bli nektet strømabonnement pga betalingsanmerkning? 

Anonymkode: fdb95...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja

Anonymkode: f1ea0...aa9

Takk for svar! 

Hmm.. Men man kan vel ikke bli nektet strøm? 

Anonymkode: fdb95...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan bli nektet strømabonnement, men du får uansett pliktlevering av strøm. Det er vel ofte 2-3 ganger så dyrt. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! 

Hmm.. Men man kan vel ikke bli nektet strøm? 

Anonymkode: fdb95...1f8

Strømmen kan selvfølgelig bli stengt og du vil da ikke få den tilbake før du har betalt med mindre det er fare for liv og helse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Leo skrev:

Ja, men selskapet som eier strømnettet der du bor er likevel pliktig til å levere strøm så du vil få kunne få strøm til en høyere pris enn andre abonnenter. 

https://www.nve.no/stromkunde/leveringsplikt/

Takk for svar Leo:) 

Har vært litt dum å satt meg selv i gjeld. Skal nå flytte inn i en annen bolig, der må jeg betale strøm. Har tidligere hatt strøm med i husleie. 

Ser ut som jeg fikk strøm gjennom Eidsiva. Fikk Mail fra Eidsiva nå om at dem skulle kontakte min lokale netteier for å informere om at jeg har valgt Eidsiva som strømleverandør👍🏻

Anonymkode: fdb95...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar Leo:) 

Har vært litt dum å satt meg selv i gjeld. Skal nå flytte inn i en annen bolig, der må jeg betale strøm. Har tidligere hatt strøm med i husleie. 

Ser ut som jeg fikk strøm gjennom Eidsiva. Fikk Mail fra Eidsiva nå om at dem skulle kontakte min lokale netteier for å informere om at jeg har valgt Eidsiva som strømleverandør👍🏻

Anonymkode: fdb95...1f8

De må ikke nekte deg abonnement, men de kan. Og så lenge du ikke har noe utestående hos den aktuelle kraftleverandøren og betaler regningene så går det nok bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Leo skrev:

De må ikke nekte deg abonnement, men de kan. Og så lenge du ikke har noe utestående hos den aktuelle kraftleverandøren og betaler regningene så går det nok bra. 

Ok. Har ikke noe utestående hos den aktuelle kraftleverandøren, og jeg betaler regningene mine. Vil tro jeg fikk strøm pga den e-posten jeg fikk. 

Anonymkode: fdb95...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...