Gå til innhold

Fra Arlanda til Stockholm sentrum


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som forholdvis nylig har reist til Stockholm med fly? Hvordan kom dere dere fra flyplassen (Arlanda, terminal 5) til Stockholm sentrum? Hva er den beste måten å reise på...? 

Ser det finnes flere alternativer med vidt forskjellig priser, så jeg synes det er litt vanskelig å finne ut hva som er beste kombinasjon av pris, komfort, trygghet og tidsbehov...  Jeg reiser på kvelden, om det har betydning. 

Anonymkode: 94950...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flytoget, Arlanda Express. Enkelt å finne, går ofte og er rask (20 min) 

Anonymkode: 04379...b0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Arlanda Expressen eller flybuss (https://www.flygbussarna.se/arlanda). Stor forskjell i pris på tog og buss. 

Anonymkode: 49e65...043

Ja, om ikke du har det brenntravelt så er det veldig fint med buss synes jeg.  Da får man sett seg om litt også. Bussen går til/fra, rett utenfor city-terminalen i Stockholm sentrum.

Anonymkode: de6ac...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytog er jo fristende, men er det verdt å betale 570 kroner for det, sammenlignet med buss for 198 kroner tur/retur? 

Ser forresten at det gis rabatt om man bestiller minst 7 dager på forhånd, da er det "bare" dobbel pris for flytoget sammenlignet med flybussen... 

 

Ts

Anonymkode: 94950...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Flytog er jo fristende, men er det verdt å betale 570 kroner for det, sammenlignet med buss for 198 kroner tur/retur? 

Ser forresten at det gis rabatt om man bestiller minst 7 dager på forhånd, da er det "bare" dobbel pris for flytoget sammenlignet med flybussen... 

 

Ts

Anonymkode: 94950...58b

Ja, toget er verdt det. 

Anonymkode: 04379...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, toget er verdt det. 

Anonymkode: 04379...b0c

Nei, på ingen som helst måte. (med mindre du har VELDIG dårlig tid).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, toget er verdt det. 

Anonymkode: 04379...b0c

Hva er det som gjør at toget er verdt det? Kun tidsbesparelsen? Ser at flybussen også har veldig hyppige avganger, hvert 12. minutt. Har du prøvd begge deler? 

Anonymkode: 94950...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er toget verdt det fordi jeg har en tendens til å bli bilsyk på buss.

Anonymkode: 0de3d...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi har hatt god tid, har vi kjøpt bussbillett på forhånd og tatt flybuss, og det er det vi oftest bruker. Hvis vi kun har en «kort» weekend, så tar vi flytoget. Har også prøvd lokaltoget, men det er upraktisk sammenlignet med NSB på Gardermoen. 

Arlandaexpressen er alt for dyr, spør du meg!

Anonymkode: 7b790...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor god tid du har og hvor du skal. Flybussen stopper jo også en del steder før Cityterminalen, så kan spare tid/reise om det passer. Toget bruker under halve tida og er mer behagelig. Er vanligvis grupperabatt i helger om dere er flere enn én som reiser (men bare tilgjengelig gjennom appen). Men begge er behagelige og pålitelige, så kommer mest an på om du heller vil spare noen hundrelapper kontra en halvtime i buss. 

Anonymkode: d188b...198

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på hvor god tid du har og hvor du skal. Flybussen stopper jo også en del steder før Cityterminalen, så kan spare tid/reise om det passer. Toget bruker under halve tida og er mer behagelig. Er vanligvis grupperabatt i helger om dere er flere enn én som reiser (men bare tilgjengelig gjennom appen). Men begge er behagelige og pålitelige, så kommer mest an på om du heller vil spare noen hundrelapper kontra en halvtime i buss. 

Anonymkode: d188b...198

Tar gjerne en halvtime ekstra i buss, så får jeg sett meg litt om også.  Har ikke så dårlig tid, og reiser ikke så ofte.  Arlandaexpressen er som flytoget hjemme, så til de grader overpriset.

Anonymkode: de6ac...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2019 den 13.28, AnonymBruker skrev:

Flytog er jo fristende, men er det verdt å betale 570 kroner for det, sammenlignet med buss for 198 kroner tur/retur? 

Ser forresten at det gis rabatt om man bestiller minst 7 dager på forhånd, da er det "bare" dobbel pris for flytoget sammenlignet med flybussen... 

 

Ts

Anonymkode: 94950...58b

570 kroner én vei?😱😱😱

Anonymkode: 6974b...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...