Gå til innhold

Hvem skal ha takkekort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å sende ut takkekort etter min sønns fødsel. På kortene står det "Tusen takk for gaven vi fikk da *navn* ble født". Av besteforeldrene fikk vi en bukett med blomster da de besøkte på barsel. Er det da vanlig å gi kort? Og til dem vi arvet en pose klær fra? 

Anonymkode: a063e...109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det ville jeg gjort. De har jo gitt en oppmerksomhet i forbindelse med din sønns fødsel og bør derfor takkes. 

Anonymkode: 2e3e4...a06

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke skrive "takk for oppmerksomheten da *navn* ble født" eller noe sånt? Det gjorde vi, og så sendte vi kort til de som hadde bidratt med mat, gave, blomster eller lignende :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke vanlig å sende takkekort for gaver man får når barnet er nyfødt. Det hører mer hjemme etter dåp eller navnefest. Men hvis du først skal sende, så må du jo sende til alle dere har fått noe i fra. 

Anonymkode: 41c4b...d0a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke vanlig å sende takkekort for gaver man får når barnet er nyfødt. Det hører mer hjemme etter dåp eller navnefest. Men hvis du først skal sende, så må du jo sende til alle dere har fått noe i fra. 

Anonymkode: 41c4b...d0a

Ikke vanlig? ALLE jeg kjenner har gjort det.. vi også. 

Og TS; Vi skrev takk for gaver, oppmerksomhet og kjærlighet i forbindelse med xxs fødsel, så kunne vi også sende til de gamle tantene som hadde akka og oia over hvor stort det var på telefonen til mamma og pappa (deres tanter altså, ikke våre). 

Anonymkode: f8173...88f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke vanlig? ALLE jeg kjenner har gjort det.. vi også. 

Og TS; Vi skrev takk for gaver, oppmerksomhet og kjærlighet i forbindelse med xxs fødsel, så kunne vi også sende til de gamle tantene som hadde akka og oia over hvor stort det var på telefonen til mamma og pappa (deres tanter altså, ikke våre). 

Anonymkode: f8173...88f

Jeg har aldri hverken fått eller gitt Takkekort for gaver/oppmerksomhet i barsel. Det er ikke vanlig i min enormt store familie eller store vennekrets i vestfold. Har derimot gitt og fått i forbindelse med dåp/navnefest. Og jeg har gitt kort og oppmerksomhet til barsel og jordmor på HS. 

Anonymkode: 2e7e3...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi heller et takkekort for mye enn et for lite, hvis du er i tvil. Da er det ingen som blir lei seg i hvert fall. 

Anonymkode: 16886...c95

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt nærmiljø er det ikke vanlig å gi takkekort etter fødsel, så det gjorde ikke jeg etter at min ble født. Men jeg sendte selvfølgelig takkekort etter dåpen, og da skrev vi bare «tusen takk for gaven jeg fikk til min dåp» også underskrev vi med barnets navn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Her vi bor gir alle takkekort etter barselgaver, så det må vi nesten. Jeg syns det blir feil å skrive "takk for oppmerksomheten" da jeg vet det av og til tolkes som at man ikke har gitt gave 🙄 Har et par litt hårsåre i familien. Kanskje jeg må bestille noen der det står "takk for gave, oppmerksomhet og kjærlighet vist..." slik et av forslagene over sa. 

Anonymkode: a063e...109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...