Gå til innhold

Være lenge i Italia, hvilken by ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

skal bo i Milano en mnds tid i høst. Vil oppleve andre byer. 
Hvor kan jeg ta toget, hva anbefaler du? tror nok turen blir alene.
Fiernze, Torino og Roma. 

Noen som har vært i disse?

Anonymkode: ef44b...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har kun vært i Milano og ikke noen av de andre tre byene enda. Men kan anbefale Comosjøen. Dro dit på dagstur fra Milano sist jeg var der. Mange flotte steder rundt innsjøen som er verdt å besøke. Sveits er heller ikke langt unna med tog. 

Anonymkode: 5f178...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

skal bo i Milano en mnds tid i høst. Vil oppleve andre byer. 
Hvor kan jeg ta toget, hva anbefaler du? tror nok turen blir alene.
Fiernze, Torino og Roma. 

Noen som har vært i disse?

Anonymkode: ef44b...c8c

Anbefaler Venezia. Roma er også en flott by. Men Venezia er spesiellt vakker, synes jeg. 

Endret av Alida1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roma såklart!! Da kan du ta tog til steder rundt.

Roma, den evige stad. Blir aldri ferdig med den byen, men dra dit på vinterstid. November til mars.

Anonymkode: 9e509...943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok den særeste her, jeg synes Reggio Emilia er en fantastisk vakker by. 

Anonymkode: 293a0...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Roma såklart!! Da kan du ta tog til steder rundt.

Roma, den evige stad. Blir aldri ferdig med den byen, men dra dit på vinterstid. November til mars.

Anonymkode: 9e509...943

Støtter Roma👍 Men, fortell?? Hva er det som gjør at du syns det er best å dra dit i Nov-Mars? Spennende å høre grunnene🥰🥰 Er veldig Roma fan 😍

Endret av MammaMums
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Alida1 skrev:

Anbefaler Venezia. Roma er også en flott by. Men Venezia er spesiellt vakker, synes jeg. 

Jeg har aldri vært der, men får bare høre at den er fryktelig overpriset og altfor full av turister?

Anonymkode: c5a38...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Torino, Pisa og Firenze er flotte byer som du lett reiser til med tog. Ellers er Lucca er koslig by en liten togtur med lokaltog fra Pisa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MammaMums skrev:

Støtter Roma👍 Men, fortell?? Hva er det som gjør at du syns det er best å dra dit i Nov-Mars? Spennende å høre grunnene🥰🥰 Er veldig Roma fan 😍

Fordi da er det lavere temp, mindre turister. Jeg drar ikke på tur for å møte masseturisme.

Slutten av januar i roma er nesten fritt for turister, slipper alt av kø 🙂 

Anonymkode: 9e509...943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordi da er det lavere temp, mindre turister. Jeg drar ikke på tur for å møte masseturisme.

Slutten av januar i roma er nesten fritt for turister, slipper alt av kø 🙂 

Anonymkode: 9e509...943

Nettopp... Deilig å slippe køøøøøø👍 Åssen er været der i slutten av januar, da du har vært der? Blåser det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri vært der, men får bare høre at den er fryktelig overpriset og altfor full av turister?

Anonymkode: c5a38...cd4

Jeg bodde på Lido, en øy utenfor Venezia. På selve øyen var det mye billigere priser enn i Norge. Var ganske rimelig. Tok båt inn til Venezia by. Det var ikke dyrere enn Norge i Venezia by. Men jeg vil anbefale å bo på øyen Lido. Der er det badestrand og et lite sentrum med en del butikker og restauranter  :). Fikk kjøpt meg flotte billige kvalitetsklær på Lido  

Endret av Alida1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal besøke Venezia anbefaler jeg å bo i Treviso, som ligger en snau halvtimes togtur unna og heller ta dagsturer dit. Det er en veldig hyggelig by med både kanaler og masse fin arkitektur innenfor bymuren. Til tross for nærheten til Venezia og at flyplassen i Treviso kalles Venezia av Ryanair og det dermed er mange turister som ankommer byen er det få turister i sentrum. 

Hoteller: https://ilfocolarehotel.com og https://www.hcontinental.it/en/ er begge bra til en god pris.

Ellers er jeg enig i at Roma er fantastisk. En by man aldri blir ferdig med. Men unngå mai til september om du ikke vil vase i turister overalt.

Anonymkode: ecc4a...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...