Gå til innhold

NTNU Trondheim


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei jeg skal studere på ntnu Trondheim barnevern og lurte på hvordan har det vært å studere ved ntnu og hvordan syntes du studie var? Reiser helt fra Rogaland så skal langt vekk fra hjemme som jeg ville, trengte noe nytt. Hvordan er det bo i Trondheim som student?

Anonymkode: 1f9f3...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått et annet studie, men Trondheim er virkelig en fantastisk studentby! Det er en grunn til at den blir kalt Norges beste studentby. Delta i fadderuka, vær flink til å stifte bekjentskaper med det samme, husk at alle sammen er i akkurat samme båt som deg! Tror nok du kommer til å storkose deg altså, masse lykke til ❤️

Anonymkode: 01dd6...14e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig bra by for studenter! Den er akkurat passe stor til at det blir nok folk og kule ting som skjer for studentene. Man får som regel en faddergruppe som er veldig fint for å bli kjent med folk og byen. Et tips er å prøve å finne noe som engasjerer deg, er veldig mange aktiviteter å velge mellom. Jeg lærte at jeg var litt for passiv og tilbakeholden når jeg studerte der. Man må investere litt, som på alle andre steder. Lykke til! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trondheim er en fantastisk studieby med utrolig mye som skjer. Om du er så heldig å begynne på siv.ing kommer du til å ha en veldig aktiv linjeforening som tar deg godt i mot, på andre linjer er det litt mer varierende. 

Jeg vil også råde deg til å få deg venner utenfor studiet ditt, dette er supert da det gjerne er mer mangfold av typer utenfor eget studie (merket selv dette godt på mitt tunge realfagsstudie). Her har du gode muligheter om du blir med i UKA (arrangeres nå til høsten og de er superflinke til å ta i mot førsteklassinger), Samfundet eller NTNUI. Det er uendelig mange muligheter, men du må være litt aktiv selv og ta initiativ!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner også på NTNU Trondheim nå i august, på litteraturvitenskap. Tar gjerne imot litt erfaringer fra andre som har studert i Trondheim jeg også :) 

Anonymkode: 370a0...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her,

Jeg lurer siden jeg flytter jo lagt fra hvor jeg kommer fra må jeg bytte fastlege til en som er i trøndelag? 

Anonymkode: 1f9f3...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her,

Jeg lurer siden jeg flytter jo lagt fra hvor jeg kommer fra må jeg bytte fastlege til en som er i trøndelag? 

Anonymkode: 1f9f3...448

Nei du må ikke bytte fastlege, da kan du risikere på å ikke få den "gamle" fastlegen tilbake, om du ønsker å beholde han/hun. Men om du tenker å bosette deg i Trondheim eller at du ikke er så nøye på det så kan du bytte.

Bytter du ikke kan du jo bruke private lege tilbud, disse koster mer så klart. 

Jeg valgte å ikke bytte for jeg er veldig fornøyd med fastlegen fra min opprinnelige by og jeg skal flytte tilbake senere. Studerer selv i Trondheim. 

 

Anonymkode: 17249...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei du må ikke bytte fastlege, da kan du risikere på å ikke få den "gamle" fastlegen tilbake, om du ønsker å beholde han/hun. Men om du tenker å bosette deg i Trondheim eller at du ikke er så nøye på det så kan du bytte.

Bytter du ikke kan du jo bruke private lege tilbud, disse koster mer så klart. 

Jeg valgte å ikke bytte for jeg er veldig fornøyd med fastlegen fra min opprinnelige by og jeg skal flytte tilbake senere. Studerer selv i Trondheim. 

 

Anonymkode: 17249...bc1

Ts her, har ikke planer om flytte til Rogaland igjen er ferdig med alt her egentlig😅 Har lite tilby føler jeg da.

Anonymkode: 1f9f3...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her, har ikke planer om flytte til Rogaland igjen er ferdig med alt her egentlig😅 Har lite tilby føler jeg da.

Anonymkode: 1f9f3...448

Da er det ingen problem for deg å bytte fastlege☺

Anonymkode: 17249...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...