Gå til innhold

Farlig forbikjøring, video


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bor i Bodø, (tverlandet og fauske ligger ved meg)

Det er sinnsykt farlige sjåførere i rundt her, dette er ikke første gang sånne ting skjer.

Det var en fyr som rekordet seg selv som kjørte i over 200 kmt fra tverlandet til fauske og la det ut på youtube også, smarte folk.

Anonymkode: a6b37...014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte i utlandet i fjor og helt ærlig så føles Norge utrolig trygt i forhold! Vi har heldigvis muligheten til å ringe politiet når sånne idioter finner på tull. 

Anonymkode: 6aa35...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjørte i utlandet i fjor og helt ærlig så føles Norge utrolig trygt i forhold! Vi har heldigvis muligheten til å ringe politiet når sånne idioter finner på tull. 

Anonymkode: 6aa35...e5a

Problemet er at politiet sannsynligvis ikke gidder å kjøre ut, bare på grunn av slike ting... 

Anonymkode: 68408...6d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at disse herskens bobilene er overalt i Norge om sommeren. Halvparten av fartsgrensen, og bråbremsing for fosser, tunneller, trær og vann. Skjønner godt at man da blir utålmodig. Likevel ingen grunn til å risikere sitt eget og andre sine liv.

Anonymkode: 1649a...d44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i nord-norge og ser alltid uvettig kjøring om sommeren. I år føler jeg det har toppet seg. Har ikke tall på hvor mange livsfarlige forbikjøringer jeg har vært vitne til. Og jeg er IKKE yrkessjåfør! 

Det verste var for noen uker siden. Lå bak et vogntog, og rundt en sving kom det et vogntog imot, som drevog kjørte forbi en bobil som sinket med en lang rekke av biler bak. Man skal ikke ta slike forbikjøringer, men jeg kan til en viss grad skjønne at folk blir forbannet om de har ligget bak noe slikt i kilometervis.Et under at det gikk bra, både jeg og vogntoget foran meg stod på bremsen. Nå har jeg blitt så paranoid at jeg før hver en sving og bakketopp har i bakhodet at jeg kanskje må stå på bremsen eller kaste bilen i grøfta. 

Det skulle vært strenge bøter for de som sinker trafikken uten grunn. Tørt sommerføre, fartsgrense 80-90, da SKAL du holde den farten med mindre du har VELDIG gode grunner til ikke å gjøre det. Hvis ikke skal du kjøre til siden og slippe forbi trafikken. Og gjør du ikke det skulle det vært bøter tilsvarende det dobbelte av det man får for å ligge over fartsgrensen. Det er nemlig sinkene (og syklistene!) som er medvirkende årsak til mange livsfarlige situasjoner i trafikken.

Dashcam skulle vært påbudt i alle biler, så kunne man bare sendt videoene av idiotiet til politiet slik at de kunne skrevet ut saftige bøter. Både til de som tar livsfarlige forbikjøringer, og til de som forårsaker dem!

Tipper gamle tante Klara på 69 som sinker i 60 i 80-sonen på tørr asfalt i juli ville slutte med det om hun fikk en bot på 10-15.000 i posten fordi bakenforkjørende hadde sendt videoen til politiet.

Anonymkode: 9a507...a60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...