Gå til innhold

Hva heter denne planten?


Tess82

Anbefalte innlegg

Hei! 

Noen som kan hjelpe med hva planene på bildet heter? Og evt hvor man kan få tak i den? 🙂

004368CA-59C7-450E-B034-926FF379EFEE.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan fort ta feil, siden bildet er så utydelig, men jeg synes faktisk det likner på et par skikkelig forvokste og strantene pelargonier. Sånne som har overvintret under litt feil forhold, og ikke blitt kortet inn på våren. 

Anonymkode: 4aa91...3d4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan fort ta feil, siden bildet er så utydelig, men jeg synes faktisk det likner på et par skikkelig forvokste og strantene pelargonier. Sånne som har overvintret under litt feil forhold, og ikke blitt kortet inn på våren. 

Anonymkode: 4aa91...3d4

Det tror jeg også.....

Anonymkode: cc068...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er pelargonia og de fleste blomsterbutikker og hagesentre har den. Plantasjen har mange typer. 

Anonymkode: d6fb5...558

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hjelp! Jeg har aldri sett en pelargonia som dette før, trodde de hadde bladene lenger ned - men da er nok dette en som har vokst litt vilt 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Tess82 skrev:

Tusen takk for hjelp! Jeg har aldri sett en pelargonia som dette før, trodde de hadde bladene lenger ned - men da er nok dette en som har vokst litt vilt 😉

Kanskje det er denne engelske varianten som heter Romeo?
9721.jpg

Anonymkode: 5127f...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller denne varianten? Bladene og plasseringen av bladene ligner her

image.jpg?f=default&q=0.9&$p$f$q=fda4bc7

 

Anonymkode: 5127f...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne var også vakker  (men bladene ligner ikke på planten i ditt bilde ts) Pelargonium tomentosum - peppermint scented pelargonium

pelargonium_tomentosum.jpg

Anonymkode: 5127f...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å se tydelig på bildet, men enig med de andre her at det kan likne på en pelargonia som har overervintret et par vintre, men hatt det litt for varmt og blitt lang og slangen. Som har sin egen sjarm :)

Om det ikke er en pelargonia, så vil du i hvert fall kunne få til en liknende vokst og plante med en pelargonia som begynner å bli et par, tre år gammel. Noen vil velge å klippe de ned etter vinteren, for å få tettere planter. Men en kan også velge å la være :)

Anonymkode: c27ea...f3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2019 den 0.04, AnonymBruker skrev:

Denne var også vakker  (men bladene ligner ikke på planten i ditt bilde ts) Pelargonium tomentosum - peppermint scented pelargonium

pelargonium_tomentosum.jpg

Anonymkode: 5127f...afe

Åh, denne likte jeg! Takk for tipset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...