Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere som synes det er grusomt kjedelig? 

Anonymkode: ef0f8...ba0

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei faktisk ikke. Tror du trenger å endre tenkegangen din litt? Tenkt heller på hvor bra det er for deg og kroppen din.

Det er viktig å finne en type trening man liker og som man syns er kjekk. Er sikker på at det finnes noe for deg også der ute!

• Liker 3
Skrevet

Ja,trening kan være noe av det kjedeligste jeg vet ,men og noe av det gøyeste, gjelder bare å finne ut hva som passer for deg,så blir det gøyt 🙂

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Om man rekker å tenke over at det er kjedelig så har man for lav intensitet (evt feil sport) 

Anonymkode: 3d7ce...7ca

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig. Jeg trener likevel for helsa sin skyld, men jeg liker det ikke. Har alltid trent, men aldri likt det.. så jeg har egentlig bare godtatt at trening er noe jeg må gjøre på lik linje som oppvasken og tannpusse. "alle" sier de elsker å trene og at de blir rastløse ved opphold, men det har bare ikke skjedd meg. Kan like fjellturer, men det er så tiltak å faktisk komme seg ut på den fjellturen også. Jeg følger meg tråden din, kanskje det kommer noen tips og inspirasjon.

Anonymkode: 5707d...6c7

• Liker 4
Gjest Warrior
Skrevet

Nei det et livet😍💪Skjønner meg ikke på folk som mener det er kjedelig. Hvorfor er det kjedelig? Må være enda mer kjedelig å være lat.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er dørvende drittkjedelig, men må nok til. Det er ikke så gøy å bytte på senga heller, og det er litt lettere å få motivasjonen til å gjøre det siden man faktisk ser resultater ganske fort, men regner med at hvis man klarer å trene ofte nok så må man vel se noe der også.

Anonymkode: 84985...35a

AnonymBruker
Skrevet

Har trent regelmessig i 10 år, og aldri syns det har vært fantastisk gøy. Som regel syns jeg det er hverken eller, og ofte litt kjedelig. Men hvorfor skal alt være så forbanna lystbetont? Syns du det er gøy å gå på jobb hver dag, å vaske huset eller klippe plenen? Man gjør det fordi det ikke er så lurt å la være.

Anonymkode: 9673a...dbc

• Liker 3
Skrevet

Workout is life. But so is donuts.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Flere som synes det er grusomt kjedelig? 

Anonymkode: ef0f8...ba0

Hehe. Ja. Og derfor blir jeg nok aldri fit igjen heller. 

Anonymkode: d1392...ec3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når du finner riktig trening er det ikke kjedelig, men treningsstudio kan bli kjedelig synes jeg. Prøv en idrett du liker.

Anonymkode: be38b...5fa

• Liker 1
Skrevet

Hater ethvert sekund, men det må gjøres, så da blir det gjort 5 ganger i uken.... 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, liker det. Elsker følelsen jeg får mentalt etter å ha løftet flere hundre kg i markløft.

Løfter 3 ganger i uken, det er nok.

Anonymkode: 67d25...4dc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker å trene, spesielt med div. apparater og repetisjoner. Alene. 

Anonymkode: a0a6c...fd2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med "trening"? 

Både dans, kampsport, svømming, løping, ballsport, langrenn, skøyter, vektløfting, aerobic, pilates, crossfit, orientering, gå i fjellet, osv, er trening. Har du virkelig prøvd alt dette, og absolutt alt er kjedelig...?

Jeg driver med flere former for fysisk aktivitet som jeg synes er gøy.

Anonymkode: afd44...baa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Treningssenter er kjedelig. Svømming er gøy. 

Anonymkode: 96cea...c97

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Treningsstudio er kjedelig, løping utendørs er gøy!

Anonymkode: e3f34...f79

AnonymBruker
Skrevet

I perioder hater jeg det, i andre perioder kan jeg telle ned timene til neste treningsøkt.

For meg var styrkeløft det som gjorde at jeg begynte å like trening og ikke minst klare å vedlikeholde treningen. Før det prøvde jeg å jogge utendørs eller på mølle, fjellturer, sykkelturer, spinningtimer, zumba, svømming, diverse øvelser på stuegulvet, kuke rundt på treningssenter. Jeg kunne synes at de treningsformene ga meg noe i korte perioder, men som oftest var det et stort ork og var kjedelig.

Tingen med styrkeløft (for meg) er at det er så målbart. Det er moro når jeg kan gjøre én eksta repetisjon, et ekstra sett, eller legge på et par kilo ekstra, fra uke til uke. Det er moro å få til nye øvelser. Det gir en (stor) mestringsfølelse å kunne øke vekter/reps/sett, selv om det ikke nødvendigvis er store forskjeller fra uke til uke eller måned til måned. Jeg fant mye mer glede i å f.eks gå fra å knebøye 60 kg x 5 reps x 5 sett forrige uke, til 60 x 5 x 6 neste uke --- enn å jogge ett ekstra minutt enn forrige løpeøkt. :)  Og f.eks ble zumba for kjedelig for meg i lengden, jeg er klumsete av natur og følte ikke at jeg mestret det noe særlig. Trente det mest fordi ei venninne dro meg med, og fordi det var lettere å bli med henne enn å sparke meg ut på en joggetur.

Kort fortalt ble jeg veldig hekta på styrkeløft, meldte meg inn i en klubb etter et års tid, fikk mange nye venner i klubben, og begynte å delta i stevner. Så jeg fikk veldig mye positivt ut av treningen. Og det var lettere å holde meg motivert når jeg var i et godt og sosialt miljø. Men pga. psykiske problemer har treningen vært veldig av og på de siste fire årene, og helt ærlig har jeg funnet svært lite glede i treningen de siste to årene. Så akkurat nå finner jeg det kjedelig og demotiverende, selv når jeg har venner å trene med.

Så mitt tips er å prøve ulike ting, og å sette noen (små) mål. Spør deg selv hva du vil få ut av treningen. Finn ut hva som motiverer deg. Om det er for helsa sin del, gå opp/ned i vekt, bli sterkere, bli raskere, stramme opp kroppen, utfordre deg selv, konkurrere mot deg selv eller mot en venn, osv. Jeg skjønner at det kan være kjedelig og et stort ork selv om man vet at det er positivt for helsa, og selv om man har satt seg noen mål. Men det er viktig å være positiv og å finne en mestringsfølelse. Let etter de små gledene. Variasjon kan være viktig for noen. Personlig har ikke variasjon vært særlig viktig for meg, jeg liker forutsigbarhet og kan fint gjøre de samme øvelsele måned etter måned - det som motiverte meg var som sagt å ha fremgang. Noen liker å ha veddemål og sammenligne seg mot andre - jeg konkurrerer hovedsakelig mot meg selv, og kan finne motivasjon når jeg ser at vennene mine løfter tungt.

For min del har det hjulpet å loggføre alle treningsøkter. Som sagt er styrkeløft veldig målbart så jeg har jo svart på hvitt at jeg har blitt sterkere over tid. Når jeg har hatt lite ork eller vært demotivert, så har jeg dratt frem treningsboka og bladd i den. Ofte finner jeg motivasjon i det. :) Etter at jeg kjøpte en Fitbit har jeg også fulgt litt med på puls, synes f.eks at det er gøy å pushe meg selv og finne ut hvor høy puls jeg kan få når jeg gjør tunge sett. 😂 Jeg har også filmet de tyngste løftene mine, og synes det er gøy å se på knebøyfilmer for fem år siden. 😁

Jeg skrev også en slags treningsdagbok da jeg drev med svømming, ridning, og zumba. Der skrev jeg hovedsakelig ned tankene mine etter hver økt; hva jeg synes var positivt, og hva jeg kunne forbedre. Jeg loggførte ikke "fremgang" (siden det ikke var særlig målbart - kanskje hvis jeg hadde hatt pulsklokke den gangen). Jeg var ingen seriøs svømmer og telte ikke meter, jeg svømte kun på gøy. Som regel motiverte jeg meg med at jeg kunne sitte i badstua etterpå. :P Samt at jeg likte sultfølelsen jeg fikk etter svømmingen. :P Prøvde å tenke positivt selv om jeg egentlig ikke var særlig glad i svømming.

Sorry for et langt og kanskje rotete innlegg. Men jeg heier på dere som prøver å finne en glede i treningen. :)

Anonymkode: 06437...4b5

• Liker 1
Skrevet

Helt enig, når jeg trener så er det som når jeg pusser tenner - jeg gjør det fordi jeg må og det er bra for kroppen, ikke fordi jeg vil.

Skrevet

Hør på en podcast eller noe musikk du liker, så flyr tiden. Hvis du går all in, har du noe du liker ekstra godt, men som du bare hører på mens du trener. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...