Gå til innhold

Gave til bryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart på et bryllup som jeg egentlig ikke hadde lyst til å dra i. Bryllupet er til en «venninne» som jeg ikke ser på som venninnen lengre. Jeg lå med en skade i nesten to måneder og jeg fikk ingen meldinger om hvordan det går og sånn generelt så er hun veldig egoistisk. Hun vil bare snakke om sine problemer og blåser i andre. Jeg har ikke snakket med henne på lenge, men forrige uke så svarte hun på en snap med hjerter. Jeg følte at jeg ble litt kvalm. Greia er at jeg kan ikke melde frafall og skal kjøpe gavekort men jeg vet ikke hvor mye det gavekortet skal være på. Noen ideer? 

Anonymkode: b172d...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor kan du ikke melde frafall? 
Verdi på gavekort kan være fra 200 til 2000 alt etter hvordan økonomi du selv her, og hvor mye du vil gi.

Anonymkode: d235b...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan du ikke melde frafall? 
Verdi på gavekort kan være fra 200 til 2000 alt etter hvordan økonomi du selv her, og hvor mye du vil gi.

Anonymkode: d235b...ffb

Bryllupet er neste uke og svarfristen av forrige måned. Jeg står mellom 500 og 350 men jeg lener egentlig mot 350 pga hvordan hun har vært mot meg.

Anonymkode: b172d...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

350 er helt innafor til en "venninne" tenker jeg.

Anonymkode: 9d1ac...13f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle må gi etter lyst og evne, og jeg synes ikke at 350 kroner er for lite.

Men jeg synes det er smålig å «straffe» folk i deres eget bryllup (selv om de ikke vet om det). Det blir jo veldig falskt å gå i noens bryllup når du egentlig er sure på dem og ikke ønsker å være grei mot dem. Enten går du i bryllupet og gir som du hadde gitt en annen venninne, ellers kan man holde seg hjemme. Bedre å dikte opp en omgangssyke da, tenker jeg. Hvis du vil gi henne en mindre gave enn du egentlig hadde tenkt fordi du er sur på henne - kommer du til å klare å være en fin gjest i bryllupet hennes? Jeg mener, alle er jo der for å feire brudeparet! 

Går man i noens bryllup så legger man slike ting bak seg (eller i hvert fall til siden). Ellers får man holde seg vekk. 

Anonymkode: 37e2a...8cf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle må gi etter lyst og evne, og jeg synes ikke at 350 kroner er for lite.

Men jeg synes det er smålig å «straffe» folk i deres eget bryllup (selv om de ikke vet om det). Det blir jo veldig falskt å gå i noens bryllup når du egentlig er sure på dem og ikke ønsker å være grei mot dem. Enten går du i bryllupet og gir som du hadde gitt en annen venninne, ellers kan man holde seg hjemme. Bedre å dikte opp en omgangssyke da, tenker jeg. Hvis du vil gi henne en mindre gave enn du egentlig hadde tenkt fordi du er sur på henne - kommer du til å klare å være en fin gjest i bryllupet hennes? Jeg mener, alle er jo der for å feire brudeparet! 

Går man i noens bryllup så legger man slike ting bak seg (eller i hvert fall til siden). Ellers får man holde seg vekk. 

Anonymkode: 37e2a...8cf

Jeg følte meg tvunget å gå fordi hun blir rett og slett sint når noen sier nei eller ikke bryr seg om henne. Hun må alltid være den som skal ha all oppmerksomhet. En felles venninne kjøpte seg enebolig i fjor og hun har aldri vært på besøk og hun bor bare 10 min unna med bil (hun har bil) og hun har heller ikke vært å besøk venninnen vår og hilst på babyen selv om hun bor 10 min unna. Venninnen vår skal være forlover. Bruden har snakket stygt om venninnen vår til meg og at hun ønsker å kutte henne ut men så plutselig å trengte hun en forlover. Jeg sa til henne at jeg ikke har lyst til å blande meg borti. Jeg ble ikke spurt om jeg ville være brudepike fordi hun bare antok at jeg skulle være brudepike. Jeg hadde ikke lyst til å være brudepike så jeg sa det rett ut.

Anonymkode: b172d...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg følte meg tvunget å gå fordi hun blir rett og slett sint når noen sier nei eller ikke bryr seg om henne. Hun må alltid være den som skal ha all oppmerksomhet. En felles venninne kjøpte seg enebolig i fjor og hun har aldri vært på besøk og hun bor bare 10 min unna med bil (hun har bil) og hun har heller ikke vært å besøk venninnen vår og hilst på babyen selv om hun bor 10 min unna. Venninnen vår skal være forlover. Bruden har snakket stygt om venninnen vår til meg og at hun ønsker å kutte henne ut men så plutselig å trengte hun en forlover. Jeg sa til henne at jeg ikke har lyst til å blande meg borti. Jeg ble ikke spurt om jeg ville være brudepike fordi hun bare antok at jeg skulle være brudepike. Jeg hadde ikke lyst til å være brudepike så jeg sa det rett ut.

Anonymkode: b172d...c76

Men hvis hun er en dårlig venninne, så kutter du henne ut. 

Alternativet er å legge all irritasjon til side, i hvert fall denne dagen. Å gå å «se stygt på bruden» er ikke greit. Du har jo ikke noe pent å si om henne.

Anonymkode: 37e2a...8cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis hun er en dårlig venninne, så kutter du henne ut. 

Alternativet er å legge all irritasjon til side, i hvert fall denne dagen. Å gå å «se stygt på bruden» er ikke greit. Du har jo ikke noe pent å si om henne.

Anonymkode: 37e2a...8cf

Jeg har jo ikke tenk til å se stygt på bruden og jeg vet hvordan man skal oppføre seg. Det er faktisk flere som har snakket dårlig om bruden. Vår felles venninne som skal være forlover har også begynte å snakke dårlig om henne og vurderer å kutte henne ut etter bryllupet. Jeg har egentlig null kontakt med bruden, så jeg har begynt å kutte henne ut sånn gradevis. 

Denne tråden handler ikke om jeg skal gå eller ikke men om HVOR MYE gavekortet skal være på.

Anonymkode: b172d...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gavekort på;

Kitchn

Vinmonopolet

Restaurant

Blomsterbutikk

 

Anonymkode: 508b2...719

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jo ikke tenk til å se stygt på bruden og jeg vet hvordan man skal oppføre seg. Det er faktisk flere som har snakket dårlig om bruden. Vår felles venninne som skal være forlover har også begynte å snakke dårlig om henne og vurderer å kutte henne ut etter bryllupet. Jeg har egentlig null kontakt med bruden, så jeg har begynt å kutte henne ut sånn gradevis. 

Denne tråden handler ikke om jeg skal gå eller ikke men om HVOR MYE gavekortet skal være på.

Anonymkode: b172d...c76

Jeg synes deg skal være på så mye du hadde gitt en venninne du faktisk liker. Siden du nå skal gå i bryllupet hennes og late som du liker henne. 

Anonymkode: 37e2a...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...