Gå til innhold

Netting rundt soveromsvindu?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For noen uker siden flyttet jeg inn i en kjellerleilighet. Soverommet er innerst i leiligheten og er altså da delvis under bakken. Der er et vindu (som er stort nok og godkjent som rømningsvei), men vinduet er på bakkenivå. Rett utenfor vinduet er det en trapp. Jeg har sett både edderkopper og store biller i trappa, og jeg er litt bekymra for at det også kan komme inn mus eller andre dyr. Er jo bare å spasere rett inn. 

Jeg tenkte at dette kom ikke til å bli noe problem, for luften kjennes grei ut der siden der er sånn luftuttak på veggen og rommet er alltid kaldt, så er ikke behov for å lufte i den forstand. MEN jeg sliter på natta... Våkner ofte, ca. hver tredje time. Jeg har alltid brukt å sove med vinduet åpent. Jeg er litt paranoid for å ha vinduet åpent hele tiden ettersom det som sagt er på bakkeplan, dette er et fint og rolig byggefelt men likevel. 

Noen som har råd og tips? Har ikke vært borti denne problemstillingen før så vet ikke helt hva jeg kan gjøre. Finnes der noe jeg kan legge rundt vinduet eller feste på utsiden av vinduet i form av netting eller den slags? Har kjøpt meg en plante som renser luften men tror ikke det hjelper så mye, må rett og slett ha frisk luft tror jeg. Jeg er også avhengig av nesespray og vanligvis våkner jeg 1 gang i løpet av natten fordi jeg er tett og må ha nesespray, men jeg er tett hver gang jeg våkner nå, som er kanskje 2-3 ganger i løpet av natta. 

Anonymkode: 18ba7...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, Melis123 skrev:

Jeg er redd for edderkopper og det stedet jeg bodde før, hadde soveromsvindu på bakkeplan. Jeg kjøpte myk myggnetting på Maxbo som man festet med borrelås rundt vinduet. Holder iallefall insekter ute, men om det stopper større dyr aner jeg ikke. 

https://www.maxbo.no/insektsnett-vindu-1-3mx1-3m-gra-p688234

Takk for svar. Tviler på at f.eks katter vil prøve å komme seg inn men tenker spesifikt på mus, en slik netting bør jo hindre de også? Vet ikke om de gidder prøve å komme seg gjennom? 

Anonymkode: 18ba7...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Tviler på at f.eks katter vil prøve å komme seg inn men tenker spesifikt på mus, en slik netting bør jo hindre de også? Vet ikke om de gidder prøve å komme seg gjennom? 

Anonymkode: 18ba7...4a9

Det kommer nok helt an på hvor interessert de er i å komme seg inn. Nettingen klarer nok ikke stå imot tennene deres så alt for lenge. 

Er det kanskje mulig å få laget en ramme med metallnetting tilpasset karmen? Da skal de nok slite litt mer. 

Anonymkode: e8e45...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil musa inn, så kommer musa inn. Når det går mot kaldere tider bør du kun lufte under oppsyn, eller sikre vinduet tilstrekkelig. Men nå som insekter er det mest aktuelle, holder det med netting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...