Gå til innhold

Hvorfor er selvtillit så viktig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det så viktig for kvinner flest at menn har høy selvtillit?

Vil det ikke være massevis av bra menn som ikke blir aktuelle kun fordi de ikke har høy selvtillit, er det virkelig så utrolig viktig?

Anonymkode: 2dc8b...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært sammen med en sånn da jeg var tenåring og dum som ikke hadde noe tro på seg selv og ikke tålte noe som helst av motgang. Aldri igjen sier jeg bare. 

Det er nok viktig for de fleste menn at kvinner har selvtillit også. Det er tiltrekkende av åpenbare grunner. 

Anonymkode: 9cdb3...7df

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok viktig for de fleste menn at kvinner har selvtillit også. Det er tiltrekkende av åpenbare grunner. 

Anonymkode: 9cdb3...7df

Wonderful: Men Feel More Anxious When Dating Sexually Confident Women, Says Study

https://stylecaster.com/men-anxiety-sexually-confident-women-study/

Anonymkode: 28141...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke interessert i å være "mamma" for en voksen mann og veilede han gjennom livet. Jeg trenger en likeverdig partner. 

Anonymkode: 9e84e...805

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ikke ha selvtillit er koblet sammen med å ikke ha gode verdier, ambisjoner, framtidsplaner, osv. Med andre ord en taper som lett kan bli tråkket på. Og jeg snakker av erfaring, jeg har ingen selvtillit.

Anonymkode: ae97f...ce5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig slitsomt. Jeg vil ikke ta alle avgjørelser, aldri møte motstand og oppleve at alt tolkes i verste mening.

Anonymkode: a1b3b...ba6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det kommer ann på, det som er veldig slitsomt er en usikker partner som konstant trenger bekreftelse - enten det er kvinne eller mann, det blir fort litt klamt og kveldene å skulle hele tiden ta ansvar for at den andre føler seg vel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Carrot said:

det kommer ann på, det som er veldig slitsomt er en usikker partner som konstant trenger bekreftelse - enten det er kvinne eller mann, det blir fort litt klamt og kveldene å skulle hele tiden ta ansvar for at den andre føler seg vel.

Exactly. Det blir akkurat som om du passer på et barn - utrolig slitsomt.

Anonymkode: ae97f...ce5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ulike grader av dårlig selvtillit, men jeg orker ikke være sammen med noen som trenger mye bekreftelse, eller som ikke kan ta egne avgjørelser. 
Men så er det også ulike grader av god selvtillit, en mann som tror han er guds gave til verden er ikke spesielt attraktivt det heller. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann med selvtillit er en som tør å prøve det meste uten å bry seg om han feiler, ser dum ut eller ikke skal være god i det. En som kan le av seg selv, og le med deg når du er den som feiler. Han kan møte folk i døra i jobbebukse og bustete hår, og også se amazing ut i dress og kose seg med selskapet. 

Når vi sier selvtillit så menes det IKKE en som syns han er best, flinkest, mest sexy etc. Det menes bare at han går gjennom livet uten tvil og konstant behov for bekreftelse og trøst.

 

Anonymkode: e67c2...883

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi mennesker uten selvtillit er slitsomme å forholde seg til. Med selvtillit mener jeg at de er trygge på seg selv og ikke trenger bekreftelse eller er engstelig for hva alle andre skal tenke om dem. Eksen min hadde lav selvfølelse og selvtillit og hadde alltid et stort behov for å vise hvor smart/flink/kul han var, og det ble etterhvert veldig slitsomt siden jeg så at den personen han prøvde å være ikke var den han var. Mennesker som er redde for hva alle andre tenker har dessuten lett for å bli veldig selvopptatte mennesker som tror de er hele jordas midtpunkt glemmer at folk flest bryr seg mest om seg selv og sitt, ikke på hvordan denne ene usikre personen er. Og sexlivet ble så som så fordi han la på seg og ikke likte kroppen sin (jeg brydde meg ikke om de ekstra kiloene).

Min nåværende kjæreste er skikkelig trygg på seg selv og har ikke behov for å fremstå som noe annet enn han er, og det er veldig deilig. Han bryr seg ikke om hva andre tenker om ham, og tviler ikke på seg selv og sin verdi. Det er mye enklere å forholde seg til.

Anonymkode: 15441...791

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg personlig er det viktig fordi jeg to ganger har oppdratt en usikker mann og blitt dumpet da de fant ut at de hadde andre muligheter enn meg. Jeg tiltrekkes ikke av selvtillit underbevisst, men går for det bevisst. Av erfaring.

Underbevisstheten min tiltrekkes av den litt usikre, underfundige, finner-ikke-sin-plass-i-verden-typen. Det vil nok alltid være der. Men aldri mer om jeg går inn i et forhold med én.

Anonymkode: 2a20e...cae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For meg personlig er det viktig fordi jeg to ganger har oppdratt en usikker mann og blitt dumpet da de fant ut at de hadde andre muligheter enn meg. Jeg tiltrekkes ikke av selvtillit underbevisst, men går for det bevisst. Av erfaring.

Underbevisstheten min tiltrekkes av den litt usikre, underfundige, finner-ikke-sin-plass-i-verden-typen. Det vil nok alltid være der. Men aldri mer om jeg går inn i et forhold med én.

Anonymkode: 2a20e...cae

"Oppdratt" ble veldig feil merker jeg. Men gjorde dem trygge og ga dem dametrening. Laget en tråd om det her om dagen.

Anonymkode: 2a20e...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En mann med selvtillit er en som tør å prøve det meste uten å bry seg om han feiler, ser dum ut eller ikke skal være god i det. En som kan le av seg selv, og le med deg når du er den som feiler. Han kan møte folk i døra i jobbebukse og bustete hår, og også se amazing ut i dress og kose seg med selskapet. 

Når vi sier selvtillit så menes det IKKE en som syns han er best, flinkest, mest sexy etc. Det menes bare at han går gjennom livet uten tvil og konstant behov for bekreftelse og trøst.

 

Anonymkode: e67c2...883

Dette 👏🏼

Anonymkode: d3fca...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For meg personlig er det viktig fordi jeg to ganger har oppdratt en usikker mann og blitt dumpet da de fant ut at de hadde andre muligheter enn meg. Jeg tiltrekkes ikke av selvtillit underbevisst, men går for det bevisst. Av erfaring.

Underbevisstheten min tiltrekkes av den litt usikre, underfundige, finner-ikke-sin-plass-i-verden-typen. Det vil nok alltid være der. Men aldri mer om jeg går inn i et forhold med én.

Anonymkode: 2a20e...cae

Menn som sier tilsvarende om kvinner får høre at de er bitre. Det er jo du også.

Spørsmålet er om det er så negativt som det fremstilles som? Du har gjort deg noen erfaringer. Det har vært vondt. Å bli utnyttet er en god grunn til bitterhet.

Problemet er ikke bitterheten, problemet er at du har mistet håpet. Jeg håper (heh, ikke ment å være en vits på noen måte) at du finner igjen håpet.

Husk på karma, jeg har sett flere enn nok som har behandlet andre dårlig, bli bitt av karma selv (jeg tenker da på de to du har vært sammen med, jeg sikter ikke til deg).

Anonymkode: 28141...dfa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn som sier tilsvarende om kvinner får høre at de er bitre. Det er jo du også.

Spørsmålet er om det er så negativt som det fremstilles som? Du har gjort deg noen erfaringer. Det har vært vondt. Å bli utnyttet er en god grunn til bitterhet.

Problemet er ikke bitterheten, problemet er at du har mistet håpet. Jeg håper (heh, ikke ment å være en vits på noen måte) at du finner igjen håpet.

Husk på karma, jeg har sett flere enn nok som har behandlet andre dårlig, bli bitt av karma selv (jeg tenker da på de to du har vært sammen med, jeg sikter ikke til deg).

Anonymkode: 28141...dfa

Selvfølgelig er jeg bitter, men det går over :) Ikke lenge siden bruddet.

Tror ikke på karma, men takk for omtanken :)

Anonymkode: 2a20e...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er jeg bitter, men det går over :) Ikke lenge siden bruddet.

Tror ikke på karma, men takk for omtanken :)

Anonymkode: 2a20e...cae

Nei altså, karma er rent teknisk det å bli født igjen som noe som skal lære en et eller annet for at en skal kunne oppnå nirvana. Hvis vi skal prate om tro. Men jeg tenker på karma, som i, som regel en konsekvens av ens egen oppførsel mot andre.

Anonymkode: 28141...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gjelder både kvinner og menn. 

Anonymkode: 75256...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Wonderful: Men Feel More Anxious When Dating Sexually Confident Women, Says Study

https://stylecaster.com/men-anxiety-sexually-confident-women-study/

Anonymkode: 28141...dfa

Hva hadde denne artikkelen med dette temaet å gjøre? Denne artikkelen handler om sex og ikke om kvinner med selvtillit. 

Anonymkode: 9cdb3...7df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FirstNameLastName

Det er slitsomt å føle at man er støttekontakt til den man date'r. Noen som er tafatt, stakkarslig og innadvendt/mutt krever rett og slett energi. De fleste vil spare omsorgsevnene sine til evt barn eller kjæledyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...