meta Skrevet 31. august 2002 #1 Del Skrevet 31. august 2002 Hei Nå fant jeg ut at jeg også skal lage min lille dagbok.. I dag er det 244 dager igjen til vi gifter oss, så vi har GOOOOOD tid til å planlegge og glede oss :D Litt om oss: Jeg er 24 år (25 når vi gifter oss). Hallstein er 27 år (28 når vi gifter oss). Vi møttes på swingkurs på skolen (Høgskolen i Bergen der han studerte til dataingeniør og jeg studerte økonomi og administrasjon. Senere har jeg tatt logistikk og engelsk grunnfag og han er nå nettopp ferdig sivilingeniør IKT) i begynnelsen av 1998. Men vi ble ikke sammen før i mai fordi begge hadde kjærester når vi traff hverandre. Hallstein "popped the question" 27.oktober 2001 og vi brukte omtrent en og en halv måned før vi fant ringer vi begge er fornøyd med. Ringene våre er halvt hvitt gull og halvt gult gull. De ser litt finere ut enn på bildet, men.. http://www.niessing.com/html/circulardivision.html Vi har ordnet ganske mye til bryllupet allerede. ~ bestilt kirke (Mariakirken i Bergen) ~ bestilt lokale til festen (Kommandantboligen på Gravdal) ~ bestilt fotograf ~ bestilt frisør til meg ~ bestilt og hatt samtale med toastmaster (vi leier inn en proff) ~ ordnet med solist til kirken ~ ordnet med musikk til festen (toastmasteren er musiker og skal være toastmaster, solist i kirken og spille litt under festen (tror vi kombinerer med litt mp3 også)) ~ ordnet forlovere til oss begge (min bestevenninne og hans bror) ~ kjøpt kjole, sko, slør, strømper og diadem (send meg en PM så kan du få linken til kjolen 8) ~ tror jeg har bestemt meg for brudebukett ~ jeg har laget invitasjoner og bordkort, mangler bare å skrive på de. ~ vi har kjøpt engangskameraer og jeg har laget nytt "trekk" til de. ~ har kjøpt stativ til bryllupskaken som mamma og jeg skal lage selv ~ ordnet med noen som kan filme vielsen ~ bestemt gjesteliste. Er selvfølgelig klar over at det kan komme noen endringer etterhvert.... ~ Hallstein har begynt å lage hjemmeside ~ bestemt at vi skal danse cha cha cha istedenfor bryllupsvals og begynt å tørrtrene i det små Så alt i alt tror jeg at vi har rimelig god kontroll Det er vel egentlig litt tilfeldig at vi har kommet så langt i planleggingen. Kommandantboligen, der vi skal ha festen, er veldig populær og når vi kikket på lokaler i februar, var den allerede leid ut den dagen vi egentlig ville gifte oss (31.mai). Jeg fikk litt sånn småpanikk da og stresset vel kanskje litt med å få flere ting på plass sånn at det skal bli sånn som vi ønsker. Og når jeg først hadde begynt planleggingen kunne jeg jo bare fortsette Siden vi har såpass mye klart allerede, kommer jeg nok ikke til å oppdatere denne siden så ofte, men jeg skal forsøke å endre den når det skjer noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 5. september 2002 Forfatter #2 Del Skrevet 5. september 2002 Hei Nå sitter jeg her og er SÅ spent.. I helgen skal vi til Hønefoss der jeg kommer fra og der brudekjolen min er kjøpt. Mamma og pappa hentet kjolen og den har hengt der et par uker. Sløret hadde jeg ikke når kjolen ble kjøpt (bestilte sløret over internet fra USA), så kjolen og sløret er ikke prøvd sammen. Så i helgen skal jeg endelig prøve kjole, sko, slør og diadem sammen. Jeg gleder meg som en unge til julaften (eller egentlig som meg til julaften ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 5. september 2002 #3 Del Skrevet 5. september 2002 Artig at dere skal danse cha-cah-ca i stede for vals. Vi spøkte nemlig med å gjøre det fordi vi fikk den bedre til en engelsk vals da vi gikk på kurs. Du vet, den berømte Bryllups-cha-cha-cha'en Tror nok vi kommer til å danse vals uansett, men jeg ønsker dere lykke til med denne spenstige vrien! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 10. september 2002 Forfatter #4 Del Skrevet 10. september 2002 Ja da er jeg tilbake fra Hønefoss. Fikk prøvd kjolen to ganger (måtte jo se hvordan den så ut både i kveldslys og dagslys ) og jeg er kjempefornøyd!! Angrer ikke på at jeg kjøpte kjolen. Sløret passet kjempegodt og skoene gikk fint til kjolen også. Så da er jeg nesten klar... Mangler bare å kjøpe litt undertøy og så må kjolen sys litt inn. Bare så trist at det er 235 dager igjen Jaja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 30. oktober 2002 Forfatter #5 Del Skrevet 30. oktober 2002 Hei En stund siden forrige oppdatering nå.. Det er rett og slett fordi det ikke skjer så mye om dagen. Det er jo så lenge til og jeg har jo ordnet ganske så mye. Snakket med min kjære om brudebuketter her en dag og vi var ikke enige, så da sa jeg rett og slett at han kunne få bestemme så var det utav verden. Blir fryktelig spennede å se for han likte ikke så godt "organiserte" buketter, men en som likner mer på markblomster og så er han fargeblind Det blir skikkelig spennende.. Og så har jeg fått kjøpt undertøy :oops: Det er det dyreste undertøyet jeg noen gang kommer til å kjøpe tror jeg.. Huff. Jaja. Det var jo fint da.. Har forresten begynt å bli litt usikker på kjolen min. Har plutselig fått mer lyst på en sånn som sambo vil at jeg skal ha. En Sincerity kjole med rødt korsettliv. Det passer bare ikke så veldig sammen med temaet som er lilla og hvitt... Nei, jeg må bare glemme det. Kjolen min blir sikkert fin når den blir sydd inn på de rette plassene.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 5. november 2002 #6 Del Skrevet 5. november 2002 Også kommandantboligen i Gravdal da!! :o heldiggriser! der er det jo bare såååå vakkert!!! min onkel og tante bor like ved og jeg har drømt om hvordan det hadde vært å feire bryllup der hver gang jeg har gått tur forbi!!...kan tenke meg det koster en hel del!!! men det er det nok verdt!! Lykke til!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 26. november 2002 Forfatter #7 Del Skrevet 26. november 2002 Hei Madden. Joda vi gleder oss enormt til å kunne feire dagen på Kommandantboligen. Var på visninger litt rundt omkring og begge falt bare totalt for Kommandantboligen og da ble det det. Det koster litt, men noe særlig mye mer enn andre steder der man overlater organiseringen til andre, er det ikke.. Det eneste jeg er redd for er at det skal bli for stort og elegant.. Men pytt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady79 Skrevet 26. november 2002 #8 Del Skrevet 26. november 2002 Heissann Meta!! Hvordan går det med planleggingen?? Tror vi er kommet omtrent like langt...he he...vi er to ivrige bruder vi :D har nå oppdatert dagboken min og. Så det er bare til å gå inn å titte....gleder meg til å høre hvordan det går med dere!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 27. november 2002 Forfatter #9 Del Skrevet 27. november 2002 Wee.. I dag har jeg ringt til Kommandatboligen (lokalet vårt) og bestemt klokkeslett og sånt. Så planen for dagen er: Vielse kl 1600, velkomst med champagne og jordbær kl 17 og så går vi til bords kl 1730. Da regner jeg med at vi har masse deilig tid til å snakke med gjestene etter middag og så blir det litt tid mellom middagen og kakene. I dag er det "bare" 156 dager igjen, så det nærmer seg. Når vi begynte å planlegge var det jo over ett og et halvt år igjen.. Regner med at tida går treigt på slutten, det pleier det å gjøre når man gleder seg til noe Ellers skjer det ikke så mye. Syns jeg er ferdig med så mye allerede at jeg vet ikke helt hva mer jeg kan forberede.. Har fortsatt litt problemer med gjestelista. Det er et par venner som vi er litt usikre på hvor gode venner de egentlig er. Problemer er bare at de mer eller mindre tilhører en gjeng der andre blir invitert. Er jo veldig opptatt av at ingen skal bli lei seg.. Dessuten har vi fått et par hint om at de håper å bli invitert. Vanskelig dette her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 12. desember 2002 Forfatter #10 Del Skrevet 12. desember 2002 Neste punkt på planen vår har vært hvordan skal vi få gjestene fra kirken til lokalet? Mange er tilreisende og det er ikke så lett å finne Kommandantboligen sånn på sparket. Vi bestemte oss for å forsøke å leie buss. Ble faktisk gledelig overrasket når vi fikk pristilbud. Vi skal faktisk ikke betale mer enn 1100 kr for en 49 seters buss! Det er jo riktignok ikke så langt, men alt er jo så dyrt i dag. Så da var et punkt til unnagjort. Fikk forresten bekreftelse fra fotografen vår for en liten stund siden også. Det var utrolig morsomt. Føltes så "virkelig" at vi skal gifte oss liksom. Fikk skikkelig sommerfugler i magen og ble lettere ekstatisk.. Gleder meg til julen for da skal vi skrive alle invitasjonene. Er litt engstelig innimellom når det gjelder økonomien da.. Vi har ikke akkurat planlagt et billig bryllup og samboeren er arbeidsledig.. Det hjelper at jeg ble headhuntet til min jobb og ikke betaler husleie eller strøm, men uansett.. Tror jeg bare må bekymre meg om alt, for det er ikke sambo så "flink" til Det ordner seg nok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady79 Skrevet 12. desember 2002 #11 Del Skrevet 12. desember 2002 Heissann Meta!! ja ikke sant det er gøy når en får bekreftelsene på plass....da er det så mye mer virkelig....vi har også fått bekreftelse fra fotograf....kjempegøy!! Vi har ikke gjort så mye bryllupsting i det siste...julen står mye i fokus, og det at jeg holder på å søke meg ny jobb(har jobbet som dagmamma i høst). :D Men vi har fått brudepikekjolene!! De er nydelige!! Gleder meg til å høre hvoran det går med dere fremmover!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 1. januar 2003 Forfatter #12 Del Skrevet 1. januar 2003 Skikkelig letta i dag. Sjekket nettopp sparekontoene våre og nå har vi nok penger til bryllupet!! Har vært så skrekkelig engstelig for det og så ordner det seg altså :D JIPPI :D :D :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady79 Skrevet 2. januar 2003 #13 Del Skrevet 2. januar 2003 Hei!! Så flott da Meta!! :D :D Det er så godt når økonomien stemmer!! Vi har kjøpt inn endel allerede, slik at vi ikke får en "sjokksum" når alt skal betales samtidig. Gleder meg til å høre mer fra deg i fremtiden. Nå er "vårt" år kommet!!! ENDELIG!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 8. februar 2003 Forfatter #14 Del Skrevet 8. februar 2003 Vi har ikke bodd i Bergen det siste halve året og heller ikke bodd i nærheten av hverandre. Jeg på Sørlandet og han på Stord. Det har vært skikkelig stusselig og jeg har vært mer deppa i høst enn jeg har vært i hele mitt liv tilsammen.. Men nå er vi endelig sammen igjen og det er bare SÅÅÅÅ deilig! Jeg har stressa litt med at vi ikke har funnet klær til min kjære. Han er ganske høy (192 cm) og det er vanskelig å finne bukser til vanlig, så jeg så for meg et lite problem med brudgomsutstyr, men det var jo ikke vanskelig i det hele tatt. Må til og med sy opp buksen!! Han ble bare så veldig fin. Skal ha lang svart og koksgrå stripete jakke og sort bukse, grå vest med sølvtråder som passer til kjolelivet mitt (som er i svakt sølvfarget brokade) og sånn tørkleting. Gleder meg til å se han på "ordentil" i mai :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMSP Skrevet 26. februar 2003 #15 Del Skrevet 26. februar 2003 Hei hei begge to. Hvordan står det til Er alt i boks. Det ser jo nesten slik ut da. Her går ting fremover. Om 2 uker er vi i Hamburg. Gi gjerne en lyd fra deg Kos dere uansett. Husk å slappe av og nyte dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 26. februar 2003 #16 Del Skrevet 26. februar 2003 Hei Meta! Tenkte jeg skulle snoke litt blandt brudene.... Bor dere ikke sammen altså ? Det var synd da :cry: Men dere skal flytte sammen igjen til bryllupet vel ? Uff, jeg unner dere virkelig å bo nær hverandre igjen. Det er sårt å være langt vekke fra hverandre. Selv om det evt. bare er for en stund. Tenker du gleder deg! Det er moro å høre om planlegging og tanker under forberedelsene. Kos deg sålenge! Håper dere får en kjempefin dag :-D Klemmer fra Diva :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 26. februar 2003 Forfatter #17 Del Skrevet 26. februar 2003 Takk for koselige hilsner HMSP og Diva :D Joda Diva, til vanlig bor vi sammen, det var bare det at jeg ble headhuntet til en godt betalt konsulentjobb på Sørlandet og i dagens arbeidsmarked hadde vi ikke råd til å si nei.. Men nå har vi endelig kommet oss sammen igjen. Vi har bodd sammen siden fredag :D Det er kjempedeilig og på mandag flytter vi inn i ny leilighet. Vi skal bare leie foreløpig, men det skal bli deilig uansett :D Bryllupet ligger litt på is nå. Jeg vet rett og slett ikke hva vi skal gjøre. Føler at jeg har god kontroll på det meste egentlig. Så nå blir jeg nesten stressa av å ikke forberede Alle sier at det er så mye å gjøre på slutten, men jeg vet ikke jeg... Vi har begynt å få inn litt svar på invitasjonene også. Foreløpig er det bare en gammel tante som har meldt avbud, men vi hadde ikke forventet at hun skulle komme uansett. Inviterte henne mest for at hun skulle bli glad og det ble hun :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 6. mars 2003 #18 Del Skrevet 6. mars 2003 Hei meta ! Hvordan går det med bryllupsforberedelser ? Håper alt går i deres favør fortiden da. Håper alle svarer på invitasjoner o.l. i tide : - ) Tenker det er flott å bo sammen igjen :D Jeg unner ikke noen samboende par å bo fra hverandre, var selv i avstandsforhold i begynnelsen av forholdet vårt, Oslo og Grimstad,- så ble det Oslo og Skien ,- litt nærmere, og nå bor vi heldigvis sammen :D Håper dere har jobb / studier å holde på med begge to da. Det er så håpløst i arbeidsmarkedet fordien : ( Lykke til videre med alt :D Klem, Diva Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 15. mars 2003 Forfatter #19 Del Skrevet 15. mars 2003 Hei Diva. Vi har nettopp flyttet og venter på ADSL så derfor har jeg ikke tilgang til nettet om dagen.. Så beklager sent svar.. Det er skikkelig deilig å bo sammen igjen! Vi flyttet inn i ny leilighet for halvannen uke siden, så nå har bryllupsforberedelsene vært litt på hold. Men vi hadde besøk av viseverten vår to kvelder forrige uke og da viste det seg at det var mye vi ikke har tenkt på ja. Men det er deilig å jobbe med en proff, så han har masse ideer og inspirerer til nye ideer fra vår side også, så dette tror jeg blir skikkelig bra Gleder meg bare enda mer til bryllupet nå! Dessverre er jeg arbeidsledig nå og har vært det i en måned. Men Hallstein har jobb, så det går bra. Men jeg tviler på at jeg har tålmodighet til å være det lenge. Er nok litt karrierekvinne Håper det ordner seg til slutt.. Jeg har hørt at det ordner seg for snille jenter og da MÅÅ det jo ordne seg for meg :D Stor klem fra Meta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 29. mars 2003 Forfatter #20 Del Skrevet 29. mars 2003 Hei igjen. Nå har vi nettopp vært i blomsterbutikken og bestilt brudebukett og brystbuketter. Damen i blomsterbutikken var veldig koselig og brukte masse tid på oss. Tror det blir veldig bra og at vi får det vi ønsker oss. Ikke ble det dyrt heller. Vi må betale maks 2000 kr for brudebukett og 5 brystbuketter og så leverer de alt hos frisøren. Det ble vi veldig fornøyd med. Vi er enige om at det tross alt bare er en blomst, så vi gidder ikke betale mange tusen kroner. Sikkert like greit, for jeg var i parfymeriet for å kjøpe leppestift og pudder og når jeg var ferdig, hadde jeg betalt nesten 700 kr for de to tingene.. Jaja. Da blir jeg så fin så I går bestilte jeg prøvetime hos frisøren også. Skal ha prøvetimen lørdagen før bryllupet fordi jeg tenkte ikke på å ta med meg sløret som ligger hos foreldrene mine på andre siden av landet sist jeg var der.. Mamma og pappa kommer en uke før bryllupet for å være sammen med oss og for å hjelpe med de siste forberedelsene og lage bryllupskaken. Gleder meg til de kommer. De er fosterforeldre til min lille nevø, så han kommer også. Han er snart 18 måneder og det er trist å ikke treffe han oftere enn det jeg gjør. Men jeg snakker ofte med han i telefonen og han hyler når han ikke får lov til å snakke med "Tanta" mer. Det er moro å være tante :D Lurer på hvordan han kommer til å oppføre seg i kirken.. Nå er det faktisk bare 34 dager igjen til vi gifter oss. Det er så rart.. Gleder meg enormt til bryllupet, men jeg gruer meg nesten til det er over. Hva skal jeg planlegge da liksom.. Vi har ikke råd til å reise på bryllupsreise, så vi fant ut at vi kanskje kan ta en tur til neste år isteden. Til 1. års bryllupsdagen. Kanskje jeg får planlegge det etter bryllupet da.. Tror forresten svigermoren min avslørte en hemmelighet hun ikke skulle gjort.. Jeg blir 25 år på fredag og i går bestemte jeg meg for å ha jentefest på lørdag. Når jeg fortalte det sa svigermoren min: "Men det vet jeg, jeg er nok mer innformert enn deg.." Så da blir det kanskje utdrikningslag neste helg istedenfor bursdag.. Lurer litt på hva jeg skal gjøre.. Hadde tenkt til å lage kyllingsalat og kaker. Men det trenger jeg jo ikke gjøre om det blir utdrikningslag... Nei, nå vil jeg hjem. Må lage litt mat etterhvert. I dag blir det kos, rødvin til sambo og hvitvin til meg og så skal vi se litt på bordplasseringen. Det er ihvertfall ikke så lett... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå