Jea85 Skrevet 19. juli 2019 #1 Skrevet 19. juli 2019 Hei, jeg var så heldig å bli fridd til men tror jeg skulle hatt ringen en størrelse større. Ringte Thune hvor den ble kjøpt å de kunne forstørre den men da må jeg leverer den fra meg i 1-2 uker! Det har jeg jo absolutt ikke lyst til. Noen som har noe erfaring med et sted som gjør dette raskere? 😇🤞🏻
Belima Skrevet 19. juli 2019 #2 Skrevet 19. juli 2019 Det må du nok finne deg i at det tar 1-2 uker. Der tror jeg ikke dere må betale noe for det heller. Ingen firmaer har mulighet til å gjøre det på dagen. Mange som kjøper smykker og ikke alle har flaks. Noen ringer kan rett og slett ikke tas ut, men må bestilles i ny str. Spesielt ringer med stener. Husk også at det er ferietid nå og at ting kan ta lenger tid. Personlig hadde jeg ikke overlatt en ny ring til andre steder enn der den er kjøpt. Du overlever vel et par uker uten ringen? 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #3 Skrevet 19. juli 2019 1-2 uker er rask levering. Og det er bedre å få det gjort skikkelig enn hastverksarbeid Anonymkode: 4694d...72e 1
skruf Skrevet 19. juli 2019 #4 Skrevet 19. juli 2019 Tror det beste er å levere den inn der den er kjøpt, selv om det innebærer ei lita stund uten ring. Jeg har ikke fått en ring forstørret, men har måtte tatt inn gifteringen min da den ble for stor. Gikk da ei stund uten giftering, var veldig uvant og følte meg skikkelig naken. Er vant med å gå uten ringer på jobb, men noe helt annet å gå uten gifteringen 24/7 Ikke alle ringer kan forandres heller; jeg har en gullring med emaljemotiv på, den kan ikke taes inn eller blokkes ut pga emaljen vil bli ødelagt. Men, hvis ringen er ubrukt og ikke inngravert så kanskje den kan byttes i en annen størrelse der den er kjøpt? Det antar jeg går kjappere selv om den må sendes inn/tiden postgangen tar, kontra å forstørre den
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #5 Skrevet 19. juli 2019 Jeg måtte ta inn min, og gullsmeden gjorde det på dagen. Tok et par timer. Men det var en lokal gullsmed i Trondheim, er verdt å ringe litt rundt kanskje? Jeg var sikkert heldig og kom en dag han hadde lite å gjøre 😊 Anonymkode: 7185f...fbc
Belima Skrevet 20. juli 2019 #6 Skrevet 20. juli 2019 Lurer ofte på hvor det blir av TS. Her bruker andre sin tid og TS blir bare borte fra tråden. Ber jeg om hjelp her inne, så avslutter jeg alltid med: Takk for hjelpen. Tar ikke lang tid å gjøre det. 2
Anim92 Skrevet 20. juli 2019 #7 Skrevet 20. juli 2019 5 timer siden, Belima skrev: Lurer ofte på hvor det blir av TS. Her bruker andre sin tid og TS blir bare borte fra tråden. Ber jeg om hjelp her inne, så avslutter jeg alltid med: Takk for hjelpen. Tar ikke lang tid å gjøre det. Kan jo hende TS har andre tingå gjøre enn å sjekke KG hver eneste dag?
Belima Skrevet 20. juli 2019 #8 Skrevet 20. juli 2019 3 timer siden, Anim92 skrev: Kan jo hende TS har andre tingå gjøre enn å sjekke KG hver eneste dag? Ja det kan nok hende TS som alle andre, men personlig trodde jeg at hvis noen lurer på/ber om hjelp til spesifikke saker, så er de vel intr i hva andre svarer/mener. Hvis ikke, så spør en vel ikke inne på et forum.
Anim92 Skrevet 20. juli 2019 #9 Skrevet 20. juli 2019 1 time siden, Belima skrev: Ja det kan nok hende TS som alle andre, men personlig trodde jeg at hvis noen lurer på/ber om hjelp til spesifikke saker, så er de vel intr i hva andre svarer/mener. Hvis ikke, så spør en vel ikke inne på et forum. Vel, selv har jeg spurt om ting, for så å reise på tur i helga, og deretter sjekket om jeg har fått svar. Hadde skjønt deg om TS spurte om noe som hastet...
Belima Skrevet 20. juli 2019 #10 Skrevet 20. juli 2019 TS får det til å virke som det haster da hun ikke vil gå uten ringen i 1-2 uker. Hvor ofte har kanskje også du svart på et innlegg, hvor TS forsvinner helt ut av bildet. Det skjer ofte her inne etter det jeg leser av kommentarer fra andre som svarer. Det skal ikke så mye anstrengelser fra vår side når vi er TS, å gi en tilbakemelding til de som tok seg tid til å hjelpe oss. Hadde ikke regnet med en diskusjon rundt dette, var ment som en påminnelse til oss som bruker Kvinneguiden om å huske på at de som svarer oss også bruker sin tid.
snoren Skrevet 20. juli 2019 #11 Skrevet 20. juli 2019 Hvorfor er det så krise å levere ringen inn i 2-3 uker når du får den tilbake likevel? Dere er ikke mindre forlovet selvom ringen din er på Reperasjon? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå