Gå til innhold

Lettelse etter dødsfall?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En person tok sitt eget liv. Ektefellen hadde stor sorg. Samtidig som det kjentes som en lettelse.. er det normalt? 

Anonymkode: 4854c...bdc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. All min angst som var knyttet til et familiemedlem forsvant i det øyeblikket vedkommende døde. Sorgen er enorm, men nå slipper jeg i det minste angsten. 

Anonymkode: aec8b...aec

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En helt normal følelse, når man i lang tid har vært i fullt beredskap hver gang personen ikke tar telefonen ved første ring, ikke svarer på meldinger, hjertebank når man ser en sykebil/legehelikopter..man blir sliten og trett av å være i beredskap, og hele tiden frykte hva som venter bak neste sving. Helt normalt. 

Har du noen å snakke med?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte lettelse for at en slektning slapp å være syk lenger, men fy for en sorg og savn jeg hadde etter personen også.

Trur det er helt vanlig, spesiellt ved sykdom og alvorligere ulykker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettelse er helt vanlig, selv om det høres rart ut for mange som ikke har kjent på det selv.

Som du ser over er det flere grunner til at man føler lettelse. For mitt vedkommende var det bl.a at min forelder aldri kan plage meg igjen. Jeg har ikke savnet vedkommende.

Anonymkode: cc25b...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan det være ja. Når noen blir veldig krevende å leve med, eller ha nært på i mange år. En må ikke få skyldfølelse, for sorgen er jo stor og en tenker på alt som kunne vært annerledes. Det er fryktelig vondt, men noen ganger blir en som en fange til den stakkars personen. Det er ikke et liv i frihet for å si det sånn. Så man kan bli lettet men samtidig sorgfull. Skyldfølelsen kommer nok iblant uansett, kjenn på den og så legg den bort. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...