Gå til innhold

Hvor langt kan toypuddel gå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter å ha veid frem og tilbake på ulike hunderaser som kan passe meg har jeg kommet frem til at en Toypuddel muligens er aktuell for meg. Men hvor lange turer går de? Noen med erfaring? 

Anonymkode: 964ac...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på hvordan hunden er trent og hva den er vant til :) blir litt som "hvor langt kan et menneske gå". 🙈 Kjenner ei med toypuddel som gikk tur med den opp til Galdhøpiggen nettopp. 

Toypuddler er jo aktive hunder de, ingen grunn til at en puddel ikke skulle gå langt. Noen raser har veldig korte snuter som gjør at de fort blir kortpustet og ikke orker så mye,noen hunder har ugrei anatomi. Pudler er stort sett friske og spreke. Pass opp for patellaluksasjon bare, det er vanlig på småraser :)

Valper skal selvfølgelig ikke gå lange turer, men hvis du vender hunden gradvis til gå å langt så blir det en sprek hund. Akkurat som mennesker. 

Anonymkode: b384c...673

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for kjempefint svar. Har egentlig tenkt på litt større hund, men etter å ha tenkt litt frem og tilbake på hva som passer livssituasjonen min best har jeg havnet mer og mer på de minste pudlene. Det du skriver får meg til å forstå at man ikke skal la seg lure av størrelsen. Tusen takk, nå føler jeg meg enda mer trygg på at dette kan være riktig rase for meg :) 

Anonymkode: 964ac...870

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker said:

Takker for kjempefint svar. Har egentlig tenkt på litt større hund, men etter å ha tenkt litt frem og tilbake på hva som passer livssituasjonen min best har jeg havnet mer og mer på de minste pudlene. Det du skriver får meg til å forstå at man ikke skal la seg lure av størrelsen. Tusen takk, nå føler jeg meg enda mer trygg på at dette kan være riktig rase for meg :) 

Anonymkode: 964ac...870

Så bra! Små hunder er jo praktisk, mange fordeler og like mye kjærlighet og behov for mosjon! :)

 

Pass bare på å være nøye med å velge en sunn og frisk hund fra en seriøs oppdretter :)Små raser er ofte mer utsatt for valpefabrikker, dårlig import og useriøse oppdrettere 😕

Anonymkode: b384c...673

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt poeng! Takker igjen, skal gjøre god research i forkant slik at forutsetningene er høyest for et langt og lykkelig hundeliv ❤️ 

Anonymkode: 964ac...870

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En toypuddel kan gå flere timer i skogen og være med på fjelltur! Supre små hunder, og er utrolig aktive om eier holder dem i god form og gjør dem vant til det. :hjerte:

Anonymkode: f8d6d...92d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Har noen av dere noen tips til gode oppdrettere av toy puddelen?☀️

Anonymkode: 61d7e...9c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...