Gå til innhold

Drømmen om en familie

Neutral90

Anbefalte innlegg

Idapida567 skrev (7 timer siden):

Tenker på deg i dag…. Lykke til på kontroll.

kaffemor skrev (5 timer siden):

Lykke til på kontroll i dag. Tenker på deg❤️

♥️ Takk, dere er så gode.

Hcg på 40-noe tusen som er økende. Embryo som har vokst, men ikke nok. Veldig typisk vår historie med andre ord :( 😭 kjenner jeg er så sliten. 

Gruer meg til kontroll på sykehuset. Regner med jeg er nærmere 9+0 før kontroll og enda lengre før abort. Legen kunne ikke 100% garantere at det ikke er exu, men det tror ikke jeg selv. Jeg tror det "bare" er en "vanlig MA" 😮‍💨

Noen dager er veldig vonde. Type der jeg bare har tankespinn, er slem med meg selv og greier ikke bryte tankerekken. I dag startet slik, så jeg dro tidlig inn til byen og var veldig snill med meg selv. God lunsj, god kaffe, koselige butikker. Jeg visste jo hvordan kontrollen ville ende, derfor gjorde det godt å fylle på tanken forut. Jeg føler ikke jeg har en fastlege jeg kan henvende meg til. Jeg står på venteliste for ny, men har ikke rukket frem på X antall mnd. Føler meg derfor litt alene, men det vet jeg at jeg tenker fordi det begynner å røyne litt på. Vi får se, jeg er obs på symptomer og har vært gjennom vondt før.

💛

• Hjerte 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neutral90 skrev (2 timer siden):

♥️ Takk, dere er så gode.

Hcg på 40-noe tusen som er økende. Embryo som har vokst, men ikke nok. Veldig typisk vår historie med andre ord :( 😭 kjenner jeg er så sliten. 

Gruer meg til kontroll på sykehuset. Regner med jeg er nærmere 9+0 før kontroll og enda lengre før abort. Legen kunne ikke 100% garantere at det ikke er exu, men det tror ikke jeg selv. Jeg tror det "bare" er en "vanlig MA" 😮‍💨

Noen dager er veldig vonde. Type der jeg bare har tankespinn, er slem med meg selv og greier ikke bryte tankerekken. I dag startet slik, så jeg dro tidlig inn til byen og var veldig snill med meg selv. God lunsj, god kaffe, koselige butikker. Jeg visste jo hvordan kontrollen ville ende, derfor gjorde det godt å fylle på tanken forut. Jeg føler ikke jeg har en fastlege jeg kan henvende meg til. Jeg står på venteliste for ny, men har ikke rukket frem på X antall mnd. Føler meg derfor litt alene, men det vet jeg at jeg tenker fordi det begynner å røyne litt på. Vi får se, jeg er obs på symptomer og har vært gjennom vondt før.

💛

Håper det er greit at jeg spør. 

men hvordan i alle dager utelukker de ikke en exu? De ser vel om det ligger i livmor eller ikke? 

Endret av Klink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (8 minutter siden):

Håper det er greit at jeg spør. 

men hvordan i alle dager utelukker de ikke en exu? De ser vel om det ligger i livmor eller ikke? 

Fordi det kan være vanskelig å se akkurat hvor graviditeten sitter. Denne her er langt oppe i ytre kant av livmor, det kan derfor være i overgang eller i starten av eggleder. Forrige gang jeg hadde exu såg de ikke at det var i eggleder. De gjennomførte typ fire fem omganger med cytotec før de gikk til utskrapning, når ingenting kom ut slo de alarm, åpnet meg opp og fant masse blod o buken. Selv når jeg beskrev fryktelige smerter satte ikke legen det i sammenheng med at det ikke var en MA, men en EXU. For å si det slik - hadde jeg ikke opplevd exu før ville ikke legen i dag engang vurdert det som mulig exu, det er grunnet min historie og at embryo sitter høyt inne i (forhåpentligvis) livmor :)

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (4 timer siden):

Fordi det kan være vanskelig å se akkurat hvor graviditeten sitter. Denne her er langt oppe i ytre kant av livmor, det kan derfor være i overgang eller i starten av eggleder. Forrige gang jeg hadde exu såg de ikke at det var i eggleder. De gjennomførte typ fire fem omganger med cytotec før de gikk til utskrapning, når ingenting kom ut slo de alarm, åpnet meg opp og fant masse blod o buken. Selv når jeg beskrev fryktelige smerter satte ikke legen det i sammenheng med at det ikke var en MA, men en EXU. For å si det slik - hadde jeg ikke opplevd exu før ville ikke legen i dag engang vurdert det som mulig exu, det er grunnet min historie og at embryo sitter høyt inne i (forhåpentligvis) livmor :)

Takk for at du klarer å svare. 

Jeg klarer liksom ikke å forestille meg hvordan du har det og det er vanskelig å vite hva man skal si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (15 timer siden):

Takk for at du klarer å svare. 

Jeg klarer liksom ikke å forestille meg hvordan du har det og det er vanskelig å vite hva man skal si. 

♥️ Ikke tenk at noe du har skrevet er gale i alle fall, for det er det ikke :) jeg har vært her før og sorgen er veldig dyp, men ikke sjokket sånn egentlig. Jeg kommer nok over dette også, det mest vanskelige er å lande veien videre. 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

❤️❤️

Skjønner godt at det er vanskelig å lande veien videre, men prøv å tenk at det ikke må landes akkurat nå. Nå er sorgen stor og prøve å bearbeide den verste sorgen først?❤️ Ser jo at du skriver det også, men ja.. ❤️ Tenker masse på deg/dere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kaffemor skrev (6 timer siden):

❤️❤️

Skjønner godt at det er vanskelig å lande veien videre, men prøv å tenk at det ikke må landes akkurat nå. Nå er sorgen stor og prøve å bearbeide den verste sorgen først?❤️ Ser jo at du skriver det også, men ja.. ❤️ Tenker masse på deg/dere. 

💛💛

Nei, du har helt rett. Ca en gang pr dag får jeg angst der jeg føler at alt må bestemmes nå. Men sannheten er jo at uansett om vi skulle vite i morgen som fra klar himmel hva som er riktig for oss, så er det endel uker før kroppen er klar for noe uansett 

Legen i går provoserte meg. Han sa at vi kunne jo prøve sæddonasjon, men da ville barnet vært bare mitt, ikke mannens. Legen husker åpenbart ikke at han har kontrollert meg før fire innsett av donoregg. Jeg kjente jeg ble uvel når han sa det for jeg er så uendelig uenig. I samme vending anbefalte han adopsjon (som om det er aktuelt i Norge i 2024...). I følge hans resonnement så ville det vært...ingen av vårt sitt barn? Men, det er lenge siden jeg skjønte det er lite poeng i å svare tilbake til de man er avhengig av...

Sorry, digresjon 😂

• Hjerte 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (11 minutter siden):

💛💛

Nei, du har helt rett. Ca en gang pr dag får jeg angst der jeg føler at alt må bestemmes nå. Men sannheten er jo at uansett om vi skulle vite i morgen som fra klar himmel hva som er riktig for oss, så er det endel uker før kroppen er klar for noe uansett 

Legen i går provoserte meg. Han sa at vi kunne jo prøve sæddonasjon, men da ville barnet vært bare mitt, ikke mannens. Legen husker åpenbart ikke at han har kontrollert meg før fire innsett av donoregg. Jeg kjente jeg ble uvel når han sa det for jeg er så uendelig uenig. I samme vending anbefalte han adopsjon (som om det er aktuelt i Norge i 2024...). I følge hans resonnement så ville det vært...ingen av vårt sitt barn? Men, det er lenge siden jeg skjønte det er lite poeng i å svare tilbake til de man er avhengig av...

Sorry, digresjon 😂

Jeg og min mann har barn med sæddonor. Det er virkelig ingen tvil om hvem som er pappa. 

Og så er det en donor som er noe helt annet. 

…. og så kan en jo diskutere hvem et barn  «sitt». «Hei gutten min» sa jeg her om dagen! «Nehei jeg er gutten til mormor jeg!» Og med det har han vel bestemt hvem han er sin helt selv. 

Ønsker dere all lykke og håper dere kommer til et valg som dere klarer å slå dere til ro med. 

• Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (26 minutter siden):

💛💛

Sorry, digresjon 😂

For en tankeløs kommentar. Menn kjenner menn best, og kvinners helse og meninger har vært nedprioritert i herrans år dessverre. Så selvfølgelig ser han det fra en manns synsvinkel. En forelder er en som tar vare på et barn - gener er molekyler! 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pidla skrev (7 minutter siden):

For en tankeløs kommentar. Menn kjenner menn best, og kvinners helse og meninger har vært nedprioritert i herrans år dessverre. Så selvfølgelig ser han det fra en manns synsvinkel. En forelder er en som tar vare på et barn - gener er molekyler! 

Helt klart! Hvem gir omsorg? Hvem er den trygge havnen? Miljø over arv!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Safirblå skrev (16 minutter siden):

Jeg og min mann har barn med sæddonor. Det er virkelig ingen tvil om hvem som er pappa. 

Og så er det en donor som er noe helt annet. 

…. og så kan en jo diskutere hvem et barn  «sitt». «Hei gutten min» sa jeg her om dagen! «Nehei jeg er gutten til mormor jeg!» Og med det har han vel bestemt hvem han er sin helt selv. 

Ønsker dere all lykke og håper dere kommer til et valg som dere klarer å slå dere til ro med. 

Ja, det var veldig provoserende og totalt tankeløst. Jeg sa også at jeg skulle ønske hvordan det har blitt før vi startet, for da hadde vi aldri prøvd. Da brukte han tid på å argumentere hvorfor det er feil å tenke 😂 altså, bare hæ? 

Jeg er så enig i det du skriver. Jeg har selv et ikke betingelsesløst forholdt til mine foreldre. De er eldre og trenger en del fysisk og psykisk støtte og hjelp, vi stiller opp men det er ikke selvsagt. Å føde et barn/være genetisk knytt betyr lite i forhold til relasjon. Jeg mener helt ærlig at blod ikke er tykkere enn vann, kategorisk. Man føler kanskje mer forpliktet, men miljø og oppvekst har så uendelig mye mer å si for et barns utvikling. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er at jeg ennå ikke har hørt noe fra sykehuset. Jeg synes det er leit. Henvisning sa "trolig MA, ikke sikker lokasjon i livmor, sjekk for EXU," og så behandler de ikke henvisning på 1.5 arbdager før to dager helg? Jeg er tross alt herdet og vet hva jeg skal følge med på, men å tenke på om dette var 5 år siden og jeg var fersk i alt, da ville det føles veldig veldig usikkert og uavklart. 

• Hjerte 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid med tvillinger fra en ung donor. Vi bestemte oss for å involvere ham i familien som en "onkel", da vi mente at barnet til slutt skulle få vite sannheten og det ville ikke være rettferdig ellers. Han er en så kjæreste som besøker oss og tilbringer tid med guttene, og vi inviterer ham noen ganger på turer. Familiene våre vet sannheten og vi får mye kritikk, men jeg bryr meg ikke. Vi er glade og det er det som betyr noe. I veldig lang tid prøvde vi å få barn med mannen min uten å lykkes. Så fortalte en venn meg om et nettsted kalt co-parentmatch som lar folk finne kjente givere. Jeg har aldri likt ideen om en klinikk og å få et barn fra noen jeg ikke kan møte og få kontakt med. Dette var som den beste gaven vi fikk. Gjør det som betyr mest for deg. Ikke la andres dom stå i veien for deg fordi du lever ditt eget liv og du fortjener det du ønsker deg. Spør deg selv, hvor mye folk egentlig bryr seg om du har noen problemer? Men de er veldig raske til å dømme på grunn av noe du gjør med livet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnnBanan skrev (19 timer siden):

Jeg ble gravid med tvillinger fra en ung donor. Vi bestemte oss for å involvere ham i familien som en "onkel", da vi mente at barnet til slutt skulle få vite sannheten og det ville ikke være rettferdig ellers. Han er en så kjæreste som besøker oss og tilbringer tid med guttene, og vi inviterer ham noen ganger på turer. Familiene våre vet sannheten og vi får mye kritikk, men jeg bryr meg ikke. Vi er glade og det er det som betyr noe. I veldig lang tid prøvde vi å få barn med mannen min uten å lykkes. Så fortalte en venn meg om et nettsted kalt co-parentmatch som lar folk finne kjente givere. Jeg har aldri likt ideen om en klinikk og å få et barn fra noen jeg ikke kan møte og få kontakt med. Dette var som den beste gaven vi fikk. Gjør det som betyr mest for deg. Ikke la andres dom stå i veien for deg fordi du lever ditt eget liv og du fortjener det du ønsker deg. Spør deg selv, hvor mye folk egentlig bryr seg om du har noen problemer? Men de er veldig raske til å dømme på grunn av noe du gjør med livet ditt.

Skjønner ikke helt hva dette innlegget har med neutral å gjøre?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pidla skrev (40 minutter siden):

Skjønner ikke helt hva dette innlegget har med neutral å gjøre?

Det er ikke slik en får sæddonor heller egentlig. Dette blir noe annet igjen, men kan jo være fint å vite at det finnes flere løsninger. Og hvordan andre har løst det. 

Endret av Klink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du hørte noe fra sykehuset i dag. Synes det er dårlig at du må vente så lenge. 

og altså den legen…. 😒

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fikk innkalling i dag, time i morgen. Målet er å få med meg tabletter i morgen, jeg orker ikke en ny kontroll. Private gyn har jo hatt to undersøkelser allerede, jeg ser ikke behovet for at sykehuset skal ha to de også. 

• Hjerte 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnBanan skrev (På 15.9.2024 den 22.10):

Hvordan fikk du tvillingene med den nye mannen fra co-parent match? Har du hatt sex med ham mens du hadde en steril livspartner? Jeg spør fordi du sa at du ikke likte tanken om å benytte seg av en klinikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer enn to timer for sent kom jeg inn til timen 😭 det var til slutt en sykepleier som gjenkjente meg og ga meg et bakrom med lenestol jeg kunne sitte og vente på. Det var egentlig ingen polikliniske timer og alle andre som var innom var veldig gravide damer. Det er så utrolig kjipt. De fleste kommer med mann og stor kul, prater om koselige ting om baby. Og så har du meg. Veldig kjipt situasjon. Veldig takknemlig for å kunne sitte å gjemme meg, helt alene. 

Når jeg kommer inn er det med en gravid legestudent 🥺😮‍💨 bare, gidder ikke. Legen sa at han var på fødestuen og jeg fikk komme inn som siste pasient for dagen fordi de ikke hadde tid til meg neste uke (høres fælt ut svart på hvitt, men det var bare faktum.)

I tillegg så sier legen til studenten "førstegangsgravid, xxxxxxx." Alltid, alltid har jeg blitt møtt med "jeg ser i systemet at du har vært her før, så leit å se deg igjen." Ikke denne herremannen nei 😅 det høres kanskje banalt ut, men å slippe å måtte forklare hvor mange ma, exu, sa vi har hatt betyr mye. Jeg intenst hater blikket alle får når jeg forteller. Jeg greier heller ikke å fortelle uten å gråte. 

Jeg har tatt første tablett, fredag gjennomføres aborten. Får kontroll om en uke. 

• Liker 1
  • Hjerte 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader. Det der er ikke greit. Blir opprørt på dine vegne!! 

Tenker på deg og sender deg en styrkeklem eller 10❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...