Gå til innhold

Drømmen om en familie

Neutral90

Anbefalte innlegg

6+0

Stor milepæl med ny uke ♥️ som mannen sa "denne uken er kritisk" 😅 han er så søt og god. Pg han har helt rett. På mange måter er denne uken kritisk. Både av generelle grunner: viktig uke for utvikling av organer. Uken er også kritisk fordi nå tar sædena dna over. Det er denne uken utviklingen før har stagnert. 

Jeg tror det beste for meg hadde vært å bare bli dritkvalm og spy i øst og vest 🥺 jeg kjenner på mange følelser og følelsene er veldig rå. Jeg når ikke å bearbeide dem før neste bølge av følelser kommer. Av og til kan jeg ikke regulere det, si det er hektisk på jobb. Men jeg må nok endre noen strategier for å gi meg selv nok head space i hverdagen. 

Jeg prøver å holde fast ved dette: Jeg har ikke blødd og jeg har ikke spottet 💛 jeg er mye mer uvel enn ved tidligere graviditeter. Dette er to viktige endringer for meg som gir meg håp. 

Premom er fin. Ikke alltid helt korrekt, lys spiller en rolle her osv. Likevel er det en grei måte å se økning på. Her er cd1 3+5 eller 12 dpo. Siste i går 5+6 eller 28 dpo. 

Screenshot_20240829-072711.thumb.png.f508223b420073dc952ce7c2124b9917.png

• Hjerte 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neutral90 skrev (1 time siden):

Jeg har ikke blødd og jeg har ikke spottet 💛 jeg er mye mer uvel enn ved tidligere graviditeter. Dette er to viktige endringer for meg som gir meg håp.

Ja kjempeviktig og egentlig alt som har noe å si! Naturlig at tanker/frykt og følelser tar over, men til syvende og sist så er det disse faktiske kroppslige tingene som har noe å si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (4 timer siden):

6+0

Stor milepæl med ny uke ♥️ som mannen sa "denne uken er kritisk" 😅 han er så søt og god. Pg han har helt rett. På mange måter er denne uken kritisk. Både av generelle grunner: viktig uke for utvikling av organer. Uken er også kritisk fordi nå tar sædena dna over. Det er denne uken utviklingen før har stagnert. 

Jeg tror det beste for meg hadde vært å bare bli dritkvalm og spy i øst og vest 🥺 jeg kjenner på mange følelser og følelsene er veldig rå. Jeg når ikke å bearbeide dem før neste bølge av følelser kommer. Av og til kan jeg ikke regulere det, si det er hektisk på jobb. Men jeg må nok endre noen strategier for å gi meg selv nok head space i hverdagen. 

Jeg prøver å holde fast ved dette: Jeg har ikke blødd og jeg har ikke spottet 💛 jeg er mye mer uvel enn ved tidligere graviditeter. Dette er to viktige endringer for meg som gir meg håp. 

Premom er fin. Ikke alltid helt korrekt, lys spiller en rolle her osv. Likevel er det en grei måte å se økning på. Her er cd1 3+5 eller 12 dpo. Siste i går 5+6 eller 28 dpo. 

Screenshot_20240829-072711.thumb.png.f508223b420073dc952ce7c2124b9917.png

Kan jeg spørre hva de tallene med low og high betyr? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, det virker krevende med så mange følelser ❤️ Håper du klarer å ta vare på deg selv oppi alt dette. Kunne det vært et alternativ med delvis sykemelding? Eller bare ta en egenmelding innimellom. Du har mange fysiske ubehag kombinert med mye bekymring, det hadde sikkert vært godt for deg å få puste litt 🌷 du vet nok selv best hva som er best for deg men i tilfelle du vurderer fravær på jobb vil jeg sende deg min mening om at du fortjener det ❤️

Endret av Lidis88
.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med milepæl 👏 No håper eg dei neste dagane går fort unna og at du får dei gode nyhetene du fortjener på tidlig UL. 

Min eldste såg eg for første gong 7+0 på et litt gammelt og utdatert UL-apparat. 1 cm «stor» og med et bittelite hjerte som blinka midt i. Og no er han 180 cm på sokkelesten 🫣 

Godt at du og mannen din står tett sammen, det er ei intens tid de står i no. Ta vare ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (3 timer siden):

Kan jeg spørre hva de tallene med low og high betyr? 

Premom er egentlig for å måle styrke på eggløsningstest. Er test streken like sterk som kontrollstreken er verdien 1.0. Alt under 0.7 ca er low (eggløsning et stykke unna), alt over er high og den sterkeste vil bli markert som peak når jeg legger inn en svakere test igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (6 timer siden):

Ja kjempeviktig og egentlig alt som har noe å si! Naturlig at tanker/frykt og følelser tar over, men til syvende og sist så er det disse faktiske kroppslige tingene som har noe å si. 

Helt enig :) det er direkte vondt å ha en røkt svinekam i ovnen nå fks. Hva tenkte jeg på? 🤢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lidis88 skrev (3 timer siden):

Herlighet, det virker krevende med så mange følelser ❤️ Håper du klarer å ta vare på deg selv oppi alt dette. Kunne det vært et alternativ med delvis sykemelding? Eller bare ta en egenmelding innimellom. Du har mange fysiske ubehag kombinert med mye bekymring, det hadde sikkert vært godt for deg å få puste litt 🌷 du vet nok selv best hva som er best for deg men i tilfelle du vurderer fravær på jobb vil jeg sende deg min mening om at du fortjener det ❤️

Ja jeg er helt enig, samtidig er for mye tid ikke bra heller 😂 det skal ikke være lett. Arbeid gjør at dagene går raskere og jeg føler jeg trenger det hakket mer enn at jeg trenger nok tid til å få prosessert tanker og følelser. Denne balansen kan fort endre seg og jeg vil absolutt lytte til kropp og sinn ♥️♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ilmimo skrev (2 timer siden):

Gratulerer med milepæl 👏 No håper eg dei neste dagane går fort unna og at du får dei gode nyhetene du fortjener på tidlig UL. 

Min eldste såg eg for første gong 7+0 på et litt gammelt og utdatert UL-apparat. 1 cm «stor» og med et bittelite hjerte som blinka midt i. Og no er han 180 cm på sokkelesten 🫣 

Godt at du og mannen din står tett sammen, det er ei intens tid de står i no. Ta vare ❤️

Ja, tenk det, da 🥰 håper jeg kan sitte her om 17 år med like minner ♥️

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri noensinne har jeg tenkt så mye på en person jeg ikke engang kjenner det ekte navnet til🥰 Nååå er det bare en uke til Neutrals ultralyd!! Håper sånn på deres vegne🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, her har det skjedd mye siden sist jeg var innom 😍 Gratulerer så mye, kjære deg ❤️ Etter hele deres historikk er jo dette helt utrolig hvis det ender med at mannen bare trengte å ta noen vitaminer/tilskudd 😵‍💫 

Det er jo kjempegode nyheter at du føler deg uvel og at du ikke har hatt en eneste dråpe blod 🥰 Jeg får bare en utrolig god følelse og håper virkelig med dere!! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teller ned dagene til ultralyd og heier ❤️ krysser alt som krysses kan for at det er denne gangen som er gangen det blir baby❤️🤞🏻Har troa også jeg! 🫶🏻🙌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charminia skrev (På 29.8.2024 den 17.38):

Aldri noensinne har jeg tenkt så mye på en person jeg ikke engang kjenner det ekte navnet til🥰 Nååå er det bare en uke til Neutrals ultralyd!! Håper sånn på deres vegne🥰

😭♥️ Så utrolig fint å lese, føler meg så veldig ivaretatt 🥇🥰

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

snurk skrev (På 29.8.2024 den 17.51):

Wow, her har det skjedd mye siden sist jeg var innom 😍 Gratulerer så mye, kjære deg ❤️ Etter hele deres historikk er jo dette helt utrolig hvis det ender med at mannen bare trengte å ta noen vitaminer/tilskudd 😵‍💫 

Det er jo kjempegode nyheter at du føler deg uvel og at du ikke har hatt en eneste dråpe blod 🥰 Jeg får bare en utrolig god følelse og håper virkelig med dere!! ❤️

Takk ♥️

Ja, tanken er så ille og forstyrrende at jeg greier ikke å fullføre tankerekken ennå...

Takk igjen 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaffemor skrev (23 timer siden):

Teller ned dagene til ultralyd og heier ❤️ krysser alt som krysses kan for at det er denne gangen som er gangen det blir baby❤️🤞🏻Har troa også jeg! 🫶🏻🙌🏻

Takk, kaffemor 🥰 jeg er forsiktig optimist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+1

Jammen fikk jeg ikke ønsket mitt delvis oppfylt 😂 jeg har vært helt utslått i dag og i går. Kvalmen har virkelig økt på og jeg har 0 energi. Måtte gå hjem fra jobb kl 13 i dag og har ligget på sofaen siden. 

Kvalmen er veldig ekkel altså, nesten slik at jeg innimellom vurderer å brekke meg bare for å kanskje lette følelsen 🤢

Mye murringer, jeg blir lett svimmel og, ja...føler meg bare skikkelig gravid!

• Hjerte 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Neutral90 skrev (1 time siden):

6+1

Jammen fikk jeg ikke ønsket mitt delvis oppfylt 😂 jeg har vært helt utslått i dag og i går. Kvalmen har virkelig økt på og jeg har 0 energi. Måtte gå hjem fra jobb kl 13 i dag og har ligget på sofaen siden. 

Kvalmen er veldig ekkel altså, nesten slik at jeg innimellom vurderer å brekke meg bare for å kanskje lette følelsen 🤢

Fabelaktig lesning! 

Har du følt det på samme måte før? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (14 minutter siden):

Fabelaktig lesning! 

Har du følt det på samme måte før? 

Nei 🥳🥳 det gir håp!

• Hjerte 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (På 30.8.2024 den 20.35):

6+1

Det er fantastisk at du er skikkelig kvalm, og skikkelig gravid 🥹❤️😍😭 For det er du nå! Jeg vet at du ikke slipper jubelen løs og er redd, men nå er du gravid! Og det er faktisk gode grunner til å tro at det skal gå bra denne gangen. Det er mange milepæler som skal krysses av, men så langt er alt akkurat som bestilt! 

Tenker på deg hele tiden, og prøver å spole tiden for deg frem til torsdag. Klem fra meg. 🥰

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supah skrev (15 timer siden):

Det er fantastisk at du er skikkelig kvalm, og skikkelig gravid 🥹❤️😍😭 For det er du nå! Jeg vet at du ikke slipper jubelen løs og er redd, men nå er du gravid! Og det er faktisk gode grunner til å tro at det skal gå bra denne gangen. Det er mange milepæler som skal krysses av, men så langt er alt akkurat som bestilt! 

Tenker på deg hele tiden, og prøver å spole tiden for deg frem til torsdag. Klem fra meg. 🥰

For en fin melding 🥰🥰 ja. Det er godt med symptomer. Dette er jo for godt til å være sant, symptomene gir meg derfor det lille håpet at det kan gå. Med vår historie skal det noe til at det går... Jeg vet faktisk ikke hvor jeg skal gjøre av meg om dette går veien 😂

Takk 💛

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...