Gå til innhold

Drømmen om en familie


Neutral90

Anbefalte innlegg

Neutral🥺😭 For en Berg og dalbane det var å komme inn her etter en liten stund fraværende. Krysser fingrene og håper sammen med deg ❤️ og jeg har troa!! 🤞🏻😍🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går dette veien så hadde jeg fader meg saksøkt både den ene og den andre! Hvis det virkelig er tilskuddet mannen din har tatt som gjorde susen. 
Tilskudd! 
I stedet for sprøyter, uttak og dritt. 
 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (20 minutter siden):

Går dette veien så hadde jeg fader meg saksøkt både den ene og den andre! Hvis det virkelig er tilskuddet mannen din har tatt som gjorde susen. 
Tilskudd! 
I stedet for sprøyter, uttak og dritt. 
 

Ikke minst 6 år av livet med en voldsom psykisk og fysisk påkjenning. Mange får traumer av ivf, ptsd.

Og østrogen, som mange får i forbindelse med ivf, øker faren for kreft.

Så har man sosiale relasjoner som man kanskje mister på veien fordi man ikke orker å pleie vennskapene.

Noen forhold tåler ikke ivf heller, og man kan ikke si at et forhold ikke er bra bare fordi det ikke overlevde ivf. Noen ganger må man gå fra hverandre fordi den ene ikke orker å fortsette prosessen mens den andre parten ønsker barn så sterkt at den vil fortsette.

For å nevne noe av det man kan oppleve som ivf-er.

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følermeddeg skrev (1 minutt siden):

Ikke minst 6 år av livet med en voldsom psykisk og fysisk påkjenning. Mange får traumer av ivf, ptsd.

Og østrogen, som mange får i forbindelse med ivf, øker faren for kreft.

Så har man sosiale relasjoner som man kanskje mister på veien fordi man ikke orker å pleie vennskapene.

Noen forhold tåler ikke ivf heller, og man kan ikke si at et forhold ikke er bra bare fordi det ikke overlevde ivf. Noen ganger må man gå fra hverandre fordi den ene ikke orker å fortsette prosessen mens den andre parten ønsker barn så sterkt at den vil fortsette.

For å nevne noe av det man kan oppleve som ivf-er.

Ja, altså det er helt hårreisende alt dette her. For en påkjenning! 
 

Hva gjør at mennesker får PTSD av IVF? 
Jeg forstår alt det andre, men PTSD? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kaffemor skrev (12 timer siden):

Neutral🥺😭 For en Berg og dalbane det var å komme inn her etter en liten stund fraværende. Krysser fingrene og håper sammen med deg ❤️ og jeg har troa!! 🤞🏻😍🤩

♥️♥️ Helt utrolig berg og dalbane! Men jeg synes det ser bra ut nå 🥰

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (12 timer siden):

Går dette veien så hadde jeg fader meg saksøkt både den ene og den andre! Hvis det virkelig er tilskuddet mannen din har tatt som gjorde susen. 
Tilskudd! 
I stedet for sprøyter, uttak og dritt. 
 

Har tenkt tanken! Tør ikke å fullføre tankerekken fordi det er så mye om og men enda, vi er langt fra målet - men det ser lovende ut. Det blir noen brev dersom dette går! 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (2 minutter siden):

♥️♥️ Helt utrolig berg og dalbane! Men jeg synes det ser bra ut nå 🥰

Testet du i dag morges? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følermeddeg skrev (11 timer siden):

Ikke minst 6 år av livet med en voldsom psykisk og fysisk påkjenning. Mange får traumer av ivf, ptsd.

Og østrogen, som mange får i forbindelse med ivf, øker faren for kreft.

Så har man sosiale relasjoner som man kanskje mister på veien fordi man ikke orker å pleie vennskapene.

Noen forhold tåler ikke ivf heller, og man kan ikke si at et forhold ikke er bra bare fordi det ikke overlevde ivf. Noen ganger må man gå fra hverandre fordi den ene ikke orker å fortsette prosessen mens den andre parten ønsker barn så sterkt at den vil fortsette.

For å nevne noe av det man kan oppleve som ivf-er.

Ivf i seg selv over tid og ikke minst aborter er en enorm fysisk og psykisk påkjenning. Det er 0 sikkerhetsnett rundt pasienter og man er helt overlatt til seg selv. Dps vil ikke behandle fordi det er situasjonsbeting, dvs når vi lykkes/gir opp er det forventet å bli bedre. Helt grusomt. 

Bare det mekaniske med undersøkelser og uttak. Har måtte få en dissosiasjon til egen kropp i noen sammenhenger. Å gjennomføre kirurgisk abort. Legge seg å sove i fotbøyler og voksne i en annen seng. Jeg er veldig glad for helsevesenet vårt, og behandlingen er 100% frivillig, men den har klart satt spor!

Jeg har fått triggere som jeg må ta hensyn til fks. Det er usikkerheten for hvor lenge man må stå i det som er roten til mye av de vonde tankene. Alle kan holde ut dersom de vet sluttdato.

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (4 minutter siden):

Ivf i seg selv over tid og ikke minst aborter er en enorm fysisk og psykisk påkjenning. Det er 0 sikkerhetsnett rundt pasienter og man er helt overlatt til seg selv. Dps vil ikke behandle fordi det er situasjonsbeting, dvs når vi lykkes/gir opp er det forventet å bli bedre. Helt grusomt. 

Bare det mekaniske med undersøkelser og uttak. Har måtte få en dissosiasjon til egen kropp i noen sammenhenger. Å gjennomføre kirurgisk abort. Legge seg å sove i fotbøyler og voksne i en annen seng. Jeg er veldig glad for helsevesenet vårt, og behandlingen er 100% frivillig, men den har klart satt spor!

Jeg har fått triggere som jeg må ta hensyn til fks. Det er usikkerheten for hvor lenge man må stå i det som er roten til mye av de vonde tankene. Alle kan holde ut dersom de vet sluttdato.

Det er helt hjerterått! Alt for lite forståelse for hvor intenst og ødeleggende det kan være. Burde absolutt være et sikkerhetsnett der. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (3 minutter siden):

Ivf i seg selv over tid og ikke minst aborter er en enorm fysisk og psykisk påkjenning. Det er 0 sikkerhetsnett rundt pasienter og man er helt overlatt til seg selv. Dps vil ikke behandle fordi det er situasjonsbeting, dvs når vi lykkes/gir opp er det forventet å bli bedre. Helt grusomt. 

Bare det mekaniske med undersøkelser og uttak. Har måtte få en dissosiasjon til egen kropp i noen sammenhenger. Å gjennomføre kirurgisk abort. Legge seg å sove i fotbøyler og voksne i en annen seng. Jeg er veldig glad for helsevesenet vårt, og behandlingen er 100% frivillig, men den har klart satt spor!

Jeg har fått triggere som jeg må ta hensyn til fks. Det er usikkerheten for hvor lenge man må stå i det som er roten til mye av de vonde tankene. Alle kan holde ut dersom de vet sluttdato.

Man vet ikke hva det vil si før man har vært der selv.

Og det er noe helt annet å gjennomgå IVF i en kort periode på rundt et år, enn å stå i det over flere år og gjennomgå mange tap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følermeddeg skrev (21 minutter siden):

Testet du i dag morges? ❤️

Ja men jeg får ikke til å legge til bilde 😂 fin økning da! Føles herlig. Skal finne ut av det. Har slettet en drøss bilder fra tidligere poster (buh, jeg ville helst ikke dette) for å frigi lagringsplass på profilen min, men det har ikke hjulpet enn så lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, nå funker det plutselig 😂

13 dpo eller 3+6!!! ♥️

Synes det er god stigning og jeg er fornøyd! Prøver digital i morgen :)

I dag:

PXL_20240814_0742485642.thumb.jpg.0441f9dfb5ddb3db9543ce624e733ad1.jpg

I går: 

PXL_20240813_050129380_MP2.thumb.jpg.0679589bf2aa9a5175e8b44c23b87b13.jpg

  • Hjerte 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (7 minutter siden):

Nei, nå funker det plutselig 😂

13 dpo eller 3+6!!! ♥️

Synes det er god stigning og jeg er fornøyd! Prøver digital i morgen :)

I dag:

PXL_20240814_0742485642.thumb.jpg.0441f9dfb5ddb3db9543ce624e733ad1.jpg

I går: 

PXL_20240813_050129380_MP2.thumb.jpg.0679589bf2aa9a5175e8b44c23b87b13.jpg

Oi! Så fine tester! Dagens er jo helt fantastisk! Måtte det gå❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Neutral90 skrev (8 minutter siden):

Nei, nå funker det plutselig 😂

13 dpo eller 3+6!!! ♥️

Synes det er god stigning og jeg er fornøyd! Prøver digital i morgen :)

I dag:

PXL_20240814_0742485642.thumb.jpg.0441f9dfb5ddb3db9543ce624e733ad1.jpg

I går: 

PXL_20240813_050129380_MP2.thumb.jpg.0679589bf2aa9a5175e8b44c23b87b13.jpg

Blir aldri lei av å se tester med så fine rosa streker 😭😍 Dette går veien! 🍀

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (5 timer siden):

Nei, nå funker det plutselig 😂

13 dpo eller 3+6!!! ♥️

Synes det er god stigning og jeg er fornøyd! Prøver digital i morgen :)

I dag:

PXL_20240814_0742485642.thumb.jpg.0441f9dfb5ddb3db9543ce624e733ad1.jpg

I går: 

PXL_20240813_050129380_MP2.thumb.jpg.0679589bf2aa9a5175e8b44c23b87b13.jpg

VAKKERT VAKKERT VAKKERT!!! ❤️❤️❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig fine tester ❤️ Heia heia heia!!! 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 dpo

Kunne ikke vært en bedre start på dagen 🥰🥰

PXL_20240815_052604703.thumb.jpg.b36420bfba5ca6ce47f37e39d5491bd9.jpg

 

For sammenligning. I dag:

PXL_20240815_052621180.thumb.jpg.e6554a61139ad475208c938380ceda24.jpg

I går:

PXL_20240814_051714623.thumb.jpg.f9b7cafb5a0a69ef6c92f11bf8c4ee6b.jpg

  • Hjerte 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...