Gå til innhold

Drømmen om en familie


Neutral90

Anbefalte innlegg

Pidla skrev (1 time siden):

Tenk at man skal bli så håpefull og rørt av noen man aldri har møtt. Men din historie er bare så intens og vitner om at du er et helt utrolig menneske! Jeg håper og krysser! 

Når kan man begynne å ta hCG-måling hos legen?

♥️♥️

Jeg kommer ikke til å måle hcg tror jeg. To grunner. En er at jeg før har hatt mer enn perfekt stigning og det likevel ender i MA. For det andre så ser jeg like godt med strimler om hcg øker eller faller, jeg bor i gokk så tar to dager å få svar på blodprøve og da har strimler allerede gitt meg indikasjon om det synker eller øker. Skal derimot ta tidlig ultralyd. 

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 dpo

Uff, jeg vet godt at det jeg skriver nå er galskap. Selvpåført galskap til og med. 

Tok en ny test nå og den er svakere. Isolert sett ville jeg vært fornøyd med den her på 11 dpo, men den er en god del svakere enn den tidligere idag, samtidig som den er sterkere enn den i går. 

Jeg vet det har med urinkonsentrasjon osv å gjøre. Jeg har nok funnet ut at lunsj-urin er sterkest hos meg (herregud, hadde noen fortalte meg for ti år siden at jeg ville sitte å analysere noe slikt 😱). Det viste seg i går også når jeg tok sånn 8 tester, de ble ikke sterkere utover ettermiddagen/kvelden. Morgenurin skal jeg ikke prøve noe mer... Det gir bare hjertesorg. 

Premom ga den tidligere i dag 0.9 og denne 0.5 😂 ja, galskapen er på dette nivået. 

Skulle ønske jeg greide å la vær å teste så ofte, det er dømt til å gi meg bekymringer...

Nå:

PXL_20240812_143251483.thumb.jpg.104150dce3da38d33b8a15a96e60a935.jpg

Kl 11 i dag:

PXL_20240812_0724275872.thumb.jpg.f6b4e1252e468d88d78fc8256485a0e3.jpg

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har ikke skrevet til deg før, men har fulgt med på dagboken din lenge, og håper med deg ❤️ Synes testene ser sterke ut jeg! Her ble det ikke positiv test før 12 dpo (eller 16 dpo i følge ultralydtermin). Og da var det ikke så sterke streker som du har nå! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solbærte skrev (11 minutter siden):

Hei! Jeg har ikke skrevet til deg før, men har fulgt med på dagboken din lenge, og håper med deg ❤️ Synes testene ser sterke ut jeg! Her ble det ikke positiv test før 12 dpo (eller 16 dpo i følge ultralydtermin). Og da var det ikke så sterke streker som du har nå! 

Takk♥️ ja jeg er fornøyd med streken, absolutt. Hadde jeg bare fått den i dag ville jeg vært fornøyd :) det at den er svakere enn en test tatt tidligere i dag gjør meg derimot litt urolig! Det skal virkelig ingenting til for å gjøre meg redd 🙈

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (1 time siden):

Takk♥️ ja jeg er fornøyd med streken, absolutt. Hadde jeg bare fått den i dag ville jeg vært fornøyd :) det at den er svakere enn en test tatt tidligere i dag gjør meg derimot litt urolig! Det skal virkelig ingenting til for å gjøre meg redd 🙈

Det er veldig forståelig! ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (2 timer siden):

11 dpo

Uff, jeg vet godt at det jeg skriver nå er galskap. Selvpåført galskap til og med. 

Tok en ny test nå og den er svakere. Isolert sett ville jeg vært fornøyd med den her på 11 dpo, men den er en god del svakere enn den tidligere idag, samtidig som den er sterkere enn den i går. 

Jeg vet det har med urinkonsentrasjon osv å gjøre. Jeg har nok funnet ut at lunsj-urin er sterkest hos meg (herregud, hadde noen fortalte meg for ti år siden at jeg ville sitte å analysere noe slikt 😱). Det viste seg i går også når jeg tok sånn 8 tester, de ble ikke sterkere utover ettermiddagen/kvelden. Morgenurin skal jeg ikke prøve noe mer... Det gir bare hjertesorg. 

Premom ga den tidligere i dag 0.9 og denne 0.5 😂 ja, galskapen er på dette nivået. 

Skulle ønske jeg greide å la vær å teste så ofte, det er dømt til å gi meg bekymringer...

Nå:

PXL_20240812_143251483.thumb.jpg.104150dce3da38d33b8a15a96e60a935.jpg

Kl 11 i dag:

PXL_20240812_0724275872.thumb.jpg.f6b4e1252e468d88d78fc8256485a0e3.jpg

Jeg syns ikke den så veldig svakere ut? Men du ser det jo bedre irl. Hvertfall ikke svakere med tanke på usikkerhet i urinkonsentrasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pidla skrev (14 minutter siden):

Jeg syns ikke den så veldig svakere ut? Men du ser det jo bedre irl. Hvertfall ikke svakere med tanke på usikkerhet i urinkonsentrasjon.

Når den er tørket ser jeg godt at den er svakere, men det er kanskje den sterkeste som er den "uvanlige" her og de svakere er nærmere "normalen"? 

Får se i morgen, jeg må i alle fall prøve å slutte å teste nesten hver gang jeg tisser 🙈 det fører bare med seg usikkerhet. 

Så på testene mine fra juni 2020, som også var en hjemmelaget spire. Ta testet jeg hcg og det var veldig god stigning - testene mine nå er sterkere enn den gang. Jeg klamrer meg til alt jeg har 😂

  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare tid som kan gi svar nå ❤️ men vet veldig godt at man må "gjøre noe" i ventetiden, og at man lett faller til tolking av tester da :klem: Håper bare dagene går fooort nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å komme med beroligende ord også når du synser tester, for forstår tankegangen din og når du har vært igjennom så my på denne reisen, og har bare negativ erfaring så skjønner jeg godt at du raskt kan tenke det verste med en gang. Mine var også veldig varierende helt i starten på styrke, hos meg var det tilome svakere dagen etter, men så dagen etter der igjen kom den seg igjen! Men jeg også fant ut at formiddagen var best å teste, fikk best styrke da! Så hold deg til det, å husk at det kan ta to dager før du virkelig ser at testen blir sterkere, det ble det hos meg akk der du er nå, ble svakere dagen etter for å så bli sterkere igjen! Er så vanskelig de dagene du er i nå å spess i din situasjon samtidig! Håper og tror for deg nå altså🤞🏻🤞🏻🥰

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (44 minutter siden):

Det er bare tid som kan gi svar nå ❤️ men vet veldig godt at man må "gjøre noe" i ventetiden, og at man lett faller til tolking av tester da :klem: Håper bare dagene går fooort nå. 

Ja jeg vet, skulle ønske jeg kunne gå inn i frivillig koma i i alle fall fire uker frem i tid ♥️

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (27 minutter siden):

Vanskelig å komme med beroligende ord også når du synser tester, for forstår tankegangen din og når du har vært igjennom så my på denne reisen, og har bare negativ erfaring så skjønner jeg godt at du raskt kan tenke det verste med en gang. Mine var også veldig varierende helt i starten på styrke, hos meg var det tilome svakere dagen etter, men så dagen etter der igjen kom den seg igjen! Men jeg også fant ut at formiddagen var best å teste, fikk best styrke da! Så hold deg til det, å husk at det kan ta to dager før du virkelig ser at testen blir sterkere, det ble det hos meg akk der du er nå, ble svakere dagen etter for å så bli sterkere igjen! Er så vanskelig de dagene du er i nå å spess i din situasjon samtidig! Håper og tror for deg nå altså🤞🏻🤞🏻🥰

Takk det betyr mye og det er veldig deilig å lese din erfaring! Det hjelper nervene mine masse ♥️ 

Jeg skal ha litt mer selvkontroll i morgen hehe 😅 

Disse dagene her er virkelig ille. Gleder meg til (forhåpentligvis) uke 5, da er alle testene makset og det er bare å vente på tidlig ultralyd.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg like lang historie som deg, men jeg holdt på en stund selv og tok maaange tester. Da mine ble positive varierte de også veldig med urinkonsentrasjonen. Jeg tok også tester flere ganger daglig nemlig  :ler: anbefales jo ikke, man blir sprø av det. Men sånn er det, umulig å la være faktisk. Jeg ville absolutt ikke stresset med de testene du har fått nå. I morgen er den nok sterkere igjen :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (6 minutter siden):

Nå har ikke jeg like lang historie som deg, men jeg holdt på en stund selv og tok maaange tester. Da mine ble positive varierte de også veldig med urinkonsentrasjonen. Jeg tok også tester flere ganger daglig nemlig  :ler: anbefales jo ikke, man blir sprø av det. Men sånn er det, umulig å la være faktisk. Jeg ville absolutt ikke stresset med de testene du har fått nå. I morgen er den nok sterkere igjen :heiajente:

Hehe godt du forstår, det er virkelig en hook, en måte å ha litt kontroll på :laugh: men uff ja, håper på øking i morgen!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men altså dere, nå sommer jeg dagboken min her men se på dette da... Det er jo ikke rart man blir tullerusk i hodet!!!

Disse er tatt på samme urin fra samme batch! Gaaaaad

 

PXL_20240812_191955451.thumb.jpg.92bc8bd493a2380bacf21c29e18c746e.jpg

  • Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (16 minutter siden):

Men altså dere, nå sommer jeg dagboken min her men se på dette da... Det er jo ikke rart man blir tullerusk i hodet!!!

Disse er tatt på samme urin fra samme batch! Gaaaaad

 

PXL_20240812_191955451.thumb.jpg.92bc8bd493a2380bacf21c29e18c746e.jpg

Ikke sant! ❤️ Det forteller deg det som den logiske delen av hjernen allerede vet. Man skal ikke stole på testene, og det varierer enormt. Til og med fra samme urin! 
 

Desverre, og totalt forståelig, så er det ikke så mye plass til den logiske tankegangen når det er så mye følelser. Jeg er ikke bekymret på dine vegne. Fine tester 11 DPO! 🥰
 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (20 minutter siden):

Men altså dere, nå sommer jeg dagboken min her men se på dette da... Det er jo ikke rart man blir tullerusk i hodet!!!

Disse er tatt på samme urin fra samme batch! Gaaaaad

 

PXL_20240812_191955451.thumb.jpg.92bc8bd493a2380bacf21c29e18c746e.jpg

Det betyr bare at man ikke kan stole helt på de ja, som du jo så altfor godt vet rent rasjonelt.

Jeg testet selv hver gang jeg var på do de gangene jeg har vært gravid, klarer ikke la være. Men jeg vet også at det egentlig ikke hjelper. Men man føler man gjør *noe* kanskje.

Den ventetiden nå er så ufattelig grusom. Langpining er det, og mentalt blir man jo kjørt.

Men jeg skal tro for deg, for dette tror jeg 100% på. Dette SKAL bli deres lille! ❤️ 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Waldfee skrev (9 timer siden):

❤️❤️❤️ Håper med deg🥰

♥️

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følermeddeg skrev (9 timer siden):

Det betyr bare at man ikke kan stole helt på de ja, som du jo så altfor godt vet rent rasjonelt.

Jeg testet selv hver gang jeg var på do de gangene jeg har vært gravid, klarer ikke la være. Men jeg vet også at det egentlig ikke hjelper. Men man føler man gjør *noe* kanskje.

Den ventetiden nå er så ufattelig grusom. Langpining er det, og mentalt blir man jo kjørt.

Men jeg skal tro for deg, for dette tror jeg 100% på. Dette SKAL bli deres lille! ❤️ 

Takk du gode deg ♥️ det er virkelig dager til å bli helt gal fra!

Det at rasjonelt sett ser jeg at dette er galskap gjør det bare verre, skal prøve å la vær i dag 🥲

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supah skrev (9 timer siden):

Ikke sant! ❤️ Det forteller deg det som den logiske delen av hjernen allerede vet. Man skal ikke stole på testene, og det varierer enormt. Til og med fra samme urin! 
 

Desverre, og totalt forståelig, så er det ikke så mye plass til den logiske tankegangen når det er så mye følelser. Jeg er ikke bekymret på dine vegne. Fine tester 11 DPO! 🥰
 

 

Takk for forståelse, det er veldig krevende dager :) bah! Takk, det er fine tester tross alt 🥰 sjekket de opp mot juni 2020 da jeg målte hcg og hadde "perfekt" stigning - disse er sterkere!

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...