tøva Skrevet 17. juli 2019 #1 Skrevet 17. juli 2019 Hei ,skal skrive kort til en barnedåp ,og er usikker på hvordan ? skriver man kortet i barnets navn eller gratulerer man foreldre med dåpsbarnet? Og hvor mye gir man tenkte er 500 kr nok + en liten gave .
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #2 Skrevet 18. juli 2019 Jeg skrev kortet i barnets navn siden kortet+gaven er til barnet. Anonymkode: 89a79...ddd
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #3 Skrevet 5. august 2019 Du skriver barnets navn både utenpå konvolutten og inni kortet. Hvilken relasjon har du til barnet det gjelder? Det + din lommebok avgjør hva du bør gi. Jeg synes 500 kr + en gave er veldig fint hvis du er barnets fadder, eller hvis du er tante til dåpsbarnet, eventuelt besteforelder. Dette forutsatt at du har en fast jobb, over 50% stilling. Noe annet blir det hvis du er student og så videre. Anonymkode: a48ec...8fa
Millimani Skrevet 8. august 2019 #4 Skrevet 8. august 2019 On 7/18/2019 at 1:26 AM, tøva said: Hei ,skal skrive kort til en barnedåp ,og er usikker på hvordan ? skriver man kortet i barnets navn eller gratulerer man foreldre med dåpsbarnet? Og hvor mye gir man tenkte er 500 kr nok + en liten gave . Skriv kortet i barnets navn. Hvor mye du skal gi er litt opp til deg og din relasjon til barnet. Jeg er selv fadder til en i nær familie. Hen fikk 1500 kr til dåpen. Det samme gjorde dens søsken. Søsken kan jo ikke gjøres forskjell på. Hadde jeg valgt å gi noe annet enn penger ville jeg gitt for eksempel barnemøbler, barnebestikk, skrin med "min første hårlokk" eller "min første tann". En bok-serie som jeg muligens ville delt opp og gitt en eller to bøker hver jul og bursdag de neste årene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå