Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei ,skal skrive kort til en barnedåp ,og er usikker på hvordan ? skriver man kortet i barnets navn eller gratulerer man foreldre  med dåpsbarnet?

Og hvor mye gir man tenkte er  500 kr nok + en liten gave .

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skrev kortet i barnets navn siden kortet+gaven er til barnet.

Anonymkode: 89a79...ddd

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver barnets navn både utenpå konvolutten og inni kortet.

Hvilken relasjon har du til barnet det gjelder? Det + din lommebok avgjør hva du bør gi.

Jeg synes 500 kr + en gave er veldig fint hvis du er barnets fadder, eller hvis du er tante til dåpsbarnet, eventuelt besteforelder.

Dette forutsatt at du har en fast jobb, over 50% stilling.

Noe annet blir det hvis du er student og så videre.

Anonymkode: a48ec...8fa

Skrevet
On ‎7‎/‎18‎/‎2019 at 1:26 AM, tøva said:

Hei ,skal skrive kort til en barnedåp ,og er usikker på hvordan ? skriver man kortet i barnets navn eller gratulerer man foreldre  med dåpsbarnet?

Og hvor mye gir man tenkte er  500 kr nok + en liten gave .

Skriv kortet i barnets navn. Hvor mye du skal gi er litt opp til deg og din relasjon til barnet. Jeg er selv fadder til en i nær familie. Hen fikk 1500 kr til dåpen. Det samme gjorde dens søsken. Søsken kan jo ikke gjøres forskjell på. Hadde jeg valgt å gi noe annet enn penger ville jeg gitt for eksempel barnemøbler, barnebestikk, skrin med "min første hårlokk" eller "min første tann". En bok-serie som jeg muligens ville delt opp og gitt en eller to bøker hver jul og bursdag de neste årene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...