Gå til innhold

dåpsgave


tøva

Anbefalte innlegg

Hei ,skal skrive kort til en barnedåp ,og er usikker på hvordan ? skriver man kortet i barnets navn eller gratulerer man foreldre  med dåpsbarnet?

Og hvor mye gir man tenkte er  500 kr nok + en liten gave .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skrev kortet i barnets navn siden kortet+gaven er til barnet.

Anonymkode: 89a79...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Du skriver barnets navn både utenpå konvolutten og inni kortet.

Hvilken relasjon har du til barnet det gjelder? Det + din lommebok avgjør hva du bør gi.

Jeg synes 500 kr + en gave er veldig fint hvis du er barnets fadder, eller hvis du er tante til dåpsbarnet, eventuelt besteforelder.

Dette forutsatt at du har en fast jobb, over 50% stilling.

Noe annet blir det hvis du er student og så videre.

Anonymkode: a48ec...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎7‎/‎18‎/‎2019 at 1:26 AM, tøva said:

Hei ,skal skrive kort til en barnedåp ,og er usikker på hvordan ? skriver man kortet i barnets navn eller gratulerer man foreldre  med dåpsbarnet?

Og hvor mye gir man tenkte er  500 kr nok + en liten gave .

 

Skriv kortet i barnets navn. Hvor mye du skal gi er litt opp til deg og din relasjon til barnet. Jeg er selv fadder til en i nær familie. Hen fikk 1500 kr til dåpen. Det samme gjorde dens søsken. Søsken kan jo ikke gjøres forskjell på. Hadde jeg valgt å gi noe annet enn penger ville jeg gitt for eksempel barnemøbler, barnebestikk, skrin med "min første hårlokk" eller "min første tann". En bok-serie som jeg muligens ville delt opp og gitt en eller to bøker hver jul og bursdag de neste årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...