Gå til innhold

Legge nytt gulv lydisolasjon mot nabo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor i en 4-mannsbolig og det er veldig lytt ned til naboen under meg. Etterhvert tenker jeg å legge nytt gulv i stue og kjøkken (åpen løsning) . Er det mulig å lydisolere nedover uten at det koster en formue? Denne naboen er veldig høylytt. Hadde jeg hatt en nabo som snakker vanlig istedet for å rope hadde jeg sluppet dette. Noen tips? 

 

 

 

Anonymkode: e66cd...a99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan er golvet? Vet du noe om hvordan etasjeskillet er bygget? 

Det som er normalt for å dempe støy fra etasjen under er å gjøre noe med taket i den etasjen. Det er vel neppe aktuelt her. Så da kommer det an på hvordan golvet / etasjeskillet er. 

I mens kan du jo la deg inspirere av denne :

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, men når jeg la ny parkett ble det lagt papp og en tynn duk som var varmeisolerende. Ikke spør meg om detaljer og navn på disse. Men i alle fall, hører jeg ingenting fra naboen under. Bor i et betongbygg da, og ikke et trehus. Men, det er så stille her at jeg av og til lurer på om jeg har naboer. Og det har jeg mange av. 

Han som la gulvet anbefalte den duken som var isolerende og ga varme. Jeg fikk en prøvebit og den varmet når man holdt den i hånda. Den minnet om isopor, men laget som et tynt grått teppe. Jeg antar den demper støy også siden jeg hører mindre (ingenting) fra naboen under meg. 

Endret av Jytte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Jeg merker også at det kommer mye lyd gjennom pipa. Når jeg står inntil den kan jeg høre dem godt. Jeg har ikke vedovn så kan man kle pipa med fliser eller noe annet? Jeg har bokhylle på den ene siden. Mulig det vil hjelpe med en til full av bøker?

Anonymkode: e66cd...a99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...