Gå til innhold

Vonde muskler uten feber

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er på fjerde dagen med ekstremt vonde muskler i hele kroppen i tillegg til hodepine og det kjennes likt ut nå man har kraftig feber. Blir fort sliten, fryser og svetter om hverandre. Klarer nesten ikke gå over gulvet og er helt avhengig av paracet for å komme gjennom dagene.

Har ikke feber eller er forkjølet på noe vis, men har jobbet tungt fysisk de siste ukene. Kan det være en reaksjon på dette? Noen som har vært borti lignende? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er musklene hovne og røde? Hvordan er urinen din? 

Anonymkode: 47525...be4

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er musklene hovne og røde? Hvordan er urinen din? 

Alt ellers er normalt

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Te uten sukker skrev:

Alt ellers er normalt

Ingen hovne lymfeknuter/kuler i lysk, under armer eller på hals?

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen hovne lymfeknuter/kuler i lysk, under armer eller på hals?

Nei, kjennes helt fint. 

Skrevet

Kan du være støl?

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, Te uten sukker skrev:

Nei, kjennes helt fint. 

Tenker du skal ta deg en tur til legen i morgen. Virker ikke som om at du har noe som krever legevakt i kveld. 

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg hadde det sånn viste det seg at jeg manglet D- vitamin. 

Anonymkode: 6b705...d78

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kan være normalt når du har jobbet hardere enn kroppen er vandt til.   Spis,drikk og hvil deg frisk. Magnesium børr du ta hver kveld, det er noe de fleste har for lite av.  

Magnesium er ett vannløselig mineral som ikke kroppen lager selv, derfor må vi få dette i kosten, men det er vanskelig å få nokk. Vi mister ekstra magnesium. Når vi svetter eller stresser. Kjøp det på apoteket, minst 300 mg per dag. Jeg tar 400 mg 

Anonymkode: 6ce4a...a50

Skrevet

Takk for råd. Kjøpte magnesium i går og håper det hjelper. D-vitamin tror jeg ikke jeg mangler nå på sommeren, men har jobbet i en kjeller de siste to ukene så kanskje... 

Gir det en dag til og hvis jeg ikke blir bedre tar jeg kontakt med legen. 

Skrevet
1 time siden, Hubbie skrev:

Kan du være støl?

Nei er ikke støl, men lett gjenkjennelige febersmerter. 

• 2 uker senere...
Skrevet

Oppdatering.

Var hos legen der det ble målt litt høy crp. Det var mest sannsynlig et virus som nå har gått over. Jeg er i fin form, men kjenner fortsatt etter en uke at jeg blir fortere sliten en normalt. Regner med at alt ordner seg. 

AnonymBruker
Skrevet
På 17.7.2019 den 20.32, Te uten sukker skrev:

Jeg er på fjerde dagen med ekstremt vonde muskler i hele kroppen i tillegg til hodepine og det kjennes likt ut nå man har kraftig feber. Blir fort sliten, fryser og svetter om hverandre. Klarer nesten ikke gå over gulvet og er helt avhengig av paracet for å komme gjennom dagene.

Har ikke feber eller er forkjølet på noe vis, men har jobbet tungt fysisk de siste ukene. Kan det være en reaksjon på dette? Noen som har vært borti lignende? 

Du har ikke vært inne på tanken om å oppsøke lege for å bli undersøkt, vel? 

Anonymkode: 67dae...784

• 2 måneder senere...
Skrevet

Her er en liten oppdatering på mysteriet. Ble ikke bedre og etter å ha oppdaget rødt utslett i august oppsøkte jeg legen på nytt. Nye prøver ble tatt og det viste seg at jeg hadde Borrelia infeksjon noe jeg har gått med siden juli 2018. Ble umiddelbart satt på en 3 ukers penicillin kur og er i dag mye bedre. Dessverre er ikke alt på plass ennå og sliter med hodepine og konsentrasjon, men regner med at dette går seg til. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...